Kansanedustaja kieltäisi polkupyörät ja sähköpotkulaudat alaikäisiltä
Kokoomuksen kansanedustaja jätti toimenpidealoitteen kiellosta:
https://www.verkkouutiset.fi/a/kansanedustaja-kieltaisi-sahkopotkulauda…
Myös Poliisihallituksen poliisitarkastaja on seurannut suomalaista liikennettä vuosikymmenien ajan ja on huolissaan skuuteista ja polkupyöristä johtuvien onnettomuuksien lisääntymisestä:
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/14c84fba-8448-465a-a327-454e745a…
Kommentit (37)
Sähköpotkulaudat voisi kieltää, mutta pyörien kieltäminen on järjetöntä. Nuoriso ei liiku muutenkaan tarpeeksi.
Minä kieltäisin nää sukkuloivat kilpapyöräilijät kaupunki alueelta. Ei kilpa-autoillansa saa ajaa ylinopeuksia kaupungissa. Nopeusrajoitus kaupunkiin ja sähköpyörät pois ja sähköavusteisia poljettava ilman alkua tai sitten vaan perusmummopyörät sallittuja. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Mites ihmisten kiito polkupyörillä, alamäki, bussipysäkki, kulman takaa ja ihmisen takaa, myös pareittain tai ryhmänä. Entä autot.
Viimeisimmän liikennelainuudistuksen myötä autoilijat eivät ole syylisiä kolareihin vaan pöräilijät, lautailijat ja jalankulkijat sillä haluttiin lisätä kevyenliikenteen vastuuta liikenteessä ja purkaa sitä että autoil8jat olisivat aina vastuussa kaikessa kuten kevyenliikenteen seuraamisesta.
Kielletään kävely, juoksu ja muu urheilu, sähköpotkulautojen kiellon ymmärrän mutta polkupyörät, toivottavasti ei tarkoitettu tavallisia pyöriä.
Vierailija kirjoitti:
Sähköpotkulaudat voisi kieltää, mutta pyörien kieltäminen on järjetöntä. Nuoriso ei liiku muutenkaan tarpeeksi.
Sähköpotkulaudat saisi kieltää kaikilta mutta kyllähän kaikkien pitää saada fillaroida (kypärän ja muitten pakollisten kanssa). Hul lu!!!
Kun laittaa spandexit jalkaan niin kihshyaako kusi myös samalla lanttuun ? Samanlailla kun laturaivoajalla kun monot jalkaan
Vierailija kirjoitti:
Minä kieltäisin nää sukkuloivat kilpapyöräilijät kaupunki alueelta. Ei kilpa-autoillansa saa ajaa ylinopeuksia kaupungissa. Nopeusrajoitus kaupunkiin ja sähköpyörät pois ja sähköavusteisia poljettava ilman alkua tai sitten vaan perusmummopyörät sallittuja. Kiitos.
Pyöriä koskee sama nopeusrajoitus kuin muitakin ajoneuvoja. Aika harvassa ovat ne jotka onnistuvat ajamaan pyörällä kovempaa kuin mitä autot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköpotkulaudat voisi kieltää, mutta pyörien kieltäminen on järjetöntä. Nuoriso ei liiku muutenkaan tarpeeksi.
Sähköpotkulaudat saisi kieltää kaikilta mutta kyllähän kaikkien pitää saada fillaroida (kypärän ja muitten pakollisten kanssa). Hul lu!!!
Unohdit pakolliset spandexit. Niistä saa adrenaliinia
Ei nyt polkupyöriä tarvi kieltää ja mahdotontahan se onkin. Ainakin täällä pikkukaupungissa tai maalla ei kukaan pysty niitä valvomaan joten kaikki ajaisivat fillareillaan kuten ennekin ja ne kärsii joita joku valvoo. Sähköpotkulautailukaan ei minua haittaa, itsehän maksavat törttöilyistää. En väistä niitä ikinä. Me aloitettiin maalla mopoilu joskus kymmenvuotiaana, ei se ketään kiinnostanut. Ei vaan saanut rällätä yötä myöten niinkuin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites ihmisten kiito polkupyörillä, alamäki, bussipysäkki, kulman takaa ja ihmisen takaa, myös pareittain tai ryhmänä. Entä autot.
Viimeisimmän liikennelainuudistuksen myötä autoilijat eivät ole syylisiä kolareihin vaan pöräilijät, lautailijat ja jalankulkijat sillä haluttiin lisätä kevyenliikenteen vastuuta liikenteessä ja purkaa sitä että autoil8jat olisivat aina vastuussa kaikessa kuten kevyenliikenteen seuraamisesta.
Laissa ei lue yhtään mitään kevyestä liikenteestä. Lain mukaan polkupyörät ja sähköpotkulaudat ovat ajoneuvoja eli niilä ajetaan lähtökohtaisesti samojen sääntöjen mukaan kuin mitä autoillessa noudatetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kieltäisin nää sukkuloivat kilpapyöräilijät kaupunki alueelta. Ei kilpa-autoillansa saa ajaa ylinopeuksia kaupungissa. Nopeusrajoitus kaupunkiin ja sähköpyörät pois ja sähköavusteisia poljettava ilman alkua tai sitten vaan perusmummopyörät sallittuja. Kiitos.
Pyöriä koskee sama nopeusrajoitus kuin muitakin ajoneuvoja. Aika harvassa ovat ne jotka onnistuvat ajamaan pyörällä kovempaa kuin mitä autot.
Oletko käynyt kaupungissa? Pyörät ajavat siellä nopeammin kuin autot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kieltäisin nää sukkuloivat kilpapyöräilijät kaupunki alueelta. Ei kilpa-autoillansa saa ajaa ylinopeuksia kaupungissa. Nopeusrajoitus kaupunkiin ja sähköpyörät pois ja sähköavusteisia poljettava ilman alkua tai sitten vaan perusmummopyörät sallittuja. Kiitos.
Pyöriä koskee sama nopeusrajoitus kuin muitakin ajoneuvoja. Aika harvassa ovat ne jotka onnistuvat ajamaan pyörällä kovempaa kuin mitä autot.
Paskapuhetta, vuoden ajan alueella jolla asun ollut 30 km/h nopeusrajoitus. Jos ajat autolla 30 niin helposti jää toiseksi pyöräilijä laumalle. Tämä lauma seikkailee vielä ajotiellä ja välillä jalkakäytävällä.
Pyöräilijöiden infra muuttuu koko ajan turvattomammaksi, kun yhä useammat jalkakäytävät kyltitetään pyöräteiksi. Sieltä jalankulkijoiden seasta kun tullaan pyörällä suojatielle, niin pyöräilijää on todella vaikea huomata. Pitäisi olla niin kuin muutama vuosikymmen sitten, jolloin pyöräilijän paikka oli melkein joka paikassa ajoradalla. Ajoradalla voi rauhassa ajaa 25 km/h tai vaikka 30 km/h eikä se ole liian kova vauhti siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kieltäisin nää sukkuloivat kilpapyöräilijät kaupunki alueelta. Ei kilpa-autoillansa saa ajaa ylinopeuksia kaupungissa. Nopeusrajoitus kaupunkiin ja sähköpyörät pois ja sähköavusteisia poljettava ilman alkua tai sitten vaan perusmummopyörät sallittuja. Kiitos.
Pyöriä koskee sama nopeusrajoitus kuin muitakin ajoneuvoja. Aika harvassa ovat ne jotka onnistuvat ajamaan pyörällä kovempaa kuin mitä autot.
Ja tämän vuoksi joidenkin mielestä on ok ajaa täysillä yhdistetyillä pyörätie/jalkakäytävillä, kun eivät aja kovempaa kuin autot. Pyörille pitäisi ehdottomasti olla eri rajoitukset silloin, kun ajavat jalankulkijoiden joukossa.
Ryssäläisrotan aloitus, siihen on injektoitu potaska polkupyöristä joita Laiho ei ollut alkuunkaan kieltämässä. Meidän suomalaisten olisi nyt tarkoitus kovasti riidellä tästä.
Ainakin pk-seudulta pitäisi kieltää polkupyörätkin kokonaan. Stadin keskustassa päivittäin hengenvaarallisia tilanteita, kun pyöräilevät idarit terrorisoivat ympäristöään liikennesäännöistä välittämättä. Etenkin Helsingin kaupunkisuunnittelu epäonnistunut tässäkin aivan totaalisesti. Tai no, itselleenhän ne päättäjät sitä kaupunkia suunnittelevat. Ei Helsingissä pysty oikeasti pyöräilemään kuin ne kermaperseet, jotka elää pitkälti perintörahoilla, tuilla yms.
Saako polkupyörällä ajaa 40 km/h suojatien ylityksessä ( risteys jossa ei liikennevaloja) ymmärrän kyllä että on kupolissa niin virtaviivainen kypärä että pää ei käänny ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites ihmisten kiito polkupyörillä, alamäki, bussipysäkki, kulman takaa ja ihmisen takaa, myös pareittain tai ryhmänä. Entä autot.
Viimeisimmän liikennelainuudistuksen myötä autoilijat eivät ole syylisiä kolareihin vaan pöräilijät, lautailijat ja jalankulkijat sillä haluttiin lisätä kevyenliikenteen vastuuta liikenteessä ja purkaa sitä että autoil8jat olisivat aina vastuussa kaikessa kuten kevyenliikenteen seuraamisesta.
Laissa ei lue yhtään mitään kevyestä liikenteestä. Lain mukaan polkupyörät ja sähköpotkulaudat ovat ajoneuvoja eli niilä ajetaan lähtökohtaisesti samojen sääntöjen mukaan kuin mitä autoillessa noudatetaan.
Autolla ei saa ajaa jalkakäytävällä, pyörätiellä eikä muullakaan kevyenliikenteen välylällä mutta silti välillä näkee pienestä lapsesta aikuiseen ajelevan noita pitkin mankeleillaan.
Mites ihmisten kiito polkupyörillä, alamäki, bussipysäkki, kulman takaa ja ihmisen takaa, myös pareittain tai ryhmänä. Entä autot.