Olen alkanut boikotoimaan monia kasviksia, jotka on tuotettu ruotsinkielisillä alueilla
Mihin ihminen tarvitsee ns. suomalaisia tomaatteja? Ovat kalliitakin. Ostan joko hollantilaisia tai sitten olen ilman.
Kommentit (25)
Syön sitten vaikka porkkanaa ja lanttua niin kauan, kunnes Suomessa on kielivapaus ruotsista. Tai sitten kasvatan tomaattini itse.
Ala boikotoida sipsejäkin. Sieltä ne on.
Katson tästälähin tarkkaan, etten osta mitään ruotsinkielisten tekemää, jota markkinoidaan kotimaisena. Antakaa vinkkejä boikototoitavista brändeistä! hackman?
Noi ruotsinkieliset alueet on hienoja ja kivoja alueita. Toki siellä puhutaan ruotsia, mutta jos tästä järkytyksestä pystyy pääsemään yli niin oikein mukavia paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Ala boikotoida sipsejäkin. Sieltä ne on.
Kyllä. Nyt se loppui! Voisi vaikka kilon pudottaa painoakin tässä hyvän boikotin pyörteissä.
Vierailija kirjoitti:
Noi ruotsinkieliset alueet on hienoja ja kivoja alueita. Toki siellä puhutaan ruotsia, mutta jos tästä järkytyksestä pystyy pääsemään yli niin oikein mukavia paikkoja.
Kyllä, mutta oletko koskaan kuullut kielikolonialismista, mitä he harjoittavat suomenkielisiä kohtaan?
Rapotoin aina silloin tällöin tänne, kun löydän firmoja tai tuotteita, jotka on tehty ruotsinpakottajien alueella tai heidän suvuissaan.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi älyvapaa aloitus.
Ihan paras aloitus. Nerokas.
Onhan Marcus Grönholmkin viljellyt Inkoossa mm. perunaa. Kuka ties joku meistä on joskus syönyt niitä.
Onko Hackman ruotsinpakottajien firma?
Vierailija kirjoitti:
Onhan Marcus Grönholmkin viljellyt Inkoossa mm. perunaa. Kuka ties joku meistä on joskus syönyt niitä.
Varmasti olen syönyt. En ollut nuorena informoitu tästä kielikolonialismista. Luulin, että on normaalia, että 5 prosenttia väestöstä pakottaa 94 prosenttia opiskelemaan kieltään, jotta tätä vähemmistöä voidaan palvella.
Äänestävätkö ahvenanmaalaiset RKP:tä? Vai muita. Ei sillä että mikään politiikassa olisi kannattavaa.
Minä boikotoin näitä Närpiön veritomaatteja. Ostan vaikka mieluummin ulkomaisia...
Vierailija kirjoitti:
Hei jaxuhalit sulle:)
Sulle myös. Onko raskasta olla kielikolonialisti?
Vierailija kirjoitti:
Minä boikotoin näitä Närpiön veritomaatteja. Ostan vaikka mieluummin ulkomaisia...
Samoin!
Vierailija kirjoitti:
Äänestävätkö ahvenanmaalaiset RKP:tä? Vai muita. Ei sillä että mikään politiikassa olisi kannattavaa.
No eivät äänestä kaikki mantereen suomenruotsalaisetkaan. Kautta aikojen kaikissa puolueissa on ollut ruotsinkielisiä poliitikkoja, esim. Stubb, Li ja Hjallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eivät äänestä kaikki mantereen suomenruotsalaisetkaan. Kautta aikojen kaikissa puolueissa on ollut ruotsinkielisiä poliitikkoja, esim. Stubb, Li ja Hjallis.
Joo, ja joka ikinen heistä pn kielikolonialisti, jollei tunnustaudu fennomaaniksi.
Tomaatit voi kasvattaa itsekin. Suomalaiset ovat parhaita ja itsekasvatetut erityisen hyviä.