Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketoilijat, Punaista Maitoa!

Vierailija
12.09.2024 |

Miehen sisko oli aloittanut taas keto-paaston. Kertoi että kun pitää maitoa olla, hän ostaa laktoositonta rasvatonta maitoa. Minä jäin miettimään että oliko se noin. No, ChatGPT antoi napakan vastauksen:

laktoositon rasvainen maito sopii paremmin ketoosiin kuin rasvaton maito. Keto-ruokavaliossa pyritään pitämään hiilihydraattien saanti mahdollisimman alhaisena ja korvaamaan ne terveellisillä rasvoilla.

Rasvattomassa maidossa on enemmän hiilihydraatteja suhteessa rasvaan, koska rasva on poistettu. Hiilihydraatit tulevat maidon luonnollisista sokereista (laktoosista), vaikka laktoosi olisi hajotettu laktoosittomaksi. Rasvaisessa maidossa taas on enemmän rasvaa ja vähemmän hiilihydraatteja suhteessa kokonaismäärään.

Eli jos maitoa pitää käyttää, käytä punaista laktoositonta maitoa. TOki GPT suositteli, että älä käytä lainkaan maitoa, vaan kookoskermaa tai kookosmaitoa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka aikuinen juo maitoa, höpö höpö. Ei niin lapsellista ihmistä olekaan.

Vierailija
2/7 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleeko jos juo maitoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juodaan aina punaista maitoa muutenkin. Ja käytetään voita, sekä oikeaa kermaa eikä ruoka"kermoja".

Vierailija
4/7 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Sama täällä.

Vierailija
5/7 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito miehen tiellä pitää.

Vierailija
6/7 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvä asia, mutta ketoilija ei oikeastaan voi käyttää maitoa juuri ollenkaan. Hiilihydraatti määrä ylittyy jos juo maitoa. Jonkin verran sitä voi käyttää, mutta mielummin kermaa. 

Vierailija
7/7 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä tarvitsen maitoa, niin ostan halvinta laktoositonta maitoa kunhan se ei vain ole rasvatonta. Yleensä halvin on punainen. En juo maitoa, mutta käytän sitä välillä ruoan valmistuksessa ja leivonnassa.

Osaan itse ajatella asioita enkä kysele miltään chatgptsonnalta mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi