Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampereen ydinkeskustassa ammuttu

Vierailija
12.09.2024 |

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000010694190.html

Aiemmin tänään Vantaalla. Kylläpä tänään pyssyt paukkuu.

Kommentit (543)

Vierailija
201/543 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhun mukaan naisella lapsi vieressä tapahtuma-aikaan.. järkkyä.

Oli sylissä ampumahetkellä. Onneksi vasta taapero, niin ei isompana muista tapahtumaa itse.

Et oo tosissas!

Olen. Lapsi on tarpeeksi nuori, ettei oman pään sisäiset muistot tule kiusaamaan, joka on armeliasta. Tietenkin hän saattaa tietää, ja kuuleekin tapahtumista, mutta se on täysin eri asia traumojen kannalta.

Vierailija
202/543 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

m.infosta tämä kaikki oli luettavissa jo pari tuntia sitten 😎

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/543 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romaaneilla joku psykoosi päällä nykyään. Kokoajan jotakin

Vierailija
204/543 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä kertaa sekaan sattui joku Vornasen unelma

Vornanen ei yrittänyt tappaa ketään vaan ampui maahan, ja iholle yrittäviltä p**kasäkeiltä meni löröt housuun. Harkittua ja vastuullista toimintaa, minun mielestäni. Vai olisiko ollut parempi että seuraavan päiän uutisissa olisi kerrottu että kansanedustaja hakattiin? Nyt kenellekään ei käynyt mitenkään. No Vornasen poliittinen ura saattoi tyssätä, mutta se on pieni hinta siitä että henki ja terveys säilyi.

Nyt kun otit Vornasen puheeksi, niin onko Vornaselta tullut mitään ajatuksia ja twiittejä Vantaan ja Tampereen ammuskelujen jälkeen, miten katuturvallisuutta tulisi Suomessa parantaa? Ai miksi ei ole tullut?

Vierailija
205/543 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaalee mies ampui kaalee naista. Naisen lapsi oli ampumatapauksen silminnäkijä. Nainen lienee hakenut avioeroa. Tai sitten syy löytyy että lapsi äidillä, ei isällä. Tälläinen vastaava tapahtui Helsingissä mäkkärissä. Nainen pääsi hengestään. 

Uhri saattoi olla täysin viaton, jos tiedot kaaleista pitää paikkansa. Tuon porukan verikostoissa kuka tahansa suvusta menee kohteesta.

Vierailija
206/543 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostohan tämä varmaan,näissä piireissä perinne

Vierailija
207/543 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere - dead man's land💣

Vierailija
208/543 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se Vantaan ampuminen myös kaaleitten touhua vai perinteinen kulttuuri rikastajien touhuja? 

Vierailija
209/543 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaalee mies ampui kaalee naista. Naisen lapsi oli ampumatapauksen silminnäkijä. Nainen lienee hakenut avioeroa. Tai sitten syy löytyy että lapsi äidillä, ei isällä. Tälläinen vastaava tapahtui Helsingissä mäkkärissä. Nainen pääsi hengestään. 

Pitäisikö aseet takavarikoida ajoissa. Joku ruutikoira haistamaan.

Vierailija
210/543 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vornanen ei yrittänyt tappaa ketään vaan ampui maahan, ja iholle yrittäviltä p**kasäkeiltä meni löröt housuun. Harkittua ja vastuullista toimintaa, minun mielestäni. Vai olisiko ollut parempi että seuraavan päiän uutisissa olisi kerrottu että kansanedustaja hakattiin? Nyt kenellekään ei käynyt mitenkään. No Vornasen poliittinen ura saattoi tyssätä, mutta se on pieni hinta siitä että henki ja terveys säilyi.

"Kansan edustaja", miten nykyinen hallitus edustaa kansaa, kysynpähän vaan.

Vierailija
211/543 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kierre se vaan jatkuu. Häpeäksi jos tätä ei kosteta.

Vierailija
212/543 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun otit Vornasen puheeksi, niin onko Vornaselta tullut mitään ajatuksia ja twiittejä Vantaan ja Tampereen ammuskelujen jälkeen, miten katuturvallisuutta tulisi Suomessa parantaa? Ai miksi ei ole tullut?

Rasismin takia. LOL :D

Vierailija
213/543 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nää heimojen edustajat kieltävät tämän blood koston 😁

Vierailija
214/543 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se Vantaan ampuminen myös kaaleitten touhua vai perinteinen kulttuuri rikastajien touhuja? 

Veikkaan jotain nuudelitukkaräppäriä

Vierailija
215/543 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse nää heimojen edustajat kieltävät tämän blood koston 😁

Tässä ei ole nyt tarkoitus todistella verikoston olemassa oloa, koska tosiasioita on turha lähteä todistelemaan.

Näin toteaa vanhempi kostaapeli Riku Lumberg. Hänen isänsä on romani, joten romanikulttuuri on tuttu ja sen lisäksi Rikulla on asiasta myös omakohtaista kokemusta.

- Olen itse joutunut lapsuudessa elämään verikoston pelossa, joten minulle on ihan turha tulla väittämään, että sellasta asiaa ei ole olemassa.

Verikosto on kahden romanisuvun välistä ikuista vihaa. Kun romani pääsee hengestään tai vahingoittuu pahasti, syntyy kostajasuvun eli jäsenensä menettäneen suvun sekä surmasuvun välille verikostosuhde. Verikostosuhde ei kuole koskaan; ei, vaikka kuinka moni ihminen saisi koston nimissä surmansa.

Väistäminen on verikoston osa ja sen tarkoitus on ylläpitää romaniyhteisön sisäistä järjestystä. Surmasuku tunnustaa tekonsa, kun se väistyy kostajasuvun tieltä, esimerkiksi poistumalla paikalta tai vaihtamalla asuinpaikkakuntaa. Riku Lumbergin mielestä väistäminen on vain hienompi sana verikostolle.

- Onko kukaan koskaan kysynyt, että miksi väistetään, lähdetään kodeista ja muutetaan toiseen kaupunkiin. Ei koko väistämiskäyttäytymistä olisi olemassa ilman koston pelkoa. Jos ajatellaan, että kaikki pakoon lähteneet palaisivat huomenna alkuperäisiin koteihinsa, niin on selvää, että veri lentäisi.

http://vintti.yle.fi/yle.fi/poliisitv/raportit7ad5.html?sivu=raportti_v…

Vierailija
216/543 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestikko taas pskakasa ampunu?

Vierailija
217/543 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi menetti äitinsä ehkä,traumaattinen  tapaus.

Vierailija
218/543 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanit nauttivat vihervassareiden tukea ja luottamusta. On erittäin todennäköistä, että vihervassarit ovat antaneet ampujalle aseen ja luodit, jotta tämä voi toteuttaa rauhassa luontoaan ja kulttuuriaan. 

Vierailija
219/543 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä ole tavanomainen perhe/parisuhdedraama, tällä kertaa romaneiden keskinäinen.

Vierailija
220/543 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

m.infosta tämä kaikki oli luettavissa jo pari tuntia sitten 😎

sehän o taas niin piipussa, ettei sinne pääse

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi