Laitatko graavikalaan sokeria?
Miksi? Itse pidän pelkälää merisuolalla sulatusta kalasta. Sokeri ei mielestäni tuo mitään lisäarvoa. Laitatko sitä vain siksi että joku käski?
Kommentit (22)
Laitan, tuo makua ja syön graavikalaa niin harvoin että pielellä sokerimäärällä ei ole mitään merkitystä.
Kyllä laitan, olen äidiltäni oppinut jo 50 vuotta sitten laittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä laitan, olen äidiltäni oppinut jo 50 vuotta sitten laittamaan.
Teeppä joskus ilman. Tulee raikkaampi maku.
Kunhan ette jodioitua suolaa laita mihinkään niin ihan sama. Kai se sokeri on ajateltu suolan terävyyttä pyöristämään, mutta ei jodioimaton merisuola mielestäni mitään pyöristelyjä kaipaa.
Suolaa ja tilliä. En ole muuta kaivannut
Kalan lihan tekstuuri paranee, kun laittaa hieman sokuria.
Hyvin vähän sirosokeria. Ei sillä paljon vaikutusta ole, mutta ehkä hitusen parempi rakenne.
Sokeri pehmentää pelkkä suola tekee tönköksi.
Eräs vanha kalastaja sanoi, että sokeri se on, joka madot tappaa luonnonkaloista, ei suola. Eli pikkuisen sokeria pitää laittaa. En tiedä pitääkö paikkaansa. Periaatteessahan suola syrjäyttää veden suolauksessa, mutta miten sokeri, imeytyykö se lainkaan?
Vierailija kirjoitti:
No ei sinne sitä laiteta ööh?
Peräaukkoon?
Laitan sokeria terveelliseen salaattiin. Pesen pyykkiä niin laitan kilon sokeria joukkoon. Kerran tietokoneessa oli jotain haittaa, mutta alkoi toimimaan kun kaadin vähän sokeria kotelon sisään.
Vierailija kirjoitti:
Sokeri pehmentää pelkkä suola tekee tönköksi.
Lötkö on yäk. Graavin pitää olla kiinteää, kuten kylmäsavunkin. Kaupoista ei saa kunnollista kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Eräs vanha kalastaja sanoi, että sokeri se on, joka madot tappaa luonnonkaloista, ei suola. Eli pikkuisen sokeria pitää laittaa. En tiedä pitääkö paikkaansa. Periaatteessahan suola syrjäyttää veden suolauksessa, mutta miten sokeri, imeytyykö se lainkaan?
Ei imeydy. Jää pintaan kuten kaikki mausteetkin. Suola on ainoa joka imeytyy.
Vierailija kirjoitti:
Ja ei pidä paikkaansa
Laitan.