IS: Temusta tehtiin 14 ostosta: Tulokset karmaisevat.
Temusta tehtiin 14 ostosta: Tulokset karmaisevat
Kiinalaiset verkkokaupat asettavat suomalaiset kaupat epäreiluun asemaan, Kaupan liitto arvostelee.
Kaupan liitto osti toukokuussa kokeeksi 14 eri tuotetta suositusta kiinalaisesta Temu-verkkokaupasta. Yksikään tuote ei olisi täyttänyt eurooppalaiselle myyjälle asetettuja vaatimuksia.
Liitto osti kodin käyttötavaroita, kosmetiikkaa, leluja ja muotia. Yleisimmin ongelmia oli pakkaus- ja tuotemerkinnöissä sekä puutteellisissa hoito- ja käyttöohjeissa. Kuuden ostoksen testituloksissa vaarallisten aineiden raja-arvot ylittyivät, ja yksi tuote, kauko-ohjattava leluauto, oli jo valmiiksi käyttökelvoton.
Kommentit (675)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mielenkiintoista myöskin, että kovasti syyllistetään köyhiä etteivät osta suomalaista, että sen takia työpaikkoja menee alta. Samaan aikaan miljoonien jos ei miljardien voitot jaetaan omistajille ja esimiehille. "
Olen sitä mieltä, että kenenkään ei pitäisi enää shoppailla päättömästi, myöskään niiden rikkaiden! Hukumme omaan shaibaamme, jos jatkamme näin. Mitään suomalaistakaan ei pitäisi ostaa alituisesti. Miksi ei voi ostaa asioita käytettynä? Miksi ostaminen on nykyään ainoa elämisen tarkoitus?
Mistä luulet verotulojen tulevan kun kaikki lakkaavat ostamasta?
Typerää nämä "kaikkien pitäisi vaan ostaa käytettyä yhyy maailma pelastuu". Tuolla ajattelutavalla vedetään verotulot alas ja näin hyvinvointivaltio kanssa.
Sitä voi myös ostaa muuta kuin myrkyllistä muoviroinaa. Esimerkiksi palveluita tai käyttää ne rahansa vaikka suomalaiseen käsityöhön. Kymmenen Temu-paidan hinnalla voisit saada yhden oikeasti hyvän, ja siitä kiittäisi sekä kansantalous että ympäristö.
Jos "hyvinvointi" perustuu siihen, että ostetaan turhaa ja vahingollista tavaraa sen takia, että pidetään talouden pyörät pyörimässä, niin ei voi kuin todeta, että ihmiskunta ansaitsee kohtalonsa.
Rupee jo naurattamaan tämä vääntö.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei oikeastaan ihmetytä temuttaminen, mutta tämä tolkuton yrittäjäviha kyllä. Ollaan kuin demoneita ihmisten mielestä. Loputtomia hyväksikäyttäjiä ja opprtunisteja.
Mua ei ihmetytä se yhtään, on niin kiittämätöntä ja törkeää käytös.
Nytkin haukkuvat köyhiä mieluummin kun myöntävät että vihdoin loppu hummailu halpatyövoimalla kiinasta vaikka ihan itse alunperin loivat koko ongelman.
Vierailija kirjoitti:
Täällä voidaan moralisoida ja järkyttyä ihan miten paljon vaan, mutta se on turhaa. EI vaikuta millään tavalla Kiinan työolosuhteisiin yms. vaikka kaikki suomalaiset lopettaisivat tilaamisen.
Niin että soitetaan vaan kaikki viulua, kunnes paatti uppoaa? Meistä kukaan ei voi tehdä kuin oman osamme, ja itse kieltäydyn osallistumasta näihin maapallon upottajaisiin.
Eikö ihmisten itsekkyydellä ja ahneudella ole mitään rajaa?
Vierailija kirjoitti:
Katso uutista uudestaan. KUKA osti?
Kaupan liitto .
Tarviiko sanoa enempää.
Aivan, kaikki tuotteen mitä olen Temustaa ostanut on olleet kestäviä ja myrkyttömiä, viimeksi ostin ulkoisen kovalevyn ja hyvin toimii.
Ainut syy parjaamiselle et ihmiset ostais jatkossakin ylihinnoiteltua samaa paskaa paikallisista putiikeista. Halpakaupat on täynnä tismalleen samoja tavaroita. Kuten huomattiin tutkituissa vaatteissa ollut mitään terveydelle vaarallista.
Laitan jatkossakin rahat temulle ja sheinille. Kiittäkää hallitusta.
Temun ja Sheinin tuotteista löytyi myrkyllisiä aineita
Etenkin jalkineista löytyi vaarallisia määriä myrkkyjä.
Etelä-Korean viranomaiset ovat löytäneet Sheinin, Temun ja Aliexpressin tuotteista reilusti suositeltua korkeampia määriä myrkyllisiä aineita.
Viranomaisten suorittamassa tarkastuksessa testattiin 144 tuotetta Sheinista, Temusta ja Aliexpressistä. Jokaisen yrityksen tuotteista useampi ei täyttänyt lakisääteisiä kriteerejä.
Esimerkiksi Sheinissä myydyistä kengistä löytyi laillisen rajan 229-kertaisesti ylittävä määrä muovin joustavuutta lisääviä ftalaatteja. THL:n mukaan ftalaattien epäillään häiritsevän ihmisten hormonitoimintaa, ja ne on yhdistetty esimerkiksi lisääntymisjärjestelmän häiriöihin ja rintasyöpäriskiin.
Temun sandaalien pohjalliset taas sisälsivät yli yksitoistakertaisen määrän lyijyä verrattuna sallittuun.
Tämän lisäksi nettikauppojen tuotteissa oli muun muassa karsinogeeniä sisältävää kynsilakkaa ja lippiksiä, joiden formaldehyditasot ylittivät laillisen rajan kolminkertaisesti.
Etelä-Korean viranomaiset ovat pyytäneet yrityksiä poistamaan tuotteet nettikaupoistaan.
Montako uutista haluat minun linkkaavan!?
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/c77f0137-37d4-4b94-a829-0f2d41e47a61
Kun lähdetään Euroopan ulkopuolelle, niin siinä vaiheessa kuluttajat ovat ihan omalla vastuulla niiden tilaamiensa tuotteiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä voidaan moralisoida ja järkyttyä ihan miten paljon vaan, mutta se on turhaa. EI vaikuta millään tavalla Kiinan työolosuhteisiin yms. vaikka kaikki suomalaiset lopettaisivat tilaamisen.
Niin että soitetaan vaan kaikki viulua, kunnes paatti uppoaa? Meistä kukaan ei voi tehdä kuin oman osamme, ja itse kieltäydyn osallistumasta näihin maapallon upottajaisiin.
Niin kauan kun tuota odotetaan vain niiltä joilla on vähiten niin se on ihan silkkaa kusipäistä jeesustelua.
Saippuakuplalelu sisälsi bakteeria. Kiilusilmäisen siililelun silmät irtosivat helposti. Padel-mailan kahvan teippi sisälsi 28 prosenttia painostaan DEPH-ftalaattia, joka voi aiheuttaa lapsille terveysriskin, jopa mahdollisesti vahingoittaa lisääntymiselimistöä.
Korkean riskin tuotteita ovat usein myös halvat lasten lelut. Leluissa on paljon turvallisuuteen liittyviä vaatimuksia ja mikäli ne eivät täytä niitä, riskit voivat olla todella suuret.
Suomessa myytäviä tuotteita uridisesti tuotteita koskee sama kuluttajansuoja, sillä kaikkien EU-alueella myytävien tuotteiden on noudatettava EU:n lainsäädäntöä. Kiinasta itse tilattaessa, minkään ei tarvitse noudattaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin juuri, mitä isot edeltä sitä pienet perässä.
Ei se toimi toisinpäin ja niin kauan kun se on ainoa mihin suostutaan niin sit kuollaan kaikki omaan mahdottomuuteemme, me ollaan hypersosiaalinen eläin etsimässä tekosyitä hylätä omansa ja vastuunsa ja sitä ihaillaan.
Mistäpä löytyisi muiden verkkokauppojen esim. H&M, About you, Zalando ym. Vaatteiden testituloksia? Eipä ole koskaan tullut missään vastaan niiden tuotteiden testauksia. Mutta jostain syystä nyt kauheasti tehdään testauksia juuri kiinan kauppojen tuotteista. Uskompa, että kyse on siitä kun ihmiset ovat löytäneet edullisen kauppa paikan, eikä se ole euroopassa. Yritetään tehdä kaikki mustamaalaamiseksi. Itse olen todella tyytyväinen temun ja sheinin asiakas, eikä minulla ole muuta kuin hyvää sanottavaa. Eikä monessakaan tuotteessa ole kyse pikamuodista. Olen tilannut paljon esim. vaatteita jo vuonna 2018 joita käytän edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Mistäpä löytyisi muiden verkkokauppojen esim. H&M, About you, Zalando ym. Vaatteiden testituloksia? Eipä ole koskaan tullut missään vastaan niiden tuotteiden testauksia. Mutta jostain syystä nyt kauheasti tehdään testauksia juuri kiinan kauppojen tuotteista. Uskompa, että kyse on siitä kun ihmiset ovat löytäneet edullisen kauppa paikan, eikä se ole euroopassa. Yritetään tehdä kaikki mustamaalaamiseksi. Itse olen todella tyytyväinen temun ja sheinin asiakas, eikä minulla ole muuta kuin hyvää sanottavaa. Eikä monessakaan tuotteessa ole kyse pikamuodista. Olen tilannut paljon esim. vaatteita jo vuonna 2018 joita käytän edelleen.
Jos saat vammaisia lapsia, turha tulla tänne vinkumaan. Kikkeliskokkkelis, mitäs läksit?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saat vammaisia lapsia, turha tulla tänne vinkumaan. Kikkeliskokkkelis, mitäs läksit?!
Sitten kun sun firma menee nurin, turha tulla tänne vinkumaan. Kikkeliskokkelis, mitäs läksit?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tjaa, meidän perhe varmistaa et tänä jouluna ei osteta ensimmäiseltäkään Suomalaiselta itseriittoiselta kusipää yrittäjältä mitään. Kikkeliskokkelis, mitäs läksit?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä olet strong independent man/woman ja tilaat itse suoraan tuotteen Kiinasta, se on hyi hyi ja nou nou, mutta kun suomalainen halpakauppa tilaa sen Kiinasta ja myy sen sinulle kymmenen kertaa kalliimmalla, se onkin yht'äkkiä ok. Ja siis molempien tuotteiden kyljessä lukee sama valmistusmaa. En ymmärrä, mutta sen verran ymmärrän, että sieltä ostetaan mistä halvemmalla saadaan.
Tässä ketjussa on selitetty mitä EU-säädöksiä suomessa myytävän tuotteen on täytettävä ja selitetty myös, että jos tilaat itse Kiinasta olet maahantuoja ja vastuussa tuotteen turvallisuudesta, mutta ilmeisesti asia on sinulle kovin kovin vaikea.
Jos vaikka Adidas teetättää Kiinassa paitoja ja myy ne Suomeen, he haluavat tuotteiden olevan lakien ja asetusten mukaisia tai muuten heillä on käsissään jätteeksi kelpaavaa makkelia, jos taas ostat itse suoraan Kiinasta "Adidaksen" paidan
Tuntuu olevan hapen ja näppäimistön tuhlausta yrittää puhua mitään halpatilailun haitoista. Mitä tahansa tutkittua tietoa lyö pöytään, niin aina tulee vastaan samat vastaukset. Kerran toisensa jälkeen:
- On samaa tavaraa (ei ole, eikä myyjällä ole vastuuta)
- Hullu maksaa enemmästä (viis riskeistä, haitoista tai siitä, että tekijöitä riistetään halpapalkalla)
- Jos jotain haittoja on, niin ei haittaa. "Ja kaveri kertoi ettei ole".
- Kaupan liitto on puolueellinen (noh, TUKES ei ole ja samat tulokset, mutta ei puhuta siitä). Se, että Temu vakoilee ja kerää tietoja, se on ihan ok.
Paitsi sitten kun pommi osuu kohdalle, niin itketään että suomalaisia viranomaisia apuun.
Summa summarum: mikään järkipuhe ei tehoa, kun tunne on vahva. Joten jätänpä asian omalta osaltani tähän. Sääli ettei näille krääsäuskovaisille ole omaa planeettaa, jonka kustannuksella voisivat toteuttaa itseään. Voisivat siellä pilata ympäristön ja orjuuttaa muita ihmisiä viiden euron t-paitojen takia.
Vierailija kirjoitti:
Laitan jatkossakin rahat temulle ja sheinille. Kiittäkää hallitusta.
Ja kusipäisiä pyrkyreitä. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tjaa, meidän perhe varmistaa et tänä jouluna ei osteta ensimmäiseltäkään Suomalai
Tää tämmöinen demonisointi ja syyllistys markkinointi tuottaa hedelmää ma huomaan. :' D
Ootte onnistunu vakuuttaan ihmiset tässä ketjussa siitä et terveysriskit kiinasta on epäilyttävää höpönlöpöä jota tehdään rahan ahneuksissa ja että olette Suomalaiset yrittäjät ihan kusessa ja haluatte että köyhät pelastaa teidät, joita myös samalla halveksitte ja vihaatte
En usko. Huijaavat taas tavallista kansaa.