Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietteitä matkustamisesta

04.10.2024 |

Olin tässä taannoin pienellä reissulla ja paluumatkalla bussissa rupesin miettimään homman järkevyyttä. Siis itse matkustamista. On toki kiva nähdä uusia paikkoja, käydä ravintoloissa syömässä tai lojua merenrannalla tai hotellin uima-altaalla. Mutta se vaiva. Ensin matka lentokentälle. Siellä parin tunnin odotus ja sitten lentomatka vaikka 6 tuntia. Ja vielä perillä bussimatka hotellille. Tykkäättekö te siitä ihan oikeasti niin paljon, että kerran tai pari vuodessa tai jopa useammin käytte matkoilla? Mulla taitaa nimittäin olla matkat matkusteltu.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mun kaverilla on kämppä Lapissa. Ajaa hurauttaa sinne yön yli 14 tunnissa. Joskus viikoksi ja joskus kuukausiksi.

Mun matka etelä-Eurooppaan kestää ovelta ovelle 8h ja muut hoitaa kuskaamisen. Helppoa ja vaivatonta. Vähillä matkatavaroilla ns "sukkana läpi" eikä tarvitse haahuilla kentällä kauan.

Tälle vuodelle tulee 4 matkaa, yhteensä 19 vkoa. 

Rakastan matkustamista enkä koe vaikeaksi. Tavat matkustaa on vain valintoja

Vierailija
2/13 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me matkustetaan etelään noin 6 kertaa vuodessa ja nautitaan joka kerta. Matkalaukkujen hakeminen ullakolta, kentällä juomaa loungessa tai Oak Barrelissa, no koneessa kökkiminen on kieltämättä tylsää, mutta menee viinin ja elokuvien kanssa joten kuten. Kohteessa pitkiä kävelyitä, valoa ja lämpöä, hyvää ruokaa ja ystäviä. Tuskin maltan odottaa, onneksi seuraavaan reissuun on vain pari viikkoa, ja niiden lisäksi 2 muutakin jo varattu ennen kevättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kauhea vaiva esimerkiksi viikon lomalle.

Itse inhoan lentokenttiä ja lentämistä. Asun Keski-Euroopassa puolet vuodesta ja jaksan nähdä matkustamisen vaivan, koska sitä tarvitsee tehdä harvoin.

Ja tässä keskellä Eurooppaa, jos on reissaan maasta toiseen (ehkä kerran vuodessa), niin menen yleensä pitkän matkan bussilla! Pääsee kaupungin keskustasta toiseen, eikä tarvii lentokentällä ja lennoilla säätää. Menee usein melkein sama aika, jos esim 8-10h istuu (yö)bussissa.

Vierailija
4/13 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kauhea vaiva esimerkiksi viikon lomalle.

Itse inhoan lentokenttiä ja lentämistä. Asun Keski-Euroopassa puolet vuodesta ja jaksan nähdä matkustamisen vaivan, koska sitä tarvitsee tehdä harvoin.

Ja tässä keskellä Eurooppaa, jos on reissaan maasta toiseen (ehkä kerran vuodessa), niin menen yleensä pitkän matkan bussilla! Pääsee kaupungin keskustasta toiseen, eikä tarvii lentokentällä ja lennoilla säätää. Menee usein melkein sama aika, jos esim 8-10h istuu (yö)bussissa.

Bussit, junat, jopa lautat toimii hyvin ja on edullisia

Vierailija
5/13 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää matkustella. Tykkään olla kotona. Lasten ollessa pieniä niitä vietiin vaikkapa vain laivalle, mutta nyt tarttis olla pyssy ohimolla, että minut saisi lähtemään mihinkään.

Vierailija
6/13 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän mullakaan on enää elämässä matkoja tiedossa. Haaveilen Skotlannin luonnon näkemisestä, mutta en tiedä, kestänkö niin pitkää matkantekoa että sinne asti pääsen :) Ehkä vielä joskus!

Vierailija
7/13 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietiskelet, tai hölötät sillä tavalla, että kysyt ihmisiltä jotka matkustelevat, inhottaako heitä matkustaa, vaikka matkustelevat?

Vierailija
8/13 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi 10v sitten lentokoneessa, taitaa munkin ulkomaan reissut olla nähty. Autolla tulee jonkun verran vielä kierrettyä.

Vierailija
9/13 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän mullakaan on enää elämässä matkoja tiedossa. Haaveilen Skotlannin luonnon näkemisestä, mutta en tiedä, kestänkö niin pitkää matkantekoa että sinne asti pääsen :) Ehkä vielä joskus!

Eihän se ole kuin 3h lento ja siitä auto alle? 

Suosittelen, upea reissu!

Vierailija
10/13 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo kovin innostunut aloittajan mainitsemista asioista, lojumisesta rannalla, en missään tapauksessa jossain altaan reunalla enkä ravintoloissakaan halua syödä kovin usein, mutta muutenkin voi matkustella. Viihdyn esimerkiksi junissa tai laivoissa, jos on omaa rauhaa, kuten hytti tai muuten tilaa ympärillä. On kiva vain istua ja maisema vaihtuu, näkee uusia paikkoja tai vanhoja tuttuja. Välillä kuljen fillarilla, kokee reissun kaikilla aisteilla (esim. viime viikonloppuna oli kaikenlaista, kuten sadetta, tuulta, pussipimeää, aurinkoa, lähelle nollaa painuva lämpötila jne).

Vierailija
11/13 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matkat yhteen suuntaa kestää 10 h sisältäen lennot, bussit ja odottelun kentällä ja reissu yhteensä vaikka 10 päivää, niin alle 10 % reissusta on itse matkustamista.

Mielestäni on sen arvoista. Aurinkoa ja lämpöä syksyy/talveen. Ja ne muistot: noi on niitä hetkiä, joita muistellaan vaikka reissulla mukana olleiden appivanhempien tai ystävien kanssa vielä vuosien jälkeen.

Käydään etelässä kerran vuodessa.

Vierailija
12/13 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä nyt johonkin hupimatkaan lentokonetta viitti käyttää. Junalla siis.

Vierailija
13/13 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä nyt johonkin hupimatkaan lentokonetta viitti käyttää. Junalla siis.

Junatkin saastuttaa jod sitä tarkoitat. 

Mutta joo, tuskin jaksaisin minäkään päivätolkulla istua junassa. Helsingistä vähän haasteellistakin