Olen Turusta ja kävin ensimmäistä kertaa Itä-Suomessa
Pohjois-Karjalassa ja Kainuussa, ihmiset oli ihan eri mallisia kuin Länsi-Suomessa, ei siis huonolla tavalla vaan yllätyin siis vaan kun en ole aiemmin tiennyt tätä.
Kommentit (14)
Olen myös huomannut, ihmiset kävelee siellä. Meillä hesassa mammat lyllertää.
Vierailija kirjoitti:
Taidat kyllä olla persjalkainen itäsuomalainen 🤭
Lyhyitä, lyhytkätisiä ja vanhemmiten paksuja
Ne on isopäisiä ja perunanenäisiä, usein myös tummia ja lihavia.
Idässä ihmiset ovat paljon mukavampia kuin lännessä ja pk-seudulla. Maisemat ovat myös hurjan paljon hienommat.
Vierailija kirjoitti:
Idässä ihmiset ovat paljon mukavampia kuin lännessä ja pk-seudulla. Maisemat ovat myös hurjan paljon hienommat.
Eihän siellä ole edes merta.
Vierailija kirjoitti:
Stadihan on savolaisten ja karjalaisten valloittama.
Asuin vuosia sitten Turussa vuoden verran. Oli melkoinen shokki tajuta, että kaupungin päärautatieasemalta ei ole peltoaukealle matkaa kuin muutama sata metriä... Ja tätä samaa aakeetalaakeeta on ihan melkein Tampereen asemalle asti. Muuten kyllä tykkäsin Turusta sen korkeuserojen, upeiden vanhojen rakennusten ja Saaristomeren takia. Mutta en tykästynyt ja ilomielin muutin sieltä pois työpestin päätyttyä. Turussa ihmiset olivat yhtä tympeitä kuin Oulussa.
Esim. Kuopio on vaarojen ja järvien ympäröimä, lempipaikkani Suomessa ja harkitsen sinne muuttoa täältä Oulusta. Tullut tutuksi paikaksi koska siellä asuu mun sukulaisia. Se letkeä torielämä ja luonnonläheisyys on kyllä ihan maailmanlaajuisestikin omalaatuisen hienoa. Ihmiset ovat huumorintajuisia ja Kuopiossa on jo ihan kantakaupungin alueella upeita puistoja, Puijoa nyt unohtamatta.
Vierailija kirjoitti:
Asuin vuosia sitten Turussa vuoden verran. Oli melkoinen shokki tajuta, että kaupungin päärautatieasemalta ei ole peltoaukealle matkaa kuin muutama sata metriä... Ja tätä samaa aakeetalaakeeta on ihan melkein Tampereen asemalle asti. Muuten kyllä tykkäsin Turusta sen korkeuserojen, upeiden vanhojen rakennusten ja Saaristomeren takia. Mutta en tykästynyt ja ilomielin muutin sieltä pois työpestin päätyttyä. Turussa ihmiset olivat yhtä tympeitä kuin Oulussa.
Esim. Kuopio on vaarojen ja järvien ympäröimä, lempipaikkani Suomessa ja harkitsen sinne muuttoa täältä Oulusta. Tullut tutuksi paikaksi koska siellä asuu mun sukulaisia. Se letkeä torielämä ja luonnonläheisyys on kyllä ihan maailmanlaajuisestikin omalaatuisen hienoa. Ihmiset ovat huumorintajuisia ja Kuopiossa on jo ihan kantakaupungin alueella upeita puistoja, Puijoa nyt unohtamatta.
Tiedätkö mikä on Porin korkein kohta?
Se on, kun nousee torilla bussiin.
Oli aakeetalaakeeta, mutta silti pidit Turusta korkeuserojen takia. Koita nyt päättää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pohjois-savossa ihan vaaleita ja normaali kokoisia. Oletko edes käynyt savossa. Eikä yhtään suurempi päisiä kuin muuallakaan. Olet varmaan jossain perähikiällä käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pohjois-savossa ihan vaaleita ja normaali kokoisia. Oletko edes käynyt savossa. Eikä yhtään suurempi päisiä kuin muuallakaan. Olet varmaan jossain perähikiällä käynyt.
Kävin kerran kun olin Lappiin menossa. Kyllä oli Lapissa se Koli mahtava tunturi.
Kävin kerran Pietarissa ja ihmettelin kun naisella oli aivan märkä pimppi.
Pitkä selkä, lyhyet jalat ja lyhyet kädet. Kehittyneet Itä-Suomessa hakkuutyömailla. Ei pystynyt kaivamaan persettä samaan aikaan, kun teki ruokaa työporukalle.