Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisillä on niin väärä mielikuva palomiesten työstä

Vierailija
02.10.2024 |

Oikeaa sankaritehtävää ei ehkä tule uran varrelle koskaan. Suurin osa tehtävistä automaattisten paloilmoittimien hälytyksiä, pieniä liikenneonnettomuuksia ja oravan pelastaminen puusta. 

Täytehommana hallin siivoamista, paineilmapullojen täyttämistä yms. 

Ja sitten jotkut asiasta mitään ymmärtämättömät naiset ihailevat palomiehiä. Eikä palomiesten äly yleensä päätä huimaa. Heillä ei oikein ole oma-aloitteisuutta. Jonkun pitää käskeä tekemään asiat x ja pitää antaa ohjeet tekemiseen kun eivät itse osaa. Akateemiset yleensä naureskelevat palomiehille. 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama koskee esimerkiksi lääkäreitä, ensihoitajia ja hoitajia ylipäänsä.

Olen ollut täysipäiväisessä lääkärin työssä vuodesta 2013 siten, että olen myös päivystänyt jos en joka viikko niin ainakin useamman kerran kuussa. Kertaakaan en ole joutunut itse esimerkiksi elvytystilanteeseen, yhden kerran olen seurannut elvytystä sivusta.

Vierailija
42/49 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiko AP pakit palomieheltä?

Varmaankin haki palomieheksi eikä päässyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun tänne ei yksikään brankkari kirjoita, niin tyhmät jutut

Vierailija
44/49 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
45/49 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oravan pelastaminen puusta on sankaritehtävä!

Vierailija
46/49 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kenenkään akateemisen kuullut koskaan nauravan palomiehille.

Vierailija
47/49 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille kotiin tuli palomiehiä erään asian vuoksi. 4 äijää meni jonossa ohitseni edes vilkaisematta minuun, kukaan ei tietenkään tervehtinyt. Tulipalon sammutuksesta ei ollut kyse eikä mistään niin kiireellisestä ettei edes tervehtiä olisi voinut. Ainoa kuka puhui minulle oli joku pomotason mies joka oli mukana, en tunne heidän nimikkeitään, mutta hänellä oli erilaiset vaatteet. Hän osasi tervehtiä ja puhua minulle.

Kai sulla joku ongelma oli, jos kerran oikein palomiehet tulee kylään? Ehkä yrittävät pian vaikka sammuttaa tulipalon ja sitten tuelvat sulle juttelemaan.

Vierailija
48/49 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään joskus palomiesten puolesta vähän. Jos on savusukellusta tai muuta pelastusta. Korkea rakennus tms. Onneksi voi harjoitella tietysti ja käydä läpi yhdessä jne. Mietin myös mitä hengittävät ja saako suodatettua.

Vierailija
49/49 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne tekevät hienoa työtä. Keväisin nostavat veneitä takaisin pintaan ja muuta semmoista.

Minä luulin, että työaikana tekevät punttisalitreeniä, kun ei niitä tulipaloja voi tilatakaan. Ja urakoivat raksahommia oman firman laskuun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi