Parhaat säilytysratkaisut - vinkit
Kertokaa parhaita vinkkejä mitä olette keksineet kodin tavaroitten säilytykseen. Ongelmana tasoille kertyvät roinat, joille ei ole paikkaa. Olen harkinnut esim jonkinlaista vetokärryä keittiöön kipoille ja kapoille. Entä voiko tilaa käyttää jotenkin tehokkaammin vaatekaapeissa ja mistä olette hankkineet näitä ratkaisuja (ostopaikka)?
niksi-pirkka-henkiset tervetulleita myös.
Kommentit (6)
Kannattaa hankkia tai tehdä seinille säilytyslokerikkoja, joiden yläreunaan mahtuu vahva kannatinpuu tai -rauta. Ennenvanhaan oli keittiöissä lokerikoita, joiden taskuihin oli kirjottu esimerkiksi narunpätkät, kumilenkit, laskut jne.
Jos tekee itse niin kannattaa käyttää elastaanitonta farkkukangasta ja laittaa lokerikkoon vielä taustakangas vahvikkeeksi. Jos ei jaksa tehdä itse niin kannattaa toivoa, että Henkkamaukka alkaa myydä ihan kelvollisia kangaslokerikkojaan uudestaan.
Eteiseen kannattaa laittaa kattoon koukku, kettinkiä ja siihen kiinni sukkienkuivausteline. Käsineet eivät mene hukkaan ja kuivuvat kun ne ripustaa siihen heti kun tulee sisälle. Kettinkiä ja koukun saa maalattua spray-maalilla. Jos hankkii metallisen sukkienkuivaustelineen niin senkin voi maalata.
Amppeleita on myös kätevä käyttää säilytystarkoitukseen jos kukat tai kasvit eivät selviä ei-viherpeukalon kotona. Minulla kuoli kaktuskin. Lajittelen postini nopeasti amppeleissa oleviin ruukkuihin.
Riittävän pienessä keittiölaatikossa kauhat ym. säilyvät ihan hyvin ilman tilaavieviä sisälaatikoita tai väliseiniä. Eniten käytetyt kauhat tulevat automaattisesti siihen käden ulottuville, ja vähemmän käytetyt valuvat laatikon takaosaan. Mikä ei haittaa mitään, kunhan tietää, että ne ovat siinä laatikossa, tarpeen mukaan ne saa sieltä helposti kaivettua. Veitset pitää toki olla eri laatikossa.
Vierailija kirjoitti:
Eteiseen kannattaa laittaa kattoon koukku, kettinkiä ja siihen kiinni sukkienkuivausteline. Käsineet eivät mene hukkaan ja kuivuvat kun ne ripustaa siihen heti kun tulee sisälle. Kettinkiä ja koukun saa maalattua spray-maalilla. Jos hankkii metallisen sukkienkuivaustelineen niin senkin voi maalata.
Amppeleita on myös kätevä käyttää säilytystarkoitukseen jos kukat tai kasvit eivät selviä ei-viherpeukalon kotona. Minulla kuoli kaktuskin. Lajittelen postini nopeasti amppeleissa oleviin ruukkuihin.
Kannattaa hyödyntää ylhäällä olevaa tilaa, ja katosta ripustettavat ovat ihan hyvä idea. Eräässä asunnossani oli kylpyhuoneessa ylhäällä oven puolella hylly, joka oli kätevä vessapaperipakettien ja joittenkin harvoin tarvittavien tavaroitten säilyttämiseen.
Työpaikallani on työpöydän alle sopiva laatikosto. Sellainen voisi olla kätevä kotonakin, siis rullilla siirrettävä. Laatikoihin voisi laittaa kaikkea sitä rimuramua, joka muuten täyttää kaikkia tasaisia pintoja. Siinä olisivat käden ulottuvilla.
Enemmän kaappeja,jonne ne roinat mahtuu jos teillä vaan pelkkää tasopintaa ettekä halua et ne tasoilla on. Keittiössä on liikaa kippoja,kapustoja jos niille ei paikkaa ole.
Hankin pihalle kontin ja vein kaikki tavarat sinne. Sitten rupesin ottamaan niitä käyttöön sitä mukaan kun tarvetta ilmeni. Huomasin että en tarvitse niitä kaikkia tavaroita. Kun tavaroita on vähemmän kaikki mahtuvat ja ei tarvitse miettiä mihin niitä tunkee. Vinkkiin on vähennä tavaraa, niin mahtuu.