Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hajamielinen ekaluokkalainen

Vierailija
16.09.2024 |

Onko kellään täällä kokemusta siitä että melkein 7-vuotias lapsi unohtaa jatkuvasti asioita joiden pitäisi olla jo hyvinkin tuttuja rutiineja, kuten vessan vetäminen, käsien pesu kotiin tullessa, kenkien laittaminen omalle paikalleen eteisessä, lautasen vieminen tiskikoneeseen ruokailun jälkeen ja käsien pesu ruokailun jälkeen jos ne ovat ruuasta likaantuneet ? En tiedä onko kyse unohtamisesta vai ihan vaan puhtaasta viitsimättömyydestä. Ei siis aina jätä näitä asioita tekemättä ja esim WC-käynnin jälkeen pesee kätensä aina, mutta minua äitinä turhauttaa kun näitä asioita on harjoiteltu niin kauan ja tiedän ettei lapsen taidon puutteesta ole kyse vaan hän on hyvinkin näppärä tapaus ja älykäs myös.

Koulutarvikkeiden unohtelua kouluun on myös ilmennyt jonkin verran. Läksyt onnistuvat aikuisen valvonnassa hienosti ja osaisi yksinkin tehdä ne kiitettävästi mutta aloitteellisuutta ei siinä asiassa juurikaan ole ilmennyt.

Onko kellään tietoa onko tämä 7-vuotiaalle normaalia vai ei ja miten näihin asioihin voisi saada muutosta? Harmittaa kun usein tulee korotettua ääntä näiden asioiden takia mutta kun nätisti pyytämällä tulee usein vaan vastaukseksi kohta ja sitten asia kuitenkin unohdetaan tehdä 

Toivon että ne joilla ei aikomusta vastata asiallisesti eivät vaivautuisi vastaamaan ollenkaan koska tämä asia oikeasti mietityttää minua. En huvin vuoksi täällä vapaa-aikaani iltamyöhään kuluta 😀

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mahdollisesti add. 

Vierailija
2/2 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin mahdollisesti add. 

Tämä on käynyt mielessäni. Mutta olen myös miettinyt että jos kyse onkin ihan vain kunnioituksen puutteesta minua kohtaan. Lapsi ei ole mitenkään erityisen impulsiivinen eikä esim tappele pikkusisarustensa kanssa yleensä vaan useimmiten leikkivät sovussa, mutta usein en millään meinaa saada vastausta kun kysyn häneltä jotain vaikka kuulo on todettu normaaliksi. Niin mietin että onko se jotain välinpitämättömyyttä äitiä kohtaan vaan onko vain niin omissa ajatuksissaan että niin usein pitää melkein huutaa että saa häneltä vastauksen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla