Ei ole pakko ajaa suurinta sallittua nopeutta..
..mutta ihan oikeasti, mikä saa ihmisen ajamaan 50-60km/h pitkät letkat perässään vaikka rajoitus olisi 80 tai 100?
Usein ohittaessa nuo näyttävät tuiki-tavallisilta ja ulkoisesti tervejärkisiltä ihmisiltä.
Tunteeko joku tällaisen ihmisen tai oletko ehkä itse sellainen? Voisitko kertoa mistä tämä johtuu?
Kysyn vilpittömästi mielenkiinnosta. Omaan ajattelumaailmaani tuollainen ihmisten kiusaaminen ei sovi, mutta ehkä joku tekee tätä vahingossa? Vai onko tämä tapa purkaa pahaa oloa?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten vatuttaa autolijat jotka ei käytä vilkkua, kyllä potuttaa turhaan odottaa jotain risteyksessä sitten se yllättäen kääntyykin pois.
Mikä vika näillä ihmisillä on päässä.
Tämä kuuluu myös ärsytysmetodeihini. Vilkutan vasta, kun olen jo kääntymässä ja tietenkin näin ollen jarrutan ensin ja vasta sitten vilkutan. Itseäni ei enää potuta muiden liikennekäytös läheskään niin paljoa kuin ennen, kun aloin tahallani ajamaan ärsyttävästi.
Minäkin olen nykyään mulkku liikenteessä. Esimerkiksi ajan jokaisen eteen risteyksessä jos suinkin vain ehdin. Olen liian monta kertaa odotellut että joku tulee ensin ja sitten ollaankin ajeltu kymmeniä kilometrejä peräkkäin ja sen toisen auton nopeus vaihtelee kaiken ali- ja ylinopeuden välillä yms. Saatan myös ajaa ohituskaistoilla aivan viimemetreillä jo keltaisten poikkiviivojen päältä ohitse, koska jos en mene väkisin ohi niin taas sama pelleily jatkuu.
Tasan kolme kertaa vuodessa saa ajaa jonkun normaalia (sallittua) tasaista nopeutta ajavan perässä ja useimmiten silloin kyseessä on audi, bmw tai mersu. Tuntuu että kaikissa muissa merkeissä on täysin debiilejä ratin takana.
Eikö se merkki kerro pienimmän sallitun nopeuden, näin minä olen sen tulkinnut.
Onneksi näin hitaat on helppoja ohittaa melkein tiellä kuin tiellä.
Nimim. Aina ohi koska BMW
Vierailija kirjoitti:
Eniten vatuttaa autolijat jotka ei käytä vilkkua, kyllä potuttaa turhaan odottaa jotain risteyksessä sitten se yllättäen kääntyykin pois.
Alkava dementoituminen, näin itse ajattelen ja se huvittaa.
Vaarallisiahan nuo hidastelijat ovat. Liikenteessä kannattaa aina ajaa muun liikenteen mukana, turhat ohitukset vähenee ja tie on kaikille turvallisempi. Jos on niin epävarma kuski ettei uskalla ajaa rajoitusten mukaan, kannattaa pysyä ratista poissa kokonaan.
"Tasan kolme kertaa vuodessa saa ajaa jonkun normaalia (sallittua) tasaista nopeutta ajavan perässä ja useimmiten silloin kyseessä on audi, bmw tai mersu. Tuntuu että kaikissa muissa merkeissä on täysin debiilejä ratin takana."
Tämä! Ei mua haittaa ajaa jonkun perässä (reilulla välillä) kun vaan nopeus pysyy järkevänä. Näitä on vaan joka vuosi vähemmän ja vähemmän liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkava dementoituminen, näin itse ajattelen ja se huvittaa.
Jep. Ajavat tuulipuku kahisten varmaan hakemaan ämpäreitä jostain. Sellaisia 60-70 luvun demareita. Naapurikyyliä ja katkeria duunareita joiden elämä alkaa olemaan jo ehtoopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuuluu myös ärsytysmetodeihini. Vilkutan vasta, kun olen jo kääntymässä ja tietenkin näin ollen jarrutan ensin ja vasta sitten vilkutan. Itseäni ei enää potuta muiden liikennekäytös läheskään niin paljoa kuin ennen, kun aloin tahallani ajamaan ärsyttävästi.
Minäkin olen nykyään mulkku liikenteessä. Esimerkiksi ajan jokaisen eteen risteyksessä jos suinkin vain ehdin. Olen liian monta kertaa odotellut että joku tulee ensin ja sitten ollaankin ajeltu kymmeniä kilometrejä peräkkäin ja sen toisen auton nopeus vaihtelee kaiken ali- ja ylinopeuden välillä yms. Saatan myös ajaa ohituskaistoilla aivan viim
Oletko huomannut kuten minä, että kun käyttäydyt kuin mulkku liikenteessä, on oma mielesi paljon rauhallisempi?
Ettekö te voi siellä ratin takana kuunnella vaikka musiikkia tai äänikirjaa, niin saisitte keskittyä muuhun kuin toisten ajotyyleistä ärsyyntymiseen? Teillä nyt vaan on monenlaista kulkijaa.
Kiinnitin kerran huomiota todella hitaasti ajavaan autoon. Mateli kahtakymppiä, ja siitäkin huolimatta ajoi punaisia päin. Lähdin seuraamaan, eikä aikaakaan kun auto pysähtyi läheiselle parkkipaikalle, ja ulos vaappui varmaan 200-vuotias kyttyräselkäinen papparainen.
Vierailija kirjoitti:
"Tasan kolme kertaa vuodessa saa ajaa jonkun normaalia (sallittua) tasaista nopeutta ajavan perässä ja useimmiten silloin kyseessä on audi, bmw tai mersu. Tuntuu että kaikissa muissa merkeissä on täysin debiilejä ratin takana."
Tämä! Ei mua haittaa ajaa jonkun perässä (reilulla välillä) kun vaan nopeus pysyy järkevänä. Näitä on vaan joka vuosi vähemmän ja vähemmän liikenteessä.
Juuri näin. Kun kaksi järkevää ihmistä ajavat peräkkäin ja autoina joko audi, bmw tai mersu niin nopeudet ovat tasaisia ja hyviä kuitenkin sallitun rajoissa, reaktiot ja jarrutukset/kiihdytykset toimii kuin kello ja vilkkuja osataan käyttää oikein ja ajoissa.. Ja turvavälitkin ovat pitkiä.
Oikeasti ainoaa järkevää ajoa tulee harrastettua näiden kolmen merkin kesken. Joskus harvoin tällaisena järkevänä "ajokaverina" voi olla Porsche tai vastaava.
Kaikki muut jätekasat kuten renaultit, toyotat, kissanpashqait ja kiat... Näiden kanssa ajaminen on kuin ajaisi jotenkin vajaiden kanssa. Jarrutukset, kiihdytykset, ryhmittäytymiset, turvavälit, kääntymiset... Ihan kaikki useimmiten pielessä. Tietysti poikkeuksiakin on mutta useimmiten näin.
Luulen että tämä johtuu siitä että tietyntyyppiset ihmiset ostavat tietyntyyppisiä autoja. Järkevät ja älykkäät ihmiset vaativat saksalaisen insinöörin tarkkaa taidonnäytettä, vähän tyhmemmille taas riittää jonkun kiinalaisen tehtaan halvalla suunniteltu kottero johon on heitetty joku ompelukone kuljettamaan laitetta.
Aikanaan ajoin kiihdytyskaistalta motarille, ja siellä oli joku valopää joka esti pääsyni pois kiihdytyskaistalta. Kiihdytti ja jarrutti pysytellen koko ajan vierellä niin, että jouduin lopulta pysähtymään kiihdytyskaistan päähän. Lähdin seuraamaan kyseistä pelleä, ja pari liittymää myöhemmin auto ajoi huoltoaseman pihaan. Läimin äijälle kunnolla turpiin, ulisi kuin lahdattava sika ja kusi housuihinsa. Saman käsittelyn tarjoan jatkossa muillekin vastaaville pelleille, tervetuloa vaan kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan ajoin kiihdytyskaistalta motarille, ja siellä oli joku valopää joka esti pääsyni pois kiihdytyskaistalta. Kiihdytti ja jarrutti pysytellen koko ajan vierellä niin, että jouduin lopulta pysähtymään kiihdytyskaistan päähän. Lähdin seuraamaan kyseistä pelleä, ja pari liittymää myöhemmin auto ajoi huoltoaseman pihaan. Läimin äijälle kunnolla turpiin, ulisi kuin lahdattava sika ja kusi housuihinsa. Saman käsittelyn tarjoan jatkossa muillekin vastaaville pelleille, tervetuloa vaan kokeilemaan.
Ihan varmasti juu.
Ei ole kukaan antanut takaisin 8 viime vuoden aikana, kun olen tällä tavalla ajanut. Tai on kyllä pari kertaa ohituksen jälkeen jääty vähäksi aikaa eteeni ajamaan 50-60 km/h. Ei se minua haittaa ja pian ovat lähteneeet ajamaan normaalivauhtia.