Miten kissa-allergia ilmenee?
Viitsiskö joku kertoa, millaisia oireita tulee kissasta, pelkään pahoin, että olen allerginen meidän kissalle..
Kommentit (7)
Ihottumana, nuhana, hengenahdistuksena ja silmien kirvelynä.
Kurkkua rupeaa kutittamaan ulkopuolelta, sitten rupeaa yskittään ja lopulta ei henki kulje. Lisäksi käsivarsien taipeet kutisee, silmätkin, jos niitä erehtyy kissapölyisillä sormilla hipeltämään. joskus pienempänä nenä vuosi verta allergian takia. Mitähän muuta sitä keksisi :D Pienin paha on nuha. :) ainakin itsellä.
Kerran olin viikon kuumeessa + hengenahdistuksessa vierailtuani kaverin kodissa jossa kissoja.
naamasta, silmistä, nenästä.... Tulee naamaan ihottumaa ja olo on epämukava :/ Tulen myös heti flunssaiseksi jos olen paikassa, jossa on kissoja....
meillä on kaksi kissaa, ja mieheni on oireillut jo pitkään aikaa.
kurkku kutisee, silmiä kutittaa, nuhaa kokoajan, välillä tulee hengenahdistusta.
taipeissa on myös ihottumaa.
millaista tämä ihottuma on?
Eli aika pian koskettuaan kissaan nousee ihoon nokkosrokkoa, juuri siihen kohtaan, mikä on kissaan osunut. Muita oireita ei (ehkä) ole. Pojalla on kyllä nenä jatkuvasti tukossa ja silmiä kaihertaa, mutta sellaista se oli ennen kissaakin.
ilmenee silmien kirvelyna, nuhana ja lopulta hengenahdistuksena. Oireita tulee muutamassa tunnissa jos olen kissataloudessa enka ota allergialaakkeita etukateen.
ja riippuu paljon allergian asteestakin, eli kuinka allerginen on.
Itselläni alkaa silmiä ja nenää kutittamaan, silmät turpoavat, nenä alkaa vuotamaan, aivastuttaa, ja alkaa ottamaan hengityksestä.
Astmaa mulla ei oo, mutta astmaattisia oireita saan eläimistä sekä siitepölystä.
Lievemmillään kaiketi eläinallergiasta tulee vain pientä "vaivaa", mutta mulle lääkäri on todennut, että on hengelläni leikkimistä mennä tieten tahtoen paikkaan, missä tiedän olevan kissoja tai koiria.