Joker: Folie à Deux-elokuva herättää kritiikkiä: "Jokerilla ei kuulu olla naista"
"Ensi iltaan Suomessakin viikonloppuna tuleva Joker - Folie à Deux-elokuva on herättänyt kritiikkiä incel-yhteisöissä Yhdysvalloissa. Edellinen Joker elokuva nosti Jokerin sankariksi incelien keskustelupalstoilla ja erilaisia meemejä elokuvaan jaettiin ahkerasti. Jokerin koettiin edustavan naisetonta miestä, joka sitten kostaa kohtalonsa kaikille tappamalla heidät.
Uusin Joker-elokuva on kuitenkin saanut toisenlaisen vastaanoton. Moni incel katsoo että Joker-elokuva on vesitetty ja että alkuperäinen idea on hukattu.
- Jokerilla ei kuulu olla naista, toteaa Grisham Jackson, 19. Hänen mukaansa Jokerin idea on olla yhteiskunta- ja naistastainen, mutta nyt Jokerista on tehty täysi woke.
- Hän ei koskaan ottaisi naista eikä hyväksyisi sitä.
Elokuvan ohjaaja onkin saanut paljon kritiikkiä. Pettyneet incelit ovat alkaneet boikotoida elokuvaa jo etukäteen ja keskustelufoorumeilla jaellaan "vapautuspasseja" elokuvan katsomisesta.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Olen viime vuosina nähnyt eri ikäisiä, varsinkin nuoria miehiä, joista näkee päällepäin nopeasti tympeän asenteen takia, että ne ovat inceleitä. Ei mikään ihme, ettei ne saa naista, kun ne on niin hemmetin itsekeskeisiä ja ennakkoluuloisia naisia kohtaan. Ja epäkohteliaita. Niiden käytöksestä näkee niiden kuvittelevan mielessään, ettei naisille tarvitse olla kohteliaita.
Jokeri elokuvasta sen verran, että kaksi eniten inhoamaani elokuvagenreä, joita en pysty katsomaan, on oikeussalidraamat ja ykkösenä musikaalit. Kuulemma Folie a deuxissa yhdistyy nuo molemmat kaksi genreä. Mitäs luulette, käynkö katsomassa?
Sulla on ennakkoluulot toisia kohtaan. On aika paljon kypsymättömiä ihmisiä tavoiltaan ja ei ne sen takia ole inceleitä.
Mä oon aikaisemmin inhonnut musikaaleja, mutta oon alkanut niistäkin tykkäämään. Ainakin niistä klassikoista.
Vierailija kirjoitti:
Olen viime vuosina nähnyt eri ikäisiä, varsinkin nuoria miehiä, joista näkee päällepäin nopeasti tympeän asenteen takia, että ne ovat inceleitä. Ei mikään ihme, ettei ne saa naista, kun ne on niin hemmetin itsekeskeisiä ja ennakkoluuloisia naisia kohtaan. Ja epäkohteliaita. Niiden käytöksestä näkee niiden kuvittelevan mielessään, ettei naisille tarvitse olla kohteliaita.
Jokeri elokuvasta sen verran, että kaksi eniten inhoamaani elokuvagenreä, joita en pysty katsomaan, on oikeussalidraamat ja ykkösenä musikaalit. Kuulemma Folie a deuxissa yhdistyy nuo molemmat kaksi genreä. Mitäs luulette, käynkö katsomassa?
"joista näkee päälle päin nopeasti"
"ovat ennakkoluuloisia"
Aijai tätä ironian määrää :D