Ex sanoo jos en ole hänen kanssaan niin ei halua olla ystävä tms mun kanssa
Onko ok....siis oltiin 25v yhdessä ja noin sanoo. Ei halua olla ystävä jos en ole hänen kanssaan. Lapsellista ja yrittää vedota heikkoon luonteeseeni
Kommentit (13)
Ei exän kanssa tarvitse olla mikään ystävä tai pitää yhteyttä muutenkaan. Jos on lapsia, lasten asioissa voi soitella.
On ihan ok. Ei ole pakko olla ystävä tai edes tekemisissä kenenkään kanssa, jos ei halua. Se on ihan paskaa, mitä päiväkodissa opetetaan että kaikkien kanssa pitää leikkiä.
Tietää ystävättömyyteni ja yksinäisyyteni ja tietää että sanomalla noin vetoaa minuun että saa minut takaisin..
Ap
Noin minäkin tekisin.. Elämässä pääsee nopeammin eteenpäin, kun ei pidä exää elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän on ex ? Kumman aloite ?
Mun aloite
Ap
Kuule, ei sitä pysty olemaan ystävä, koska on irrottauduttava suhteesta eikä se ole helppoa. Mulla meni liki 2 v ennen kuin toivuin edellisestä suhteesta. Ei voi olla ystävä, ehkä joskus myöhemmin, mutta miksi silloinkaan. Sun pitää nyt nousta omille jaloilles ja hakeutua johonkiin, jossa hengailet muidenkin kanssa. Tai mikä tekee sulle hyvää.
Ei tulisi mieleenkään olla exän kanssa missään tekemisissä. Yhdessä 20 vuotta ja kolme lasta. Erosin syystä enkä halua häntä mitenkään elämääni. Ihmettelen todella, jos joku haluaa olla exänsä kanssa ystävä.
Minusta tuo olisi loukkaavaa. Kumppanin pitäisi olla hyvä ystävä enkä minä ainakaan seurustelisi kenenkään kanssa, joka ei sitä minulle ole. Ystävyys taas ei noin vaan pääty siihen, että todetaan, ettei sovita pariskuntana enää yhteen. En ole potkinut ketään suhteen päättymisen takia kokonaan elämästäni, vaikka toki monilla tällaisilla ystävyyssuhteilla on taipumus vuosien myötä etääntyä, kun kumpikin löytää uuden kumppanin, muutetaan eri paikkakunnille tai mitä ikinä sitten elämässä tapahtuukaan. Lähtökohtaisesti kuitenkin ajattelisin, ettei toinen ole arvostanut minua koskaan ta pitänyt minusta ihmisenä aidosti, jos se arvostus ja pitäminen perustuu pelkästään siihen, että satutaan olemaan parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo olisi loukkaavaa. Kumppanin pitäisi olla hyvä ystävä enkä minä ainakaan seurustelisi kenenkään kanssa, joka ei sitä minulle ole. Ystävyys taas ei noin vaan pääty siihen, että todetaan, ettei sovita pariskuntana enää yhteen. En ole potkinut ketään suhteen päättymisen takia kokonaan elämästäni, vaikka toki monilla tällaisilla ystävyyssuhteilla on taipumus vuosien myötä etääntyä, kun kumpikin löytää uuden kumppanin, muutetaan eri paikkakunnille tai mitä ikinä sitten elämässä tapahtuukaan. Lähtökohtaisesti kuitenkin ajattelisin, ettei toinen ole arvostanut minua koskaan ta pitänyt minusta ihmisenä aidosti, jos se arvostus ja pitäminen perustuu pelkästään siihen, että satutaan olemaan parisuhteessa.
Kumppani on hyvä ystävä nimenomaan kumppanina. Eron jälkeen ei voi enää edellyttää minkäänlaista sitoutumista, jos toinen ei sydänsuruiltaan siihen kykene.
Vierailija kirjoitti:
Tietää ystävättömyyteni ja yksinäisyyteni ja tietää että sanomalla noin vetoaa minuun että saa minut takaisin..
Ap
Jaa. Just.
Hän on heikoilla ja rakastaa sua, ei hän kykene olemaan "vaan ystävä" ja se on ihan normaalia. Hän tarvitsee totaalisen tauon susta kerätäkseen itsensä koska sattuu. Anna hänen olla äläkä tuputa itseäsi.
Miks ylipäätään pitäis olla ystäviä eksien kanssa?
Itse ajattelen, että se ei ole mahdollista ihmisen kanssa jota kohtaan tuntee vieläkin intohimoa ja rakkautta, kaikki ilman sitä toista sattuu.
Älä nyt kiduta sitä miestä vaan anna olla ja etsi itsekin muita kavereita.
Ei ole mikään pakko olla missään väleissä sen entisensä kanssa edes ystävänä. Ainoastaan yhteisten lasten vuoksi on kyettävä kommunikoimaan kuin aikuiset ihmiset.