Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia kokea työn ylivoimaisesti kuormittavammaksi osa-alueeksi työkaverit

Vierailija
02.10.2024 |

Ei vaan enää jaksaisi tuota sirkusta ja sosiaalista teatteria. Oikeastaan ainoa eroa yläasteeseen, että näiden ihmisten pitäisi olla aikuisia. Kaikki samat ilmiöt ja henkinen hierarkia havaittavissa. Suosio ryhmässä määrittää paikkasi, ei pätevyys, äly tai osaaminen. Se joka ei ole paikalla, siitä puhutaan paskaa. Sitten seuraavana päivänä ollaan taas parhaita kavereita. Jotenkin niin helvetin kaksinaamaista ja suoraan sanottuna lapsellista meininkiä.

Sitä laskee minuutteja, että pääsee kotiin ja kotona laskee minuutteja että joutuu palamaan. Henkisesti on lukittuna tuohon piinaan 24/7.

Tuntuu että työ imee kaikki mehut ja vapaa-aika menee toipumiseen. Palaa helposti loppun.

Unelmien työpaikka olisi sellainen, jossa saisi olla yksin. Minimaalinen kontakti muihin ihmisiin.

Olin lapsena hyvin sosiaalinen, mutta elämän kokemukset muokkasivat minusta introvertin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hoitoalalla töissä? Ja vielä osastotyössä? Kuulostaa erittäin tutulta..

Vierailija
2/8 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäkin jotenkin tympii aina kun joutuu suorittaa joku sosiaalinen aktiviteetti. Normaalista ihmisestä varmaan mukavaa kun joku tuttu tulee vastaan ja tervehtii, mutta minulle sisäisesti täyttä tuskaa ja kiroan mielessäni että piti tuohonkin nyt törmätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin stressasi edellisessä työpaikassani ihan kybällä yksi uhkaavasti käyttäytynyt työtoveri. Samaten toinen työtoveri otti päähän niin, että mulla kasvoi aikamoinen uloke otsassa. Työ itsessään oli antoisaa ja satunnaiset kohtaamiset asiakkaiden kanssa positiivisia.

Vierailija
4/8 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitenkään outoa tai poikkeavaa, et ole yksin tuntemustesi kanssa. 

Itse jaksan asiakkaita eli kun asiat pysyvät työaiheissa ja niillä on jokin tarkoitus. Se on ihan ok ja mielenkiintoistakin. Mutta en jaksa pätkän vertaa sitä kahvihuonelätinää, juoruilua tai ihmisten avautumista yksityisasioistaan. Ei kuulu minulle, ei kiinnosta enkä vastaavasti halua kertoa myöskään omista henkikökohtaisista asioistani kollegoille. Siitä ei makseta. En silti ole mitenkään puhtaasti introvertiksi itseäni mieltävä "klassisessa" introverttimielessä. 

Haluan pitää työt työnä ja oman elämäni siitä erillisenä. Jos tämä ei jostain syystä onnistu, se kuormittaa. Omalla kohdallani on todettava, että onneksi on etätyöt, tämä pitää ihmisen järjissään. 

Vierailija
5/8 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin allekirjoittaa jokaisen sanan minkä kirjoitit. Siinä suurin syy miksi en ole hakenut viimeiseen viiteen vuoteen yhtään työpaikkaa.  Perustaisin yrityksen jos ihmiset ostaisivat verkkokaupasta jotain nykyään. Asiakkaat ovat yleensä mukavia ja kivoja kohtaamisia mutta pomot ja työkaverit täysin keskenkasvuisia itiootteja.

Vierailija
6/8 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitenkään outoa tai poikkeavaa, et ole yksin tuntemustesi kanssa. 

Itse jaksan asiakkaita eli kun asiat pysyvät työaiheissa ja niillä on jokin tarkoitus. Se on ihan ok ja mielenkiintoistakin. Mutta en jaksa pätkän vertaa sitä kahvihuonelätinää, juoruilua tai ihmisten avautumista yksityisasioistaan. Ei kuulu minulle, ei kiinnosta enkä vastaavasti halua kertoa myöskään omista henkikökohtaisista asioistani kollegoille. Siitä ei makseta. En silti ole mitenkään puhtaasti introvertiksi itseäni mieltävä "klassisessa" introverttimielessä. 

Haluan pitää työt työnä ja oman elämäni siitä erillisenä. Jos tämä ei jostain syystä onnistu, se kuormittaa. Omalla kohdallani on todettava, että onneksi on etätyöt, tämä pitää ihmisen järjissään. 

Joo se on jotenkin kummallista, että monet elävät työpaikalla jotain oman sosiaalisen elämänsä jatkumoa. Utelevat kaikkea mahdollista ja keräävät tietoa, jota voi sitten jakaa ja kertoa kaikille muille. En ole koskaan tajunnut tätä. Miksi pitäisi kertoa mitään. Sitten jos et kerro mitään, niin sinua pidetään outona. Parhaassa tapauksessa aletaan levittelemään juoruja, ehkä jopa keksimään tarinoita. Vinksahtanutta meininkiä.

Vierailija
7/8 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat ja työkaverit tekevät töidenteosta sietämätöntä PASKAA

Vierailija
8/8 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaat ja työkaverit tekevät töidenteosta sietämätöntä PASKAA

Lisäksi työmatkat. Kauhea ajanhaaskaus asioihin joista ei ole mitään hyötyä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme