Miten tiheään huollatte autojanne?
Kommentit (9)
Riippuu mistä roikkuu. Paljonko ajettu? Mulla kaksi Focusta ajetut 220 000 ja 340 000. Vähemmän ajettua huollan reilun vuoden välein, toista silloin kun sille tuntuu, harvemmin kumminkin. Jarrut avaan ja tarkastan renkaiden vaihdon yhteydessä.
Mun vuosimallin 2000 focus maksoi 250e enkä todellakaan huolla sitä. Kun se menee rikki tai ei mene katsastuksesta läpi vien sen romuttomalle.
Huolto-ohjelman mukaan huollan, tässä välinä 20 000 km ja ajettu nyt vähän yli 400 000 km.
Vaihdan renkaat ja joskus lisään öljyä ja pakkasnestettä. Muuta ei tartte tehdä. Auto katsastettu joka vuosi ja se on 30 vuotta vanha.
Eipä tule enää juurikaan itse huollettua, talvi ja kesäpyörät vaihdan mutta muuten vien korjaamolle huollettavaksi kun auton huoltoseuranta pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Mun vuosimallin 2000 focus maksoi 250e enkä todellakaan huolla sitä. Kun se menee rikki tai ei mene katsastuksesta läpi vien sen romuttomalle.
Samanlainen, mutta maksoin tuplat. Sisemmät vetonivelet vaihdoin ja jarrupalat samalla. Virosta maksoi osat yht.98€. nyt olen kahdesti katsastanut. Samat öljyt sisällä vieläkin kun ostaessa.
Tarvittaessa ja tarvittavat kilometrien mukaiset toimenpiteet. Auto ostettu 6/24.
Meillä on aina vaan alle kolme vuotta vanhoja autoja ja huolto-ohjelman mukaan huollatetaan. Yksi autoista on tällä hetkellä tosin Tesla jossa ei ole määräaikaishuoltoja.
Kerran vuoteen, kun vuosi täyttyy ennemmin kuin määräaikaishuoltoväliin määritellyt kilsat.