Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärretäänkö työpaikoilla että joku voi omasta halustaan tehdä vain vähän keikkahommaa eikä

Vierailija
22.09.2024 |

nosta sen lisäksi tukia? Olen aloittamassa keikkailun, tarkoituksena tehdä keikkaa pari-kolme päivää viikossa, ja mitään tukia tuon lisäksi en ole hakemassa. Se että en enempää ole työskentelemässä, johtuu perhesyistä joita en tässä sen enempää avaa.

Miten minuun mahdetaan keikkapaikoilla suhtautua, jos esim. tarjotaan lisäpäiviä/tunteja ja kieltäydyn niistä, niin ajattelevatko että lusmuan sitten tukien varassa, vaikka se ei pidä paikkaansa. Lapset ovat jo isompia, eivät alle kouluikäisiä, että sivullisena ei välttämättä kaikki tajua miksi en enempää tunteja tee.

En haluaisi henkkoht asioitani keikkapaikoilla paljoakasn avata, mutta mahdanko joutua ilkeilyn kohteeksi jos en ota kaikkia keikkoja vastaan enkä perustele kieltäytymisiä sen kummemmin.

Asiallisia mielipiteitä, kiitos.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen harvoin keikkatöitä ja minulta kysytään melkein joka vuorossa tuota miksi en ole useammin töissä ja miksi en tee enempää. Pomo tietää, että olen työkyvyttömyyseläkkeellä enkä saa tehdä enempää töitä tulorajojen takia, enkä edes pystyisi tekemään. Monesti menen ihan sietokykyni äärirajoilla. Ihmettely on jatkuvaa millä elän. Siihen pitää vain tottua ja välttelen sanomasta mitään, koska vaikka sanoisinkin että saan eläkettä niin ihmiset ei vain tajua siltikään.

Vierailija
2/14 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan siis lähinnä miten työkaverit keikkapaikoilla suhtautuvat, keikkafirman suuntaan asia on ok. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen harvoin keikkatöitä ja minulta kysytään melkein joka vuorossa tuota miksi en ole useammin töissä ja miksi en tee enempää. Pomo tietää, että olen työkyvyttömyyseläkkeellä enkä saa tehdä enempää töitä tulorajojen takia, enkä edes pystyisi tekemään. Monesti menen ihan sietokykyni äärirajoilla. Ihmettely on jatkuvaa millä elän. Siihen pitää vain tottua ja välttelen sanomasta mitään, koska vaikka sanoisinkin että saan eläkettä niin ihmiset ei vain tajua siltikään.

Juurikin jotain tällaista itsekin pelkään kohtaavani. Koetko että sinuun kuitenkin muuten suhtaudutaan ihan ok keikkapaikoilla? Saako kysyä mikä ala? Ap.

Vierailija
4/14 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan siis lähinnä miten työkaverit keikkapaikoilla suhtautuvat, keikkafirman suuntaan asia on ok. Ap.

Niin se on jatkuvaa kyselyä työkavereiden toimesta ja ihmettelyä. lähiesimiehille se on ok. Ne kyllä ymmärtää. Kaikkia tarvitaan. En usko että edes minua välittävä keikkafirma on sisäistänyt asiaa. Heistä ei kuitenkaan ole väliä koska lähiesimiehet on se kenen kanssa kommunikoin ja työni suunnittelen.

Vierailija
5/14 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei ainakaan ole kyselty mitään työpaikalla. Tosin siellä nyt pyörii mun lisäksi varmaan kymmenkunta muutakin keikkalaista. Ja mulla vähäisten vuorojen syynä on opiskelut (nyt tosin alkaa olla ohi) ja keikkatyö paremmalla palkalla ja isommilla tunneilla toisessa yrityksessä. Molemmat työpaikat on saman vuokratyöfirman kautta ja molemmat pomot tietää tän kuvion.

Vierailija
6/14 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin jotain tällaista itsekin pelkään kohtaavani. Koetko että sinuun kuitenkin muuten suhtaudutaan ihan ok keikkapaikoilla? Saako kysyä mikä ala? Ap.

Ne on ihan ok, mutta sitten huomaa välillä jotain ei oikein osaa sanoa mitä. Kyllä sen vaistoaa. Mutta annan mennä toisesta korvata ja silmistä ulos. Kannattaa miettiä miten sanansa laittaa työkohteessa ihan sillä ensimmäisellä kerralla kun sinne menee niin ehkä säästyy suuremmilta ihmettelyiltä? Hirveän varovainen saa olla kun ei tiedä kuka on kuka ja mikä työkohteessa ettei joudu sen joka työpaikassa olevan juoruliisan silmätikuksi.

Vierailija
7/14 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI mulle kukaan mitään ...ei kysellyt. Joskus soittivat otanko illan/yön, mutta ei siitä mitään haloota noussut.

EI sun ole pakko selittää kellekään yhtään mitään!

Vierailija
8/14 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoaikatyötä tekevät vakituiset, mitä ajatuksia teille tulee jos keikalle tulee kuvauksen mukainen henkilö, vai mietittekö lainkaan keikkalaisten taustoja tai miksi kukin minkä verran töitä tekee?

Vierailija
9/14 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
10/14 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen noin eikä kukaan ole mitään kysellyt eikä ihmetellyt. Käyn parissa vakituisessa keikkapaikassa oman haluni mukaan. Kummastakin paikasta mulle tarjotaan vuoroja ja valitsen mitkä otan, välillä toki soitellaan kun on jotain äkillistä. En yleensä selittele mitään, joko sopii tai ei sovi, eikä kukaan ole sen enempää kysellyt. Koen olevani tervetullut kun töihin menen. Toki vaatii itseltä sen, että on ystävällinen ja tulee kaikkien kanssa toimeen vaikka vähän hammasta kiristellen. Olen hoitoalalla ja kertonut, että töitä teen sen verran kuin jaksan ja on pakko toimeentulon kannalta

Vierailija
11/14 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
12/14 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla ainakaan ei ole sitä ongelmaa ettei ymmärrettäisi. Meillä on keikkalaisia paljon ja syitä sille että tekee vain vähän keikkaa on mm osittainen työkyvyttömyys, eläkkeellä olo, pienet lapset kotona, omaishoitajuus, opiskelu, toinen työpaikka muualla jne. ei sitä kukaan siis ihmettele. 

mutta saako muka tukia silloinkin jos tekee keikkatyötä vajailla tunneilla/osa-aikaista vaikka täyttä työaikaa olisi tarjolla?Ei kai?

Vierailija
13/14 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aikoinaan paljon keikkaa eikä tullut mieleenkään ajatella mitä muut tekemisistäni ajattelivat. Ei kukaan kyllä kysellytkään mitään. Moni keikkatyöläinenhän on juuri siksi keikkatyöläinen, että on vapaa ottamaan tai olla ottamatta vuoroja juuri niinkuin itse haluaa, eikä kenellekään tarvitse mitään selitellä.

Nykyään taas vakityössä en mieti ikinä keikkalaisten taustoja, on vain kiva, jos tuttu keikkalainen tulee taas. Ei tulisi mieleenkään tingata miksi joku ei käy useammin. Koskaan en ole myöskään ajatellut hakeeko joku jotain tukia lisäksi tms. kuvioita. Eihän tuollaiset asiat kuulu muille ollenkaan.

Kuulostaa kyllä vähän erikoiselta, jos jossain tingataan tarkkaan toisten tekemisiä ja tekemättömyyksiä. Sehän on jo epäkohteliastakin.

Mene ja tee itsevarmasti ja ylpeästi juuri se määrä vuoroja mitä itse haluat, et sinä ole kenellekään tilivelvollinen yhtään mistään. 

Vierailija
14/14 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoaikatyötä tekevät vakituiset, mitä ajatuksia teille tulee jos keikalle tulee kuvauksen mukainen henkilö, vai mietittekö lainkaan keikkalaisten taustoja tai miksi kukin minkä verran töitä tekee?

Mistä sellaisena vakituisena työntekijänä voisi tietää paljonko töitä joku keikkailija tekee? Ja toisekseen ei kuulu minulle, tosin lämpimikseni ja kohteliaisuudesta saatan jutella ja kysellä keikkailusta, yleensä ihmiset tykkää puhua itsestään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan