Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen Punaisen Ristin henkilöstökulut puhuttavat sosiaalisessa mediassa.

Vierailija
29.09.2024 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010727696.html

SPR:n pääsihteerin palkka oli SPR:n vuosikertomuksen mukaan palkkioineen yhteensä 198882,80 euroa vuonna 2023. Vuonna 2022 summa oli 121025,64 euroa.

Muun johtoryhmän palkkoihin ja palkkioihin käytettiin vuosikertomuksen mukaan vuonna 2023 noin 442100 euroa.

Tuloslaskelman mukaan SPR:n henkilöstökulut olivat vuonna 2023 yhteensä lähes 51 miljoonaa euroa.

pelkästään pääsihteerin palkka noussut hurjasti kahdessa vuodessa

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yrityksen Punainen Risti Ensiapu Oy (2843118-7) liikevaihto oli 4,7 miljoonaa euroa 2023 ja työllisti 33 henkilöä. Liikevaihto nousi 1,3 %. Liiketoiminnan voitto oli 837 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli 17,6 %. Yhtiön omavaraisuusaste oli 40 %."

Kyllähän tuo näyttää voittoakin tekevän.

Osakeyhtiön tavoite on tuottaa voittoa.

Itse woke-selittävät, että on voittoa tuottamaton pulju...

Yhdistys ja osakeyhtiö ovat kaksi eri asiaa. Lisäksi Punainen Risti Ensiapu Oy on yhteiskunnallinen yritys, joten suurin osa sen voitosta ohjataan yhteiskunnalliseen toimintaan.

Vierailija
42/140 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän tiennyt jo vuosikausia sitten, enkä ole lahjoittanut mihinkään. Autan suoraan jos asiat ovat todella sellaiset että minun pitää auttaa. En ikinä ENÄÄ minkään syndikaatin kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisessa mediassa puhuttaa ihan mikä vain. Jonkun palkka on minulta pois  -ajattelu kukoistaa. Esimerkiksi.

Vierailija
44/140 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaiseksiko toimintaa pitäisi pyörittää? Kuinka moni kritisoija itse tekisi ilmaiseksi työtä?

Aika moni työtön tekisi SPR:n johtajan hommat puolella palkalla. Jopa kolmasosalla.

Vierailija
45/140 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne pyöritä sitä veripankkihommaa?

Katsooko joku nanomikroskoopilla veriplasman ja veren laatua nyt. Vai miten se tutkitaan. Ennen kuin se on jonkun toisen elimistössä. Luulisi että se on hyvin oleellista ja tarpeellista varmistua laadusta, kaikin tavoin. Miten se tapahtuu?

Vierailija
46/140 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yrityksen Punainen Risti Ensiapu Oy (2843118-7) liikevaihto oli 4,7 miljoonaa euroa 2023 ja työllisti 33 henkilöä. Liikevaihto nousi 1,3 %. Liiketoiminnan voitto oli 837 000 euroa ja liikevoittoprosentti oli 17,6 %. Yhtiön omavaraisuusaste oli 40 %."

Yhdistys ja osakeyhtiö ovat kaksi eri asiaa. Lisäksi Punainen Risti Ensiapu Oy on yhteiskunnallinen yritys, joten suurin osa sen voitosta ohjataan yhteiskunnalliseen toimintaan.

Ai, avustusjärjestöjen tehtävä onki tehtävä voittoa, joka ohjataan jonnekin muualle? 

Alkaa olla selvillä tämäkin pyrämidihuijaus, kiitos tiedosta.

Vierailija
47/140 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaiseksiko toimintaa pitäisi pyörittää? Kuinka moni kritisoija itse tekisi ilmaiseksi työtä?

Aika moni työtön tekisi SPR:n johtajan hommat puolella palkalla. Jopa kolmasosalla.

Minä en tekisi edes omia asiantuntijahommiani kolmanneksella tuosta palkasta.

Vierailija
48/140 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sadat vapaaehtoiset ilmaiseksi. Luulisi widuttavan kun nyt tietävät.

Vierailija
49/140 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtajatason töitä tekeviä ihmisiä löytyy harvoin työttömistä. Ja vaikka johtotehtävään palkattava ihminen löytyisi sattumalta työtön ihminen, ei hänen taustansa työttömänä ole syy maksaa hänelle alipalkkaa.

Vierailija
50/140 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten tuossa jutussa sanotaan, Suomen Punainen Risti on suuri järjestö, jolla on paljon toimintaa. Mutta ilmeisesti on ihmisiä, jotka kuvittelevat, että tuollaisen toiminnan voi organisoida ihan vapaa-ajalla ja harrastuksena?

"Vuosikertomuksessa kerrotaan henkilöstökulujen vuodelta 2023 olevan noin 51 miljoonaa euroa. Miten suuret kulut selittyvät, kun suuri osa työstä tehdään vapaaehtoispohjalta?

Henkilötyövuosiksi muutettuna vuonna 2023 SPR:n keskushallinnossa tehtiin noin 1200 henkilötyövuotta, josta esimerkiksi Veripalvelussa kertyy noin 450."

Eli palkkiot ovat vain 42500€/h. Enemmän kuin suomalaiset tienaa vuodessa keskimäärin.

Vierailija
51/140 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, avustusjärjestöjen tehtävä onki tehtävä voittoa, joka ohjataan jonnekin muualle?&nb

Puhe oli osakeyhtiöstä. Ei järjestöstä. Onpa tämä nyt teille monimutkaista.

Vierailija
52/140 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista kuinka paljon virastojen ylijohtajat tienaavat, mutta pääsihteerin palkka on samaa tasoa. Joten hänen työnsä täytyy olla vaativaa.

Vierailija
53/140 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tekisi edes omia asiantuntijahommiani kolmanneksella tuosta palkasta.

Mistä palkasta? Kolmasosa johtoportaan tuntiansiosta on 14166€. Ihan hyvä tuntipalkka minusta.

Vierailija
54/140 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työelämässä todennut että ei suinkaan parhaat ihmiset pyri johtajaksi, vaan ahneimmat.  Kaikilla pomoilla sama tautui, suunnaton ahneus ja kohtuuttomat palkat. Hyvät veljet ruokkivat toisiaan.

Vierailija
55/140 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, avustusjärjestöjen tehtävä onki tehtävä voittoa, joka ohjataan jonnekin muualle?&nb

Huoh, kuinka voi olla noin vaikea ymmärtää näin yksinkertaista asiaa?

Avustusjärjestö -> voittoa tavoittelematon järjestö (yhdistys)

Osakeyhtiö -> osakkailleen voittoa tavoitteleva yhtiö (yritys)

Yhteiskunnallinen yritys -> voittoa tavoitteleva yritys (eli oy), jonka voitto ohjataan yhteiskunnalliseen toimintaan

Tämän yksinkertaisemmin tätä asiaa ei voi enää vääntää. Ja nämä eivät ole edes mitään eritysiä asioita, vaan ihan yleissivistykseen kuuluvaa ymmärtää osakeyhtiön ja yhdistyksen ero.

Vierailija
56/140 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi SPR:n palkkalistoilla olevaa sairaanhoitajaa, yhden kirurgin ja yhden yleislääkärin, jotka työskentelevät sota-/katastrofialueella. Se työ on arvokasta ja pelastaa mm. pienten viattomien vauvojen henkiä.

SPR on organisaationa erinomainen. Jokainen siellä on palkkansa ansainnut.

Vierailija
57/140 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tämän tiennyt jo vuosikausia sitten, enkä ole lahjoittanut mihinkään. Autan suoraan jos asiat ovat todella sellaiset että minun pitää auttaa. En ikinä ENÄÄ minkään syndikaatin kautta.

Mitä tämä ns. suoraan auttamisesi on käytännössä?

Vierailija
58/140 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPR:n veripalvelu lahjoitti verta Elokapinalle, jotta he saivat maalattua eduskuntatalon pylväät!

Vierailija
59/140 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työelämässä todennut että ei suinkaan parhaat ihmiset pyri johtajaksi, vaan ahneimmat.  Kaikilla pomoilla sama tautui, suunnaton ahneus ja kohtuuttomat palkat. Hyvät veljet ruokkivat toisiaan.

Miksi YLE:n hallintoneuvostossa pöhöttää peräti 21 poliitikkoa ja muuten "hyvää kaveria"? Joitain on pielessä tässä maassa . Ja pahasti.

Miten SPR? Tietääkö kukaan?

Vierailija
60/140 |
29.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten tuossa jutussa sanotaan, Suomen Punainen Risti on suuri järjestö, jolla on paljon toimintaa. Mutta ilmeisesti on ihmisiä, jotka kuvittelevat, että tuollaisen toiminnan voi organisoida ihan vapaa-ajalla ja harrastuksena?

"Vuosikertomuksessa kerrotaan henkilöstökulujen vuodelta 2023 olevan noin 51 miljoonaa euroa. Miten suuret kulut selittyvät, kun suuri osa työstä tehdään vapaaehtoispohjalta?

Henkilötyövuosiksi muutettuna vuonna 2023 SPR:n keskushallinnossa tehtiin noin 1200 henkilötyövuotta, josta esimerkiksi Veripalvelussa kertyy noin 450."

Eli palkkiot ovat vain 42500€/h. Enemmän kuin suomalaiset tienaa vuodessa keskimäärin.

Nyt ei jollain oikein taivu htv-laskenta :D