Kolme turhaa jalkapallotriviakysymystä
Eipä tällä aloituksella ole mitään väliä. Mutta silti teen tämän aloituksen. Miksipä en tekisi. Esitän kolme kysymystä, liittyen kolmeen miespuoliseen jalkapalloilijaan jotka pelaavat ihan maailman tai siis Euroopan huipulla, ihan eurooppalaisissa huippujoukkueissa. Siis ihan huippua Euroopassa. Eivät kaikki pelaajat tietenkään välttämättä ole kotoisin Euroopasta, vaan heidän maajoukkueensa saattaa olla jossain ihan muualla, mutta nyt ei maajoukkueella ole hirveesti väliä, vaan seurajoukkue on se tärkein juttu. Seuraavassa viestissä annan lisää vinkkejä, jotka auttavat teitä vastauksen keksimisessä. Tässä ne kolme kysymystä, ne kolme pelaajaa:
1. Ketä nuorta huippulupausta joukkuetoverit huvikseen pilanpäiten kutsuvat lempinimellä "Bobby"? Ja siis tuo "Bobby" ei ensinkään yhtään millään lailla ole sen pelaajan oikea nimi.
2. Kenen nuoren huippulupauksen takia joukkueen ylilääkäri sai potkut? Tarina meni näin: joukkue osti huippulupauksen joka loukkaantui joukkueen melkeinpä ensimmäisissä harjoituksissa. Joukkueen ylilääkäri määräsi miten pelaaja saataisiin taas kuntoon. Mutta määräys meni pieleen. Niinpä paraneminen epäonnistui, pelaaja vaan loukkaantui uudestaan, paraneminen vaan viivästyi, vamma vaan paheni, ja sitten taas vaan loukkaantui uudestaan, ja niinpä taas vaan paraneminen viivästyi,... ja niinpä oli ylilääkärin väärien määräysten takia huippulupaus poissa peleistä ainakin puoli vuotta vaikka alkuperäinen vamma ei ollut läheskään niin paha. Joten tietysti joukkueen piti antaa potkut ylilääkärille joka vain pahentaa pelaajien vammoja, vain pitkittää vammojen paranemista, vain saa vammat uusiutumaan loputtoman monta kertaa.
3. Ketä pelaajaa joukkuetoverit menevät suurella jengillä käsillään lyömään/mätkimään/läpsimään aina kun hän tekee maalin? Hän ei ole "nuori huippulupaus" vaan päinvastoin eli jo ihan "kokenut veteraani".
Kommentit (5)
Minä ap nyt laitan melkeimmänkin helpoimmankin vinkin tähän. Siis naurettavankin helpon vinkin:
1. Tuo nuori huippulupaus. Se mies joka teki vielä enemmänkin maaleja kuin hän. Sen miehen lempinimi Euroopassa todellakin oli "ilmiö" tai siis "phenomenon". Siis aikoinaan maailman parhaimman hyökkääjän lempinimi Euroopassa oli "phenomenon". Ja nyt sitten samasta kotimaasta on hänelle tullut "maailman toiseksi paras seuraaja". Ja mikä on tuon "seuraajan" nimi?
2. No voi jee! Eipä tuohon pelaajaan voi mitään lisävinkkejä keksiä. Turkin maajoukkueen parhain lupaavin nuorin hyökkäävä keskikenttäpelaaja, ja se onkin sitten siinä. Toki uudessa seurajoukkueessaan hän ensimmäisenä vuotenaan teki erikoisen ennätyksen heti puolen vuoden loukkaantumisjaksonsa jälkeen, eli tämän ennätyksen: "hän teki ylivoimaisesti eniten maaleja per pelattu peliminuutti". Siis: hän pelasi varsin vähän peliminuutteja, hän tuli varmaan aina sisälle kentälle vasta vaihdosta joskus toisella puoliajalla,... mutta niiden vaihtojen jälkeen niiden varsin vähien peliminuuttien aikana, hän melkeinpä joka pelissä teki maalin. Hän oli melkeinpä jopa jonkinlainen "vaihdosta kentälle tulevien pelaajien maalintekomestari".
3. Hän on saksalainen. Siinä se. Nyt osaatte päätellä kaikki vastaukset, kaikki pelaajat. Kyllä vain osaatte!!!
Minä ap nyt jatkan. Eipä ole tähän aloitukseen vastauksia tullut. Tai siis eipä ole tullut arvauksia että ketkä nuo kolme pelaajaa saattaisivat olla. Joten minä nyt pilaan tämän aloitukseni antamalla "ratkaisevan vihjeen" jonka ansiosta kaikki lukijat heti tietävät että ketkä kolme pelaajaa oikein on kysymyksessä. Se "ratkaiseva vihje" on tämä: nuo kaikki kolme pelaajaa pelaavat joukkueessa nimeltä Real Madrid.
Minä ap nyt jatkan. Kun eipä tähän ole keneltäkään mitään arvauksia tai vastauksia tullut, niin minä nyt sitten vaan itse kerron vastaukset kaikkiin kysymyksiin. Siis, tässä vastaukset:
1. Felipe Endrick.
2. Arda Güler.
3. Antonio Rüdiger.
Se olikin sitten siinä. Hyvästi!
Minä ap jatkan, nyt annan ne lupaamani vinkit:
1. Ensimmäinen pelaaja. Hän on kotoisin kaukaa Euroopan ulkopuolelta. Hyökkääjä. Teini-ihme. Teki kotimaassaan maalinteossa kaikkien aikojen teini-kakkos-ennätyksen. Siis teininä hän teki niin paljon maaleja että vain yksi muu maanmies on siellä teininä tehnyt enemmän maaleja. Ja se tyyppi, se "yksi muu", hän oli sitten myöhemmin Euroopassa aivan jumalattoman suuri supertähti, kutakuinkin maailman superein kuuluisin hyökkääjä, suorastaan "ilmiömäinen", suorastaan "ilmiö"!
2. Tuo nuori huippulupaus on kotoisin Turkista. Turkissa hänestä sanottiin että hän on "hyökkäävä mutta myös monipuolinen keskikenttäpelaaja". Eli että voisi pelata keskikentän monilla paikoilla, monissa eri rooleissa, jopa puolustavissa rooleissa. Mutta nyt sitten kun hänet ostettiin eurooppalaiseen seurajoukkueeseen ihan maailman huipulle, niin eipä häntä ikinä missään puolustavassa roolissa ole näkynyt, vaan hän on erittäin hyökkäävä keskikenttäpelaaja tai itseasiassa yllättävän usein ihan suorastaan silkka hyökkääjä, jopa keskushyökkääjä, silkka maalintällääjä, maalinviimeistelijä. Yllättäen. Pieni nopea mies kyseessä.
3. Joukkuetoverit hakkaavat häntä kun hän tekee maalin, siksi että: aina kun joukkuetoverit tekevät maalin niin hän menee hakkaamaan heitä. Hän on keskieurooppalainen mustaihoinen parrakas puolustaja. Aikoinaan hän mestaruuden ratkaisevassa pelissä onnistui yhdellä taklauksella murtamaan vastustajan eli Kevin De Bruynen nenän sekä silmäkuopan.