Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko menettänyt muistisi työuupumuksen myötä? Muita oireita?

Vierailija
26.09.2024 |

Mulla aivosumua, joka muistuttaa dementiaa, mutta johtuu ilmeisesti työuupumuksesta. Muisti on surkea enkä pysty keskittymään. Tuleekohan pitkäkin työtauko?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain just kolme viikkoa

Vierailija
2/13 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanotte lääkärille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja vaihdevuosien. Näiden yhdistelmällä meni muisti sekä unet.

Vierailija
4/13 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistin pätkiminen, verenpaineen ja sykkeen nousut stressaavissa tilanteissa, huonot yöunet, purenta- ja niskalihasten jumit, keskittymiskyvyttömyys, matala mieliala... Näiden kaikkien kanssa sinnittelin pitkään, sitten oli pakko uskoa, että joku on vialla, kun kädet lakkasivat toimimasta.

Vierailija
5/13 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistin pätkiminen, verenpaineen ja sykkeen nousut stressaavissa tilanteissa, huonot yöunet, purenta- ja niskalihasten jumit, keskittymiskyvyttömyys, matala mieliala... Näiden kaikkien kanssa sinnittelin pitkään, sitten oli pakko uskoa, että joku on vialla, kun kädet lakkasivat toimimasta.

Herran jestas, mulla on nää kaikki! Oon NS. Levännyt mutta lepokaan ei auta. Mitä tähän pitäisi keksiä? Voiko lääkäri edes keksiä mitään parannuskeinoa? Olen vähentänyt elämästä jo lähes kaiken ja silti nämä kaikki oireet yhä. Epäilen että mun aivot on lopullisesti tuhoutuneet. Varmaan pitää keksiä miten saan eläke paperit. Todella sääli tosin. . Olisin mun mielestä ollut johonkin yksinkertaiseen suorittavaam työhön ihan Passeli vielä..  😭🙄 

Noh niillä mennään mitä tulee.. 

Vierailija
6/13 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herran jestas, mulla on nää kaikki! Oon NS. Levännyt mutta lepokaan ei auta. Mitä tähän pitäisi keksiä? Voiko lääkäri edes keksiä mitään parannuskeinoa? Olen vähentänyt elämästä jo lähes kaiken ja silti nämä kaikki oireet yhä. Epäilen että mun aivot on lopullisesti tuhoutuneet. Varmaan pitää keksiä miten saan eläke paperit. Todella sääli tosin. . Olisin mun mielestä ollut johonkin yksinkertaiseen suorittavaam työhön ihan Passeli vielä..  😭🙄 

Noh niillä mennään mitä tulee.. 

Mulle lääkäri määräsi lääkkeet verenpaineeseen ja sykkeen nousuun, mutta ohitti muut uupumuksen merkit. En tosin siinä vaiheessa vielä itsekään tajunnut tilannetta niin selvästi kuin nyt, kaksi vuotta myöhemmin. Itse tein sitten elämäntapamuutoksia, vähensin työntekoa minimiin ja elin säästöilläni noin vuoden, puolitoista. Nyt olen vähitellen lisännyt työntekoa, joka tuntuu ihan hyvältä taas. Pitkän hakemisen jälkeen sain myös osa-aikaisen työn juurikin mallia yksinkertainen ja suorittava homma, joten alkuperäisiä stressaavia töitä teen enää parina, kolmena päivänä viikossa.

Mut aika pitkään kyllä pelkäsin, että mun aivot ei enää toivu. Varovainen pitää olla vieläkin stressin ja työhuolien kanssa.

Vierailija
7/13 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan lisätä noihin oireisiin vielä kaikenlaisen luovuuden, kekseliäisyyden, ilon, ja hyvänolon tunteen puuttumisen. Aiemmin jos vaikka on piirtänyt, maalannut, laulanut, puuhastellut jotain, ja saanut ylipäätään ilon tunnetta ja mielihyvää, niin työuupunut ei koe mitään näistä. Ei mitenkään. Siihen itse aikanaan heräsin kun huomasin muuttuneeni joksikin aivan eri ihmiseksi. Robotti joka teki töitä ahkerasti, huolella, ylitöitä, ja kotonakin mietti tulevia töitä ja niihin ratkaisuja.

Vierailija
8/13 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan Long covidin oireet.

Vierailija
9/13 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluan lisätä noihin oireisiin vielä kaikenlaisen luovuuden, kekseliäisyyden, ilon, ja hyvänolon tunteen puuttumisen. Aiemmin jos vaikka on piirtänyt, maalannut, laulanut, puuhastellut jotain, ja saanut ylipäätään ilon tunnetta ja mielihyvää, niin työuupunut ei koe mitään näistä. Ei mitenkään. Siihen itse aikanaan heräsin kun huomasin muuttuneeni joksikin aivan eri ihmiseksi. Robotti joka teki töitä ahkerasti, huolella, ylitöitä, ja kotonakin mietti tulevia töitä ja niihin ratkaisuja.

Mene psykiatriselle hoitoon.

Vierailija
10/13 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä taas kysyitkään???🤔

Vierailija
11/13 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on NS?

Vierailija
12/13 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin jäi (vuosien) työuupumuksesta ja hoitamattoman kivun kanssa elämisestä työmuistin ja keskittymisen ongelmia, liian tiukka arki (ylipäätään herätyskello) aiheutti sydämen tykytyksiä ja paniikkioireita, univelka aiheuttaa välitöntä ärtymystä ja ylivireyttä. Unettomuus laukeaa herkästi milloin mistäkin, you name it! Nyt lyhyttä päivää just sellaisessa helpossa, suorittavassa työssä, ja pärjään tän kaiken kanssa, mutta työkkäri on toki sitä mieltä että pitäisi pystyä taas tekemään enemmän ja paremmin, joten eläke harkinnassa täälläkin! Tsemppiä kaikille teille muille! :)

Vierailija
13/13 |
26.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Välillä en muista mitä eilen tein/oli eli muisti todella huono. Kärsin myös matalasta mielialasta ja vireystilasta tosin minulla on ollut tai taitaa vieläkin olla jossain määrin vaikea masennus(diagnosoitu). Lisäksi mielialalääkkeistä johtuu käsien/kropan tärinä joka vaikuttaa välillä sosiaalisissa tilanteissa kiusallisella tavalla ja välillä vi....tuttaa ihan normistikin kun kaikki läikkyy kotona touhutessa. Muuten olen särmä ja toimiva peli:)