Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhat suvun valokuvat, kun ei edes tiedä ketä kuvassa on niin onko mitään järkeä säästää

Vierailija
14.10.2024 |

Kyse sukulaisen 40-50-l mustavalkokuvista. Ajattelin lajitella pois ne kuvat jotka tuntuu merkityksellisiltä itselle ja loput polttaa. Sukulaisia ei kuvat kiinnosta, enpä usko että mitään museotakaan. Lisäksi on kaikkea ihmeellistä säästetty; vuosikymmeniä vanhaa kirjanpitoa talousasioista, vanhoja pankkikirjoja, joulu- yms kortteja ties kuinka kuinka monen vuosikymmenen ajalta... lisäksi kaikki laatikolliset vanhoja vaatteita, liinavaatteita, ties mitä taloustavaraa, huonekaluja,  yksi iso vintti, kellarikerros  ja ulkorakennukset 2kpl kattoon asti tavaraa täynnä. Lista on järkyttävän pitkä ja työ tuntuu loputtomalta.

Ajatus kuolinsiivouksesta tuntuu aina vaan paremmalta, en halua että kukaan joutuu minun jälkeeni samanlaisen urakan eteen tavaroideni siivoamisessa. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä säästäisin, hauskaa salapoliisihommaa setviä ketä kuvissa on. Mutta 99% nykyihmisistä ei säästäisi.

Vierailija
2/5 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä just siivosin äitini kuolinpesän. Yksi kuutio vanhoja valokuvakansioita. Säästin vain 1910-1920-luvun kaksi kansiota, yhden isäni nuoruudesta, yhden äitini nuoruudesta. Kaksi jätesäkkiä meni roskiin. Ei vain voi säästää kaikkea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt, kun niissä kuvissa on nimet kirjoitettu taakse. Eli voin rauhassa elää tietäen, että nää ihmiset on mulle kaukaista sukua.

Vierailija
4/5 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata säästää. Maailma hukkuu tavaraan jo muutenkin. Ota vaikka kuvasta kuva tai skannaa se jos et täysin pysty luopua. Kaikkea roinaa sitä tulee kannettua mukana, vaikka todellisuudessa ei olisi mitään merkitystä jos ne tavarat vaikka katoaisivat yllättäen. 

Vierailija
5/5 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kukaan sukulainen niitä halua, eikä ole tilaa säilyttää, niin heittäisin roskiin. Kuulostaa uuvuttavalta urakalta kun on noin paljon roinaa jäänyt jälkeen. Toisaalta niistä on ehkä helpompi luopua jos ei ole mitään erityistä tunnesidettä niihin tavaroihin. Aikaa ja vaivaahan siihen kyllä menee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän