Aasialaisista naisista puhuvat miehet
Voisitteko alkaa kunnioittaa meitäkin. Minut on adoptoitu Aasiasta vauvana (en kerro maata tunnistuksen vuoksi) ja minua alkaa ärsyttää se, millä tavalla puhutte aasialaisista naisista. Te sanotte hakevanne aasialaisen naisen kuin kauppatavaran. On todella inhottavaa, että poikaystäväni saa naljailua osakseen, koska olen aasialaista syntyperää.
Olen kasvanut ja käynyt kouluni Suomessa. Tunnen olevani suomalainen. En ehkä ole, mutta nyt alkaa tulla stereotypioita vahvasti. Arvelen sen johtuvan näistä kirjoituksista tälläkin palstalla. Ja nimenomaan miesten kirjoituksista.
Lopettakaa. Aasialaistaustainen nainen ei ole yhtään erilaisempi kuin suomalainenkaan, pois lukien ulkonäkö. Älkää vetäkö meitä samalla kammalla, sillä emme me miljardit aasialaiset naiset ole samanlaisia. Eivät edes suomalaiset, tai eurooppalaiset miehetkään ole samanlaisia. Näytän erilaiselta, siinä se.
Emme ole syntyperämme vuoksi iloisia kotihengettäriä, joita voi "hakea". Olen käynyt "kotimaassani" muutaman kerran, ja olen onnellinen, että minut on sieltä adoptoitu. Se kurjuus oli kauheaa.
Ajatelkaa tätä välillä, kun puhutte "hakevanne" aasialaisen naisen. Kiitos.