Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

JOULUNTÄHTIEN -06 loppuviikko to-su

15.02.2007 |

Uutta pinoa pystyyn taas =)

Saattaa tulla aika iso pino neljältä päivältä, mutta haitanneeko tuo =)

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkiä edelliseen:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.

asp?m=9582822&p=2&tmode=1&smode=1

Toivottavasti tuo nyt onnistui kun en oo ennen laittanu =)

Kävin taas päivittämässä kasvupinoa kun ne värit häiritsi... Nyt näyttää jo vähän paremmalta =)

Eilen (siis tiistaina) oli vähän hankalampi päivä, mutta tänään meni taas hyvin... Tai no, aamulla kitinä ja itku jatkui mutta Lassi sai kakattua päivän mittaan jopa kolme kertaa niin poju muuttui koko ajan vain iloisemmaksi ja iloisemmaksi =) Illalla meinas alkaa taas vatsavaivat, mutta isi auttoi rupsuttelussa ja äiti antoi vähän ruokaa niin uni taas maistui. Eli helppo päivä tänään, huomenna tietenkin taas jotain ihan muuta =)

Kiitos [b]iituli[/b]! =)

Mietin että kehtaanko edes mainita että meilläkin oli pientä huutoa kun ei tämä ole kyllä vielä mitään verrattuna teidän tilanteeseen, mutta kehtasin kuitenkin vähän valittaa =)

Huomasin muuten eilisten huutojen jälkeen että Lassilla meni taas ääni painuksiin eli pienellä ei näköjään oikein äänihuulet (?) kestä tuota huutamista... Toivottavasti ei ole pitkä vaiva kun eihän tuota uskalla " huudattaa" kohta ollenkaan jos ääni menee joka kerta =/ Pitänee kysäistä asiasta neuvolassa kun on 3 kk tarkistus. Nokkakin meinaa kyllä mennä taas tukkoon, mutta epäilen että se johtuu vain siitä että pakkanen kiristyi taas ja ilma meni kuivaksi -tai siis [b]toivon[/b] niin, koska eihän nyt pienelle voi tulla taas flunssaa kun hyvä että ollaan päästy edellisestäkään =0 Alkaa kyllä loppua usko oman maidon vasta-aineisiin jos poju sairastaa koko ajan... Ollaan myöskin viihdytty viime aikoina aika lailla kotona joten mistä ihmeestä me näitä tauteja saadaan... Eihän meillä käy edes vieraita =(

No juu, menee taas omanapaiseksi valittamiseksi =)

Vois alkaa valumaan taas sänkyä kohti, mutta ei kyllä nukuta ei sitten pätkääkään...

pimmi, joka valvoo taas, mutta onneksi Lassi sentään nukkuu =)

Vierailija
2/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Krrooooh pyyyyhhh... Hieman on väsynyt olo kun pikkuherra Alpi päätti kahteen eri otteeseen yöllä seurustella pitkään sen sijaan että olisi nukkunut yöuniaan, mokoma! Siinä ei meinannut edes leveä hymy saada äitiä hyväntuuliseksi :) Pikkuinen höpötti ja kädet vispasivat, ilmeisesti väsytti häntäkin mutta ei sitten malttanut nukahtaa... Mitään erityistä vaivaa ei tuntunut olevan, sitä " tavanomaista" pierun äkistämistä aamuyöstä vain. Ja pakko oli itse jo nousta ylös valmistautumaan, meillä on tänään 2 kk -neuvola. Tulen siis kasvattamaan pinoa vielä neuvolakuulumisillakin :D

Nyt keitän itselleni kupillisen kahvia, muuten en saa silmiä kokonaan auki :P

Tinuri, silmät puoliksi auki. Huomatkaa, olen siis optimisti :DDD!

Vierailija
4/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten testattu, että pikkuinen ottaa tuttipulloa. Olin useamman tunnin pois kotoa ja kaikki pakastemaidot oli menneet.No ongelmallisempaa olikin itsellä, kun rinnat olivat koko yön kivikovat, nyt alkaa jo helpottaa....kyllä teki hyvää päästä vähän muihin ympyröihin täältä kotitöiden parista! Tänään olen jaksanut jo siivota puolet asunnosta;)Ja olen jopa nauttinut siivamisesta, vaikka yleensä se on minulle välttämätön pakko!

kestovaippailusta olen nyt innostunut. olen kyllä yllättynyt kuinka hyvin ne toimivat. Vaippoihin meillä menee yllättävän paljon rahaa, kun on kaksi vaippaikäistä...onkos joukossa muita kestoilijoita?

tällainen omanapainen viesti tällä kertaa, vielä pitäis jatkaa kylppärin siivousta, kunhan pienokainen on saanut ensin masun täyteen maitoa;)

Vierailija
5/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi surku kun teille on nuha tullut....nyt tuntuu olevan tosi kovaa tautia meidän tutuilla ja meillä muut paitsi vauva sairastaa...ei näiltä taudeilta välty vaikka kuinka yrittäis eristäytyä. ja varsinkin kun esikoinen tuo tarhasta varmasti kaikki liikkeellä olevat pöpöt...

Vierailija
6/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuttiin Venlan kanssa klo 21-08:30 :D Tosin neitokainen - niinkuin Alpikin :) - heräsi seurustelemaan keskellä yötä klo 04. Tuli kyllä ihania hymyjä, isikin niitä heräsi ihastelemaan :) Valvottiin sitten vähän vajaa tunti ja sitten jatkui unet. Nyt on ihan pirteä olo vaikka tyttö ähkikin loppuyöstä.

Eilen oli mun jälkitarkastus (kaikki ok) ja Venlan 2kk-neuvola + lääkärintarkastus. Painoa tyttöselle oli tullut

kilo

kolmessa viikossa :D Eli mitat nyt 60cm ja 5765g. Huih. Liian äkkiä nää pienet kasvaa :| Lääkärintarkastuksessa kaikki oli ok.

Eilen huomasin että toisessa rinnassa on vissiin maitotihyen tukos. Punanen ja kipeä kohta. Ei oo vielä lähtenyt pois vaikka tyttö on hyvin ko. rinnasta syönytkin, ei ihan niin kipeä kyllä enää kun eilen.. Onko tohon jotain muuta helpotuskeinoa kuin imettäminen? En haluis rintatulehusta :(

Mut nyt hommiin, lähdetään myöhemmin käymään mun työpaikalla, pääseevät ihastelemaan tyttöstä :))

-nesselia & Venla 2kk+1pvä ;)

Vierailija
7/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nesselia:

Eilen huomasin että toisessa rinnassa on vissiin maitotihyen tukos.

Siis tiehyen... ;)

Vierailija
8/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kappas kun oon itseni täältä löytänyt lukemasta teidänkin viestejä:) vaikka eihän se tosiaan oo kuin tunneista kiinni etten tälle puolelle kuuluisikin.

mut siis tosta tukoksesta. onko se siis sellanen että tuntuu kuin ois sellanen tosi kova patti tuolla tissin sisällä? siis sellanen joka tuntuu inhottavalta ja pitäs saada rikottua? tosiaan imettäminen auttaa tossa, mutta myös lämpöhoito. sairaalassa mulle ainakin neuvottiin suihkutteleen lämpimällä, tai sit ihan hiustenkuivaajalla lämmittää ja koittaa hieromalla rikkoa sitä pahkuraa... toivottavasti selviät ilman tulehdusta!

kiva että teillä on nukuttu hyvin:) siis kerran yössäkö teidänkin neiti heräilee, meillä menee niin. viime yönä nukkui klo 20.45-7 yhdellä väliheräämisellä. ja hymy... mäkin haluun! nyt on silloin tällöin sellainen orastava hymy näkynyt, mutta ei mitään selkeetä:(

ootko muuten seurannut tuota enskojen treffikeskustelua? eli ilmeisesti jatkossa aina kuun ekana keskiviikkona ois treffit treella.

tikru ja simppis 1,5kk

Vierailija
9/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adam nukkuu ja nukkuu.. nukahti tos 10.30 heräs syömään 12 ja jatkoi uniaan.. äipällä kummasti ylimääräistä aikaa.

ITULI kiva kuulla et oli mennyt jo vähän paremmin.. kun nyt vaan pysyis noin. Viestissäsi pystyi kyl lukemaa kuinka paljon lepo oli sinua piristänyt.. lämmin hali täältä.

NESSELIA Ne lämpöiset kaalinlehdet kyl auttaa myös ja sit kun vielä imettäessä hierot sitä pattia (tai lypsäessä). Jos vähäänkää tuntuu rintatulehdukselta ja kotikeinot ei tepsi niin ota yhteys neuvolaa. Tiedän monia jotka on lopettanut imetyksen kun tulehdus meni niin pahaksi et piti itkeä ja imettää. Ei ole tarkoitus pelotella... itsekin jo yhden tulehduksen kotikonstein selvitin.

Pitkä ilta tiedossa tänään, mies poissa pitämässä ilta-opetusta. Tosin nyt sit päivällä kotona. Joten varmaan tulen viel illalla uudestaan kurkkimaan.

nefili ja adam

p.s tikru koska teidän muru syntyi? itsellä kun meni tiukille et ehditiin joulukuulle.

