Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä töitä? Menen heti kun löytyy työpaikka ja palkalla tulee toimeen

Vierailija
11.09.2024 |

Taas selasin läpi maakunnan jokaisen työpaikan. Ei sieltä löydä yhtään mitään sopivaa. Alle 14e palkka ei ole ihmisarvoinen tässä maassa. 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet töihin 9 euron päiväpalkalla. Sillä tulee toimeen koska ei ne afrikassakaan nälkään kuole 2 euron päivärahalla. Menen suoraan työpaikan ovesta sisään ja kysyt saatko töitä ja kela maksaa 9 euroa päivässä.

Vierailija
22/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ois avoinna vakituisia työpaikkoja +- 2000e bruttokkpalkalla, mutta asumiskulut ei ole paljoa että jää niistä jotain käteen. On vakassa, terveyskeskuksessa, aspahommia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä todellakin on aivan liian hyvät tuet, jos työ ei kelpaa 14€ tuntipalkalla. Purran saksille töitä!

Suomessa mediaanipalkka on reilusti päälle 3 tonnia. Ketä he sitten ovat jotka ansaitsevat tämän ja enemmänkin ja miksi minä en saisi pyrkiä samaan? En ole enää parikymppinen harjoittelija. 

Toki saat pyrkiä ja siihen kannattaakin tähdätä, mutta se palkka kasvaa kokemuksen ja osaamisen mukaan, suurