En ole kärsinyt lapsettomuudesta enkä saanut keskenmenoja
Olenko siis harvinaisuus? En juuri kuule puhuttavan naisista, jotka ovat raskautuneet ongelmitta eivätkä ole ikinä saaneet keskenmenoa, vaan raskaudet ovat päättyneet terveen lapsen syntymään. Lapsia minulla on kolme, esikoinen syntyi kun olin 30v, joten en ollut nuorikaan kun lapsia sain.
Ja sanon vielä, että hyvä, kun ongelmista puhutaan. Sitä en vähättele ja pidän itseäni onnekkaana.
Kommentit (7)
Eiköhän suurin osa saata lapsen maailmaan suht ongelmitta, niistä kerralla onnistuneista ei vain ole tarve puhua.
Et varmaan harvinaisuus mutta monella on ongelmia tai kestää pitkään saada lapsi.
Jos raskaus keskeytyy jo alkuvaiheessa, välttämättä ei edes tiedä olleensa hetken raskaana. Voi luulla ettei onnistu ollenkaan.
Hedelmällisyystutkimuksista voi olla apua.
Nykyään ei ole muodikasta puhua siitä että valtaosa saa ne kolme lasta halutessaan myös sen 30v jälkeen ihan ongelmitta.
En pidä itseäni parempana. Monet ystäväni ovat saaneet lapsia myös 30v korvilla ja moni kärsinyt useasta keskenmenosta, lapsettomuudesta tai ylipäätään lähemmäs vuoden yrittämisestä. En minä heille sano lainkaan kuinka omani siunaantuivat vaivatta, enkä ole koskaan joutunut suremaan menetettyä raskautta. Melkein hävettää kuinka helppoa se oli.
Ei se mikään nainen ole joka ei osaa edes porsia, tyttönen vain.
Olet jumalasta seuraava. Kohotat itsesi kaikkien naisten yläpuolelle paremmuudellasi