Vierailija
10/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nukkuu ulkona ja äidin masu on täynnä. =) On se jotenki typerää kokkailla vaan itselle ruokaa, mutta minkäs teet, pakko on syödä, enkä valmisruokia halua. =) Nyt kun imettää, niin tuntuu että on koko ajan nälkä ja kun tyttö syö rintaa ja maiskuttaa niin itellekin tulee kauhea jano. Mä juonkin varmaan yli 2l vettä päivässä + muut juomat (tee, mehu jne). Hyvä kai se on juoda paljon.

[b] pimmi: [/b] meillä kans tota nuhaa pienokaisella. Alko viikko sit maanantaina ja alkuviikosta näytti siltä että paranemaan päin on. Tänä aamuna sit taas tuli niistäjällä vaikka kuinka paljon tavaraa nenusta. Toivottavasti oli vaan tilapäistä ja että tyttö paranee pian. Pikaista paranemista myös teille!!

Meillä alkaa varmaan jonkinnäköinen rytmi olla selvä. Ainakin tällä hetkellä. klo 21-22 aikoihin tyttö menee nukkumaan, herää vaihtelevasti syömään yöllä, nukahtaa heti uudestaan. Aamulla herätään sit klo 8-9 aikoihin, on hereillä 1-1½h, nukkuu taas 30-60min. Sit taas valvoo 2h ja menee ulos nukkumaan, vaunuissa on sen 3h. Illalla ottaa sit tunnin tirsat joskus klo 17-19 välillä. Valvoo muuten. On alkanu valvoa enemmän tällä viikolla. Mutta ihanaa jos nuo yöt säilys tollasina. Ei haittaa vaikka joutuis syöttään 5krt/yö kunhan nukkuu heti uudestaan. =) Saa nähdä kauanko tämä onni säilyy.

Nyt täytyy soittaa kaverille koskas vois mennä kylään kattomaan niitten neitiä. Hän on nyt viikon ikäinen. =)

rusina & tyttö 5.12

Vierailija
11/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaista kolme tuntia muutamia minuutteja oli kulunut tätä vuotta kun neiti tupsahti:) ja hän oli selvästi päättänyt syntyä vasta tänäv vuonna, vaikka äiti yritti mitä. supistukset kesti " vaan" kaks päivää (unta sai vaan sairaalassa lääkityksellä, kun sattu niin muuten) ja itse synnytys kesti vaan 19 tuntia. mutta kyllä kannatti kun tuollanen lopputulos oli:)

vielä nessili: jos haluat niin varmaan noitten meidän miesten kautta on mahdollista vaihtaa sähköpostisoitteita tms. oli tuon yhden yhteisen tutun äitin kaa puhetta, että jos sitä jotain omiakin treffejä pitelis:)

tikru taas

Vierailija
12/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätin sit

sekä avaimet että kännykän

sisälle lukkojen taa... 2.5h meni että päästiin sisään, onneks neiti nukku koko reissun.

Nyt tuntuu että toi imetys onkin laukassu tukoksen, kun ei oo enää ollenkaan niin kipeä! Kiitos kaikille neuvoista :)

[b]tigger:[/b] Mietin eilen samaa että vois miesten kautta vaihtaa mese- tai spostiosoitteita. Tehdäämpä se siis :) Tultas mieluusti " omille treffeille" :D

Nyt neiti hermostuu...

-nesselia & Venla

Vierailija
13/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIKRU

Meidän pienokaisilla on sit n. 3.5 tuntia ikäeroa. Meidän poju päätti syntyä vielä joulukuussa vaik äipälle olis käynyt toi tammikuukin. syntyi siis 23.24

nefili

Vierailija
14/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin [b]pimmi ja kaikki muutkin[/b], älä yhtään mieti, voisitko sinä valittaa sen takia, että minä täällä veisaan (aiheesta kylläkin) itkuvirttä. :-) En edes kuvittele, että hyvin nukkuvien vauvojen vanhemmilla olisi kaikki aina täyttä aurinkoa ja päivänpaistetta. Tottakai totaalinen väsymys lyö leimansa kaikkeen ja se voi olla todella rankkaa, mutta tuskin ne hyvin nukutut yötkään ovat automaattinen oikotie onneen. Tietenkin toivon, että niin olisi, mutta tuskin näin on. Älkää ihmeessä siis minun takiani kainostelko tulla kertomaan murheistanne tai iloistanne! :-)

Kiitos, nefilille, tsempistä!

[b]Viime yönä[/b] meillä nukahdettiin joskus klo 23 jälkeen. Seuraava herätys oli klo 2. Sen jälkeen heräiltiinkin sitten todella ahkerasti klo 8:aan asti, jolloin noustiin ylös. Tuntia pidempää yhtäjaksoista unipätkää ei tullut oikein kummallakaan, sillä tyttö ähisteli koko ajan paukkua. Onneksi paukut tulivat kuitenkin ilman suurempia itkuja. Vakavanlaatuista ähinää ne kyllä vaativat! Aloin heti miettiä, mistä ähinä johtui. Söin eilen wrapeja, joissa oli myös sinihomejuustoa ihan raakana. Ehkä se sai pikkuisen ähräämään. Täytyy jättää Aura-juusto vähemmälle... Yhtä kaikki, tiuhakin heräily voittaa mennen tullen maratonitkut ja -valvomiset. Tosin kyllä tänään on kulunut normaalia enemmän kahvia.

[b]Ihmismieli on kyllä armollinen:[/b] meillä on niistä kauhuöistä, jolloin valvottiin koko yö, on vain reilu viikko aikaa, mutten enää muista tarkkaan, kuinka kauheaa se oli! Varmasti tulen myöhemmin vuosien päästäkin muistamaan, että alussa olin väsynyt, mutta pahin terä varmasti unohtuu. :-) Tietenkään ei haittaisi, jos mekin pääsisimme nauttimaan pitkistä unipätkistä. Mutta päivä kerrallaan täytyy edetä! Toivottavasti suunta on kuitenkin nousuvoittoinen. Vyöhyketerapia näyttää ainakin toistaiseksi vieneen yöitkut pois. Niitä en totisesti kaipaa enää takaisin eli toivon terapian vaikutuksen olevan pysyvä!

Tyttö on ollut tänään pari kahden tunnin pätkää hereillä sitten aamun. Ihanasti hän juttelee ja jokeltee minulle ja " leluilleen" . Tänään mietin sitä, että on aivan ihana nähdä sitten aikanaan, millainen persoona hänestä kasvaa, millaisia luonteenpiirteitä hänellä tulee olemaan jne. Hän on aivan upea ja ihana jo nytkin, mutta on mukava nähdä hänen kehittyvän koko ajan enemmän omaksi itsekseen ja isommaksi.

Jep, kohta on päivällinen valmis.

See you!

Iituli

Vierailija
15/32 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himpura: Täällä on yksi mamma,jonka tekis mieli kokeilla kestovaippoja vauvalla. Oon viikon verran miettiny, että jos ostais muutamat kestot ja kokeilis sitä hommaa, ja katsos sopisko ne meille. En tiedä kuinka paljon niillä tulis säästöä, meillä kun on vain yksi vaippapeppu,isommat ovat jo täysin kuivia. Aika halvallahan kuitenkin saa vaippapaketin jos ovat tarjouksessa, sillä hinnalla ostais kai yhden käytetyn kestovaipan.Jotenkin vaan helpompaa ois kun ei tarttis kaupasta ostaa vaippoja,ja kun asutaan vielä maalla,missä vaipat on hinnaakkaampia kuin isoissa marketeissa. ja kaupastahan on tunnetusti 5henkisellä perheellä paljon ostettavaa ilman noita vaippojakin. Ja alkuun ajattelin,että päivisin kestoiltaisiin ja öisin käyttäisin edelleen kertiksiä..

Neiti juuri siirtyi vaipoissa midikokoon.. ja meillä kakataan noin kerran päivässä. Neidillä tahtoo nuo kakat olla senverran isoja,että aina tulee joko vyötäröstä tai haarojen resoreista ohi.. Liekkö sitten vielä midit vähän reiluja,mutta mineistä jäi jo painaumat tytön ihoon vaikka kuinka löyhälle teipit koitti laittaa.nyt pamperseja on käytetty ja tykkään niistä enemmän kuin liberoista. Mutta jos sais niitä kestoja ostettua ja kokeiltua pelaako ne meillä!

Huomenna mennään ostamaan minulle ristiäisiin hameen kanssa kaveriksi joku pusero,ja puuttuvat tarvikkeet ristiäisiin.Ensi viikolla sitten pitäis paremmin siivoilla ja tehdä muitakin ristiäisvalmisteluja. Lauantai-iltana meinaan tehdä täytekakut valmiiksi niin ei sitten sunnuntaina ole niin kiire,kun pitää kuitenkin laitella keittiö valmiiksi. Onneks ristiäiset alkaa klo13 ettei kamalaa kiirettä aamulla sitten tule. Meillä siis vietetään ristiäisiä kotona,esikoinenkin kastetiin kotona..

tintti ja neiti J

Vierailija
16/32 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tiputa ihan sivulle 15 tai jotain...

Vierailija
17/32 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remonttia pukkaa.. siis työn alle tänään joutui esikoisen huone.. tai siis tuleva esikoisen huone. pitäis olla valmis ke kun hänellä on syntymäpäivä.

eli kiirettä pitää...

nefili

Vierailija
18/32 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sattuikin sopivasti samaan aikaa...

nefili

Vierailija
19/32 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tintti211: minä olen myös nyt vasta kolmannen kanssa ryhtynyt kokeilemaan noita kestovaippoja. Mieli on tehnyt jo aiemminkin, mutta jotenkin en vain ole saanut aikaiseksi. Ehkä viimeisen sysäyksen sain jostain jutusta josta luin että jo yksi kestovaippa päivässä säästää 365 kertakäyttövaippaa vuodessa. Näinhän se tosiaan on, en ollut koskaan asiaa vain tuolta kantilta ajatellut.

No, jokatapauksessa. Me ollaan nyt kestoiltu noin 4 viikkoa, välillä enemmän välillä vähemmän. Ostin huuto.netistä muutamia vaippoja jotka kyllä valitettavasti jäivätkin sitten melkein heti meidän jättivauvalle pieneksi. Isompia vaippoja minulla on neljät ja niitä käytetään tosiaan vaihtelevasti. Välillä yksi päivässä, välillä kaikki neljä päivässä. Kunhan saan aikaiseksi ostaa lisää, niin sitten varmasti käytetään enemmänkin. Ja todella tyytyväinen olen ollut!! Vauvan ihossa tms. en ole mitään eroa huomannut, mutta minulla käytön syynä onkin lähinnä tuo ylettömän jätemäärän vähentäminen. Olen muutenkin tosi kova kierrättämään kaikkea jotenka sikäli kestot sopivat hyvin minun " ideologiaan" .

Nytkin vedellään päikkäreitä ulkona kestoissa, ovat olleet päällä jo nelisen tuntia. Eivät ainakaan vielä tunnu märkyydellään herran unia häiritsevän =)

Vierailija
20/32 |
16.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä päivää on ootettu jo jonkun aikaa... Miehellä alkaa kahden viikon loma!! =D Ens viikon on talvilomalla ja sitä seuraavalla viikolla pitää isyyslomasta jääneen viikon... Eli seuraavan kahden viikon aikana minäkin pääsen levähtämään... Ja voi juku -meillähän on autokin sitten käytössä päivisinkin! =)

Tänään päästiin ylös sängystä vähän aikaisemmin -" jo" puoli kahdentoista aikaan. Tästä intoutuneena laitoin Lassin parvekkeelle päikkäreille kun alkoi vaikuttaa väsyneeltä ja pakkastakaan ei oo enää kuin 10 astetta. Silmät oli kyllä pojulla auki vielä kun laitoin harsoa eteen, mutta eipä tuolta ole mitään kuulunu eli tais nukahtaa =) Toivottavasti nukkuukin kunnon pätkän niin iltakin menee helpommin...

Mä sain muuten eilen hieronnan =) Laitoin Lassin nukkumaan illalla ja tuumasin että vois lähtä suihkuun... Ukko sanoikin että älä vielä kun hänellä on ylläri. Otti hierontaöljyn esille ja sain yli tunnin selkä/hartia-hieronnan ja sen jälkeen kävin reilun puolen tunnin suihkussa -ajelin jopa sääret pitkästä aikaa! Tuli kyllä tosi mukava ja raukea olo kun sai vähän hemmottelua =)

Mulla oli myös tarkoitus kestoilla, mutta en oo saanu aikaiseksi vieläkään... Äitiyspakkauksessa tullut valmiskestovaippa on käynyt jo pieneksi ja muita valmiita meillä ei ole eli pitäis käyttää harsoja ja kuorivaippaa. Harsoja en jostai syystä saa kunnolla mitenkään ja se kuorivaippa tuntuu jotenkin kovalta ja mun mielestä epämiellyttävältä... Monta kertaa oon yrittäny väkertää niitä Lassin päälle mutta lopputulos on ollut sen verran hupaisa että oon päätyny kertakäyttövaippaan =) Sisko käytti niitä jonkun verran omalla pojallaan ja tarkoitus on ollut kysyä neuvoa, mutta aina se vaan unohtuu kun tulevat käymään =)

Pyykinpesukone kuulosti menevän loppuun eli pitänee mennä laittamaan pyykit [b]taas[/b] kuivumaan...

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!!!

pimmi+Lassi 2.12