Finlaysonilta täyslaidallinen Jyskille. Nimittää pussilakanaa muovipussiksi.
https://www.tiktok.com/@finlayson1820/video/7421908945997958433
Videon alussa Finlaysonin luova johtaja Jukka Kurttila toteaa, ettei kilpailijan tuotteita kannata haukkua.
Kun ei tämä nyt muuten mene päähän, niin ajattelin, että pitää kai tässä alkaa haukkua kilpailijoita ihan nimeltäkin. Jos teet paskaa niin voit joutua tänne viikon paskimpaan tuotteeseen.
Kurttila kutsuu videolla Jyskin polyesteristä valmistettua lakanaa muovipussiksi.
Ei voi olla kovin viisasta nukkua muovissa. Mikset saatana rakenna muovikasseista itsellesi säiliötä, johon menet.
Kurttilan mukaan Jyskin tuotetta viherpestään, koska pakkauksen mukaan tuotteessa on käytetty kierrätysmateriaalia. Jyskin lakanan jälkeen videolla esitellään Finlaysonin oma pellavalakana viikon vastuullisimpana tuotteena.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole ihme, että Suomen taloudella menee huonosti, kun ihmiset tukee mieluummin ulkomaisia firmoja. Mieluummin antavat rahansa vaikka kiinalaisille myyjille. Sitten ihmetellään, kun on talous kuralla ja pitää kiristää veroja jne. Vtu ostakaa suomalaista, tukekaa suomalaisia yrityksiä, jos haluatte että tästä taloussuosta joskus noustaan!
Ja kyllä, on eri asia ostaa suomalaisen firman ulkomailla valmistettua tuotteita vs. ulkomaisen firman ulkomailla valmistettuja tuotteita, koska suomalaisen firman osalta esim suunnittelu ja muut toiminnot ovat kuitenkin Suomessa ja työllistävät täällä jne.
Älä nyt jaksa. Kritiikki on nimenomaan sitä ettei nää tietyt vaatebrändit oikeasti ole suomalaisia kuin nimellisesti. Kaikki työllistävä työ tehdään jossain kiinassa tms. ja suunnittelukin aika usein ihan muualla kuin suomessa. Ketä tuollaista ostamalla oikeasti tuetaan. Ei ainakaan suomalaisten työllisyyttä tai parempaa laatua.
Paras esimerkki taisi olla yksikin "suomalainen" paikallisolutmerkki jostain itähelsingistä ja kun tarkemmin tutkittiin niin kaljat tehtiin jossain jättitehtaassa liettuassa (tjsp) ja ainoa suomalaisosa oli firman kolme perustaja/markkinointityyppiä jossain itähelsingissä jotka keksi brändin ja markkinoi tuotetta "suomalaisena".
Ihme kauppa, kaikissa tuotteissa lapussa lukee "design in Finland, made in *joku rättipäämaa*. Ihan noloa yrittää jotenkin mainetta pestä mainitsemalla suunnittelumaa Suomi, kun tuote on tehty niissä samoissa hikipajoissa kun heidän haukkumansa kilpailijoiden tuotteet.
Itse en koskaan ostaisi, muutaman kerran saanut näitä lahjaksi ja vaatteet ja pyyhkeet menneet piloille jo ekassa pesussa/käytössä.
Lisäksi harrastavat syrjintää antamalla alennuksia ammattiryhmän perusteella. Itse tienaan vähemmän hoitajaa korkeammalla koulutuksella, mutta alennusta ei kuulu, koska eihän sillä saisi mediahuomiota. Enkä kyllä ostaisikaan noita rättejä edes puoleen hintaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää mollata halpaketjua kun omatkin tuotteet ovat nykyään paskaa tekoa. Ei toki vielä sitä muovia, mutta lakanoissa käytetyn puuvillan laatu on laskenut kuin lehmän häntä ja pyyhkeet ei kestä normaalia käyttöä.
Samoin Novita on pilannut langat, väriaineet aiheuttaa ihottumaa, sormien ihon halkeilemista ja allergisia reaktioita, lankojen paksuuskin vaihtelee jopa samassa kerässä.
Marimekon kankaasta itse valmistettua vaatettakaan ei saa myydä.
Alkaa nämä kotimaiset firmat ja niitten tuotteet melkoista kuraa.
Mä en ymmärrä miksei marimekon kankaasta tehtyä vaatetta saisi myydä. Kuulostaa nyt vähän liian omituiselle. Onko muillakin kangasvalmistajilla sama sääntö?
jenkeissä tuollaisesta markkinoinnista joutuu oikeuteen. mustamalaamista.
Ei nyt kukaan polyesteriä osta, on sitten "satiinia" tai mitä tahansa. En myöskään osta sekoitetta enkä perkaalia.
Vain puuvillaa ja pellavaa. Itseasiassa mun lemmarilakanat jostain 15v takaa on puuvillaa - jyskistä.
Onneksi voi valita. Aika paljon tilaan ulkomailtakin, kuosit on kauniita toisin kuin esim Finlaysonin
Ennemmin ostan hyvää ulkomaalaista kuin mitään huonoa finlaysonia. Eihän se alunperin suomalaisen perustama yritys ole sekään. Joku 20 vuotta sitten laatu oli hyvää ja vanhat lakanat ovat käytössä yhä. Uusia ostan muilta firmoilta. Vaikka Jyskistä tai Hemtexistä. Hemmtexin vanhemmat pussilakanat ainakin on kestäneet hyvinä vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kotimaisillakaan toimijoilla ihan rivit ojennuksessa.
En unohda sitä, kun ostin Marimekon patakintaan, valmistusmaa oli jokin vinkuintia, ja erehdyksessä tartuin sillä uunista ottamaani astiaan. Lähes kolmannen asteen palovamma, kun se designverhokangas ja olemattoman ohut polyestervanu ei sitten toiminutkaan lämmöneristeenä.
Ostin hetki sitten Marimekon unikko t-paidan. Sekin toki valmistettu jossain missä lie. Kulahti ensimmäisessä pesussa täysin käyttökelvottomaksi, väri haalistui sen näköiseksi, kuin olisi ollut käytössä jostain ysäriltä saakka. Ja täysin ohjeen mukaan pesin.
Minä sain Marimekon esiliinan lahjaksi, ja se näyttää siltä että itse olisin tehnyt sen viitosluokkalaisena koulun käsityötunnilla (en kerta kaikkiaan ole hyvä käsitöissä). Lähetin saumoista kuvat ja kyselin, että miksi näin, mutta en saanut koskaan mitään vastausta. Essu myös menetti väriä ensimmäisessä pesussa ja näyttää nyt 30 vuotta vanhalta. Harmittaa lahjan antajan puolesta. Ja essu on aito kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää mollata halpaketjua kun omatkin tuotteet ovat nykyään paskaa tekoa. Ei toki vielä sitä muovia, mutta lakanoissa käytetyn puuvillan laatu on laskenut kuin lehmän häntä ja pyyhkeet ei kestä normaalia käyttöä.
Samoin Novita on pilannut langat, väriaineet aiheuttaa ihottumaa, sormien ihon halkeilemista ja allergisia reaktioita, lankojen paksuuskin vaihtelee jopa samassa kerässä.
Marimekon kankaasta itse valmistettua vaatettakaan ei saa myydä.
Alkaa nämä kotimaiset firmat ja niitten tuotteet melkoista kuraa.
Mä en ymmärrä miksei marimekon kankaasta tehtyä vaatetta saisi myydä. Kuulostaa nyt vähän liian omituiselle. Onko muillakin kangasvalmistajilla sama sääntö?
Eri. Muista kangasvalmistajista en tiedä, mmekko haastoi oikeuteen kankaasta itselleen mekon tehneen naisen. Oli juttu lehdissä jokin aika sitten.
Vierailija kirjoitti:
Finlaysonin touhut ovat olleet täysin ala-arvoisia siitä lähtien, kun tuo juntti astui puikkoihin. Kaikki ulostulot ja kehitysliikkeet aivan kirjamellista ulostetta. Tämän vuoksi arvottomampi brändi, kuin vaikkapa Tokmanni tai se Jysk
Kannattaa arvioida uudestaan myös Finlaysonin yhteistyökumppaneita: Makia, Vallila. Jos tekee yhteistyötä roskan kanssa, niin ei ole kauhean kaukana roskasta itsekään
Oliko tämä se kaveri jolla oli joku woke-älynväläys siitä että miesten pitäisi maksaa samasta tuotteesta enemmän kuin naisten? Jotain sellaista, en muista enää tarkkaan. On kyllä niin omahyväisen oloinen tyyppi että hyhhyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli sinulla ei ole untuvapeittoa, nukut polyesteriä sisällä. Sama tyynyn kanssa.
Minulla on untuvapeittoja, mutta harvoin tulee käytettyä itse, vaan ovat vieraspeittoina. Itse käytän villapeittoja ja lakanat ja tyynyliinat ovat aina huippulaatuista puuvillasatiinia.
Villapeiton ostin cittarista hintaan 30 e. Suosittelen
Minä olen ostanut Porin Villa & Peitteeltä villapeittoja ja tilannut Saksasta villavilttejä. Saksasta löytyy huippulaatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kotimaisillakaan toimijoilla ihan rivit ojennuksessa.
En unohda sitä, kun ostin Marimekon patakintaan, valmistusmaa oli jokin vinkuintia, ja erehdyksessä tartuin sillä uunista ottamaani astiaan. Lähes kolmannen asteen palovamma, kun se designverhokangas ja olemattoman ohut polyestervanu ei sitten toiminutkaan lämmöneristeenä.
Ostin hetki sitten Marimekon unikko t-paidan. Sekin toki valmistettu jossain missä lie. Kulahti ensimmäisessä pesussa täysin käyttökelvottomaksi, väri haalistui sen näköiseksi, kuin olisi ollut käytössä jostain ysäriltä saakka. Ja täysin ohjeen mukaan pesin.
Finlaydsonin kallis design-pussilakana ratkesi Turkissa ommelluista saumoistaan kolmannella pesukerralla. Että sellaista Kurttilan-paskaa!
Onhan niitä ollut vaikka kuinka kauan Suomessakin.