Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten opin tykkäämään joulusta? Ei nappaa.

Vierailija
11.10.2024 |

En ole koskaan ollut jouluihminen. Syön ihan mielelläni jouluruokia, mutta kaikki muu tuntuu isolta lavastustapahtumalta. Kun lapset olivat pieniä, joulun heille mielelläni järjestin. Nyt ei enää kiinnosta koko joulu. Olisin valmis olemaan ilman joulua ihan kokonaan. Tai jos aikuiset lapseni pyytäisivät syömään, se olisi ihan jees. Mies ei ymmärrä tätä ollenkaan. 

Onko muita jouluun kyllästyneitä? Miten toimitte, jos muut ympärillä haluavat kuitenkin joulua viettää?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä siis haluavat? Sekä miehesi että aikuiset lapsesi? Anna heidän toimia järjestäjänä jos niin haluavat.

Vierailija
2/5 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sinä. Mulla on ihan vastaava. Lapset ovat vielä alakouluikäisiä ja heidän takia täytyy joulujuttuja järjestää, mutta kun ei meinaa kiinnostaa. Mies on innoissaan ja samoin lapset. Mies vielä haluaisi mennä vanhemmilleen, se se vasta onkin raskasta kun voisi edes omassa kotona olla ihan vaan rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lapsesta saakka rakastanut joulua. 

Nyt viimeiset pari vuotta se on tuntunut nimenomaan suurelta vöyhötykseltä. 

Minulle riittäisi kaunis joulumusiikki, pari kynttilää ja vähän jotain pientä joulusapuskaa. Vaikkapa joulupuuro ja kylmäsavulohileivät.

Päädyimme sitten kompromissiratkaisuun rakkaideni kanssa, joille joulutus on tärkeää. Syömme yhdessä jouluaterian ja käymme pienellä jouluajelulla ( jossa varmaan hautausmaalla, kauniista kynttilämerestä pidän minäkin, myös muulloin kuin jouluna).

Vierailija
4/5 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele itsesi pois kangistuneista kaavoista. Maailma ei kaadu vaikka joulutorttujen sijaan söisit jälkkäriksi "vappu"munkkeja ja kilistelisit simalla tonttulakki päässä. Joulusta pitää tehdä omannäköinen. Pakottamalla ei useinkaan saa mitään hyvää aikaan.

Vierailija
5/5 |
11.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sinä. Mulla on ihan vastaava. Lapset ovat vielä alakouluikäisiä ja heidän takia täytyy joulujuttuja järjestää, mutta kun ei meinaa kiinnostaa. Mies on innoissaan ja samoin lapset. Mies vielä haluaisi mennä vanhemmilleen, se se vasta onkin raskasta kun voisi edes omassa kotona olla ihan vaan rauhassa.

Varmasti tuntuu mukavalta mennä toisten järjestämää joulua viettämään :D Vinkki: bookatkaa testiksi joku joulu sellainen paketti jossa pääsette viettämään muualle joulua, sellaisia myydään, esim vanhanajan joulutyyppisiä tai kartanojoulutyyppisiä paketteja :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi