Miksi ihmeessä joku raahaa vauvan mukanaan koulun vanhempainiltaan?
Erityisesti sinne yhteiseen tilaisuuteen, joka pidetään koulun auditoriossa?
Ihmettelen vaan kun tänään oli yhdellä pariskunnalla pieni vauva mukana kys
tilaisuudessa. Ei nyt ihan suureen ääneen parkunut mutta pientä kitinää kuului koko ajan ja nainen seisoi ja hyssytteli lasta koko ajan.
Istuin aika ylhäällä ja hyvin huomasi kun päät aina kääntyivät sinne suuntaan
kun lapsi äänteli. Minua ainakin häiritsi, olisi toinen vanhemmista voinut jäädä
kotiin sen vauvan kanssa
Kommentit (23)
tässä kyseisessä pariskunnassa ärsytti vielä se, että äiti hyssytteli koko ajan sitä
lasta, istui ja seisoi vuorotellen ja iskä siinä vieressä vaan naputteli kommunikaattoriaan. Jotenkin tuntui, ettei kumpikaan edes kovin paljon keskittynyt siihen vanhempainillan antiin
ap
mutta tässä tapauksessa molemmat vanhemmat oli paikalla
Vai pitäisikö vanhemmat lapset sitten "hylätä" jos perheessä on vauva?
kun hoitajia ei saanut ja ettei lastensuojelu kolkuttelisi ulko-ovea.
Itsekkyys ja ajattelemattomuus.
"Eihän meidän jannica ketään haittaa, kun kaikki kuitenkin vaan ihastelee miten hyväkäytöksinenkin lapsi meillä on."
Kysymys oli: "Miksi ihmeessä joku raahaa vauvan mukanaan koulun vanhempainiltaan?"
t. 7
että halusi nähdä kauanko menee, että asiasta on aloitus av:llä.
Onneksi minä jätin 10 päivän ikäiset kaksoset kotiin isänsä kanssa kun menin lapseni kevätjuhliin. Ei ole soveliasta kantaa vauvaa/vauvoja tuollaisiin tilaisuuksiin.
ja tilaisuuksia mihin ei oikeasti ole fiksua tuoda pieniä lapsia
niin voihan olla ettei hänellä olisi ollut tarpeeksi kokemusta jäädä sen vauvan kanssa kaksin kotiin. Ja jos tää äiti nimenomaan halusi tulla sinne vanhempainiltaan. Itse ainakin menisin ja luultavasti ottaisin myös mieheni ja vauvani mukaan. Mitä jos tää äiti halusi vaikka KESKUSTELLA jonkun opettajan kanssa. Vitsi täällä on ihmeellistä porukkaa. Vauvojen kans pitäis vaan sulkeutua kotiin. Huh huh. Onneks mä menin ja otin vauvan mukaani mihin halusin.
Yksi vanhempi ei kahteen paikkaan repee.
eikö 7:n lukutaito riitä kuin otsikkoon asti?
kun en halua poiskaan niin tärkeästä illasta jäädä
jos vauvalle tulee nälkä, kaivan vaan tissin esiin ja syötän. Ei tarvi ainakaan sen takia kiirehtiä kotiin kesken illan, et tissivauvaa pitäs lähtee kotiin syöttämään.
oli peräti neljä vauvaa!
Kaksi äitiä istui lattialla ja vauvat siinä jokeltelivat ja vähän tutkivat paikkoja.
Yhdellä vauvalla oli molemmat vanhemmat mukana, muut olivat äidin sylissä.
Siinä istuessani mietin, miten ihanan luontevia toiset vanhemmat osaavat olla. Ja harmittelin, että olen tehnyt ( ja edelleen teen) elämäni hankalaksi. Mikä järkkäily saada lastenhoitaja ja siivota että kehtaa ottaa vieraan kotiin, yhden vanhempainillan vuoksi.
Minua ei ko. vauvat ääntelyineen ja pienine parkuineen ja hyssyttelyineen häirinnyt- päinvastoin. Vähän haikein mielin katselin...
Koulun vanhempainillassahan on oletettavasti vain sellaisia, joilla itsellään on lapsia, joten sitä kuvittelee, että joustavuutta - ja keskittymiskykyä - löytyy.
Minusta vauvan voi aivan hyvin ottaa vanhempainiltaan, mukana olo on tärkeämpää kuin täydellinen hiljaisuus. Vanhempainillan ei ole tarkoituskaan olla mikään pönötystilanne, vaan ihan rento tilaisuus tutustua toisiin vanhempiin ja kouluun ja sen henkilökuntaan.
t. ope
Eikä kyllä kukan ole ainakaan päin naamaa uskaltanut tulla sanomaan ettei olisi saanut häntä mukaan ottaa...ja jos ei kerran uskalla tuoda omaa mielipidettään suoraan esille asianosaiselle niin sitten käsiköön:)
Sitä paitsi olisin voinut ottaa vanhempainiltoihin mukaani vaikka 2-3 taaperoa ja leikkiäikäistäkin, mutta ne olen itse katsonut soveliaammaksi jättää miehn aknssa kotiin:)
Kaikille nuo vanhempaillat eivät todellakaan ole "juhlavia" tilaisuuksia etteikö niihin voisi hyvin tulla vauvan kanssa!! Sen ymmärrän ettei johonkin konserttiin vie vauvaa, joka itkee, mutta mielestäni konsertissakin voi käydä myös vauvan kanssa jos vauva on hiljaa ja vaikkapa nukkuu tai muuten vain kiinnostunueena kuuntelee:)
t. kaikissa vanhempainilloissa ja jopa useissa konserteissakin vauvan kanssa ollut
vanhemman lapsen vanhempainvartissakin, kun en hoitajaa siihen aikaan päivästä saanut. Ei haitannut opettajaa laisinkaan eikä varsinkaan sitä keskustelua.
Itse kuuntelin yhden vauvan itkua, kun olin YL:n joulukonsertissa (siinä joka alkaa klo 22).... Ja kun lapsi oli hetken itkenyt, niin pariskunta alkoi 'kuiskia', että kumpi lähtee viemään vauvaa ulos kirkosta.