Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En olisi koskaan uskonut mutta haaveilen muutosta pienelle paikkakunnalle

Vierailija
24.09.2024 |

Olen siis syntynyt kaupungissa ja aina ollut kaupunkilainen, mutta olen myös asunut muutamisen vuoden pienellä paikkakunnalla. Nyt haaveilen sinne takaisin

Se rauha mikä siellä oli aina, kaipaan sitä. Toki siellä tuntee itsensä välillä yksinäiseksi kun missään ei oikein liiku ihmisiä, mutta silti

Ei tätä jaksa enää kaupungissa. Tuntuu että ei saa olla edes rauhassa iltalenkillä, kokoajan nuoriso mesoaa, ihmiset ajaa skuuteilla tai sähkömopoilla päälle, autoja joka puolella, ei pääse rauhassa edes ylittää tietä. Kokoajan jossain rakennetaan jotain tai tiet on muuten vaan vedetty paskaksi yms. ihan outoja hyypiöitä tulee kadulla jatkuvasti vastaan, tuntuu että itse on ainut järkevä. 

Tosiaan jännä juttu, ajattelin aina olevani kaupunkilainen, nyt kaupunki käy ahtaaksi. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin että onko tk jatkossa olemassa, entä muut palvelut. Kaupungissa kaikki on lähellä, on yksityinen lääkäri, eri kaupat, virastot jne. Olishan halpoja asuntoja pienillä paikkakunnilla, mutta se onkin ainut. Kaupungissakin on rauhaisia alueita.

Vierailija
2/9 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. 

Haaveilen kuolevasta eläkeläiskylästä, jossa on ehkä kouku, pieni ruokakauppa ja baari tai vastaava. Sieltä oma koti, ei mopojen pärryytystä, riehuvia narkkeja tai pelkoa että tytär saa "yllätysseuraa" ulkoillessaan. Piha, jolla kasvattaa vähän ruokaa. Halpaa asumista.

Vierailija
4/9 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisumme oli muuttaa isohkon kaupungin laidalle. Asumme metsässä, mutta voin kävellä keskustaan.

Vierailija
5/9 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. 

Haaveilen kuolevasta eläkeläiskylästä, jossa on ehkä kouku, pieni ruokakauppa ja baari tai vastaava. Sieltä oma koti, ei mopojen pärryytystä, riehuvia narkkeja tai pelkoa että tytär saa "yllätysseuraa" ulkoillessaan. Piha, jolla kasvattaa vähän ruokaa. Halpaa asumista.

Mopoja et kyllä maalla pääse karkuun. Siellähän juuri niillä liikutaan kun etäisyydet on pitkiä ja julkista ei ole. Eikä muutakaan ajanvietettä nuorisolla.

Vierailija
6/9 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin että onko tk jatkossa olemassa, entä muut palvelut. Kaupungissa kaikki on lähellä, on yksityinen lääkäri, eri kaupat, virastot jne. Olishan halpoja asuntoja pienillä paikkakunnilla, mutta se onkin ainut. Kaupungissakin on rauhaisia alueita.

Niinpä. Esim. idyllisessä Hangossa ei ole edes terveyskeskuspäivystystä. Erikoissairaanhoitoon täytyy tulla Helsinkiin, ja se on kahden tunnin junamatka (vaihto Karjaalla), eikä autolla pääse sen nopeammin. Talvella ei ole kuin pari ravintolaa, ja kaikki erikoisliikkeet sulkevat ovensa turistikauden päätteeksi. Yksi apteekki, yksi optikkoliike, pari ruokakauppaa, yksi elokuvateatteri. Kaikkea vain yksi. Julkinen liikenne olematonta.

Jos on nuori ja terve vailla erityistarpeita, pikkupaikkakunnalla tai syrjäseudulla asuminen menettelee.

Vierailija
7/9 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kaupungista on kyse?

Vierailija
8/9 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Esim. idyllisessä Hangossa ei ole edes terveyskeskuspäivystystä. Erikoissairaanhoitoon täytyy tulla Helsinkiin, ja se on kahden tunnin junamatka (vaihto Karjaalla), eikä autolla pääse sen nopeammin. Talvella ei ole kuin pari ravintolaa, ja kaikki erikoisliikkeet sulkevat ovensa turistikauden päätteeksi. Yksi apteekki, yksi optikkoliike, pari ruokakauppaa, yksi elokuvateatteri. Kaikkea vain yksi. Julkinen liikenne olematonta.

Jos on nuori ja terve vailla erityistarpeita, pikkupaikkakunnalla tai syrjäseudulla asuminen menettelee.

Niinpä. Sitten kun tulee krooninen sairaus joka vaatii jatkuvia käyntejä sairaalassa ei olekaan kivaa.

Vierailija
9/9 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Kaupungissa oli aikansa kivaa mutta nyt on alkanut kyllästyttää. Asun rauhallisella alueella mutta mihin tahansa täältä lähteekin niin aina on liikennettä, autoja, skuutteja, ihme hyypiöitä sun muuta. Muutan takaisin sinne mistä joskus lähdinkin. Siellä on peruspalvelut ja työpaikkoja, mutta paljon vähemmän ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi