Apua työpaikkailmoituksen suhteen!
Kelpaako merkonomi tähän työhön soveltuvaksi koulutukseksi?
Taloushallinnon osaamisala on pohjalla, opiskelin aikuiskoulutuksena merkonomiksi.
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/12449128?locations=Tampere&profession…
Kommentit (17)
Tuskin voithan hakea jos on kokemusta hr-työstä, ilmoituksessa se oli vaatimuksena että juuri tuosta työkokemusta
Vierailija kirjoitti:
Tuskin voithan hakea jos on kokemusta hr-työstä, ilmoituksessa se oli vaatimuksena että juuri tuosta työkokemusta
Ei sitä siinä vaadita, olen työskennellyt palkanlaskijana joten kokemusta löytyy esimiesten neuvonnasta myös HR-asioissa. Tiedän vahvuuteni joten olen itsevarma kykeneväisyyteni suhteen. Tiedustelen asiaa, halusin vain kysyä palstalta jos löytyy tarkkaa tietoa.
Ammattikoulutustahan tuossa vaaditaan. Hae toki!
Sillä kokemuksella mitä mulla on pörssiyhtiön HR osaston toiminnasta...
HR assari nyt on ihan juoksutytön virka. Tuossa ilmoituksessa vaan saatu se kuulostamaan hienolta asiantuntijatyöltä.
Vierailija kirjoitti:
Soveltuva koulutus on hieman kyseenalainen ilmaisu kun vaaditaan kielellistä selkeyttä työssäkin. Kiitos tuesta, täytyy tiedustella asiaa myöskin siksi ettei tule virkailijalta noottia hakemieni työpaikkojen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Sillä kokemuksella mitä mulla on pörssiyhtiön HR osaston toiminnasta...
HR assari nyt on ihan juoksutytön virka. Tuossa ilmoituksessa vaan saatu se kuulostamaan hienolta asiantuntijatyöltä.
No siksi tässä pohdinkin että riittäisikö tuo taloushallinnon koulutusohjelma (merkonomi) kyseiseen työhön. Ei tässä nyt mitään ministerin virkaa olla hakemassa, juoksupoikana on ihan hyvä kulkea. Siihenkin hommaan vaaditaan tietynlaista luonnetta esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soveltuva koulutus on hieman kyseenalainen ilmaisu kun vaaditaan kielellistä selkeyttä työssäkin. Kiitos tuesta, täytyy tiedustella asiaa myöskin siksi ettei tule virkailijalta noottia hakemieni työpaikkojen suhteen.
Meinaat että työkkärin tädillä on aikaa pohtia jokaisen työttömän tekemän työhakemuksen oikeellisuutta? Tarkastaa sinun pätevyyden ja mitä hakemuksessa vaaditaan? Hieman epäilen.
Kahvia ehkä pääset keittämään mutta paperityöt voit jättää suosiolla korkeastikoulutetuille. Opiskele lisää niin voi lykästääkin. Cv n täytyy olla niin raskas että tarvii kuorma-auton kun se kuskataan työpaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että työkkärin tädillä on aikaa pohtia jokaisen työttömän tekemän työhakemuksen oikeellisuutta? Tarkastaa sinun pätevyyden ja mitä hakemuksessa vaaditaan? Hieman epäilen.
No täytyy joka tapauksessa toimia oikein, silloin ei stressaa itseään omien tietoisten virheiden vuoksi, sehän olisi typeryyttä. Lisäksi minulla on ollut hyvin tiivis yhteistyöpainotteinen suhde oman virkailijani kanssa ja tiedän että hän arvostaa rehellisyyttäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että ilmoituksessa siis on henkilö mainittu jolta voi kysyä lisätietoja. En rasita omaa virkailijaani suotta.
Vierailija kirjoitti:
Kahvia ehkä pääset keittämään mutta paperityöt voit jättää suosiolla korkeastikoulutetuille. Opiskele lisää niin voi lykästääkin. Cv n täytyy olla niin raskas että tarvii kuorma-auton kun se kuskataan työpaikalle.
Kahvia olen muuten keittänyt ennenkin. Olen ollut harjoittelussa tilitoimiston respassa. Se oli hieno kokemus myöskin. Olen tehnyt aika paljon kaikenlaista elämässäni. En viitsi enää korkeammalle kivuta, eiköhän siellä ole jo paljon osaajia.
Riittää koulutus. Ei siellä Te-toimistossakaan pilkkua nussita.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin myöskin että se riittäisi mutta täytynee tarkastaa kuitenkin. Kiitos sinullekin kommentistasi aiheeseen.
Tuohon tehtävään kannattaa hakea, jos on kokemusta assistenttitehtävistä, asiakaspalvelusta ja tietää jotakin HR:stä. Tärkeimmät pointit:
- Tehtävään haetaan sopivinta kehityskelpoista henkilöä. Kohtuullinen pohjakoulutus antaa mahdollisuuden haastatteluun ja haastattelussa näytettävä asenne ratkaisee valinnan.
- Kokenut, mutta innoton hakija hylätään aina, jos on innokkaita kehityskelpoisia hakijoita tarjolla.
- Kehityskelpoinen, fiksulta ja nopeaälyiseltä vaikuttava hakija laitetaan etusijalle, jos kyseessä ei ole vaativa asiantuntijatehtävä.
Premium vinkki:
- Lue KVTES läpi tänä viikonloppuna. Opettele ainakin pääkohdat. Se löytyy täältä. https://www.kt.fi/sopimukset/kvtes
- Lue samalla relevantti lainsäädäntö. Se löytyy täältä https://www.finlex.fi/fi/
Laita maanantaina hakemus, jossa kerrot olevasi sinut em. asioiden kanssa. Näillä pääset haastatteluun. Loppu on sinusta kiinni.
Kiitos hyvästä kommentista! Tärkeätä olisi myös ymmärtää ihmistä kuten kaikkea sitä mitä hän on tehnyt elämässään. Täytyy osata arvostaa tietynlaisia ominaisuuksiakin ihmisessä.
Kvtes on tuttu palkanlaskijan näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä ollaan aika tarkkoja kuitenkin, täytyy opintotodistukset olla päteviä kelpoisuuttakin varten.
Nostelen vielä.