Onneksi amk on kohta taputeltu ja ryhmätyöt ohi!!
Ihan kärkikastin ärsyttävämpiä ryhmätyöläisiä on olleet opiskelijat, jotka..
1. Tarttuu hommaan viimeisellä viikolla tai pahimmillaan viimeisenä palautuspäivänä. Illalla laitetaan tekstareita et mitä mun pitikään tehdä ja mistä se työ löytyy?
2. Opiskelijat jotka ei kommunikoi ja tekee ominpäin. Pahimmillaan tehty päin honkia. Ei, se ei oo kiva että sä olet kirjottanut 2 sivua diipadaapaa ja tehnyt yhteisestä esityksestä toisten osuudet, ja nyt odotat että muut tekee lopun työn kokonaan ja koittaa saada selvää sun tekeleestä. Saatikka että pitää omalla naamalla esittää jonkun toisen tekemää sinnepäin-tekstiä. TYÖNJAKO. TYÖNJAKO. TYÖNJAKO.
3. Kuutamolla olevat, jotka ei osaa käyttää wordia, lukea suomeksi, tai eivät edes tiedä millä kurssilla ovat.
Saa seivästää minut, olen kamala ihminen. Mutta oli pakko saada purkaa tää jonnekin, koska pää räjähtää kohta. Ja ei, mielestäni amk:n ryhmätyöt ei vastaa millään tapaa työelämää, jossa olen ollut jo 15 vuotta. Ehkä minulle on sitten vaan sattunut järkeviä työkavereita.
Kommentit (8)
Tein itse suurimman oman AMK:n ryhmätöistä yksin, enkä edes saanut mitään erityiskohtelua, vaan vaatimukset olivat samat kuin niillä, joilla pahimmillaan 5 ihmistä teki ryhmätyötä samoilla ohjeilla kuin mitä itse tein yksin.
Vierailija kirjoitti:
Tein itse suurimman oman AMK:n ryhmätöistä yksin, enkä edes saanut mitään erityiskohtelua, vaan vaatimukset olivat samat kuin niillä, joilla pahimmillaan 5 ihmistä teki ryhmätyötä samoilla ohjeilla kuin mitä itse tein yksin.
Voin sanoa, että usein on ollut paljon helpompaa tehdä yksin, kuin ryhmätyönä. Ja johtanut jopa parempiin arvosanoihin. Tottakai ryhmätyöt on olleet antoisia silloin, jos on osunut kohdalle hyvät opiskelukaverit joiden kanssa työnjako ja homma skulaa, jolloin se helpottaa työtaakkaa suuresti. Mut aloituksessa mainitut asiat tekee ryhmätöistä todella kuormittavia eikä niistä synny parasta mahdollista lopputulosta... Valitettavasti vaan meillä ryhmätöitä ei lähtökohtaisesti saa tehdä yksin. AP
No työelämä on yhtä ryhmätyötä. Jos palat ei toimi tulee vain sutta ja sekundaa,
Vierailija kirjoitti:
Helpompaa se on noin. Töissä pitää hankalien ihmisten kanssa joita ei kiinnosta tehdä hommia niin tähän siinä valmistaudutaan.
Jos ajattelit mennä koulutuksen jälkeen töihin, niin voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ajattelit mennä koulutuksen jälkeen töihin, niin voi voi.
Osus ja uppos?
Helpompi on tehdä yksin, mutta kun opetusresurssista on leikattu niin paljon, niin ryhmätöitä teettämällä pystyy vähentämään tarkistettavien ja arvosteltavien töiden määrää edes jotenkuten siedettävälle tasolle.
Jatkuvat ryhmätyöt ovat nykykoulujen syöpä juuri mainitsemistasi syistä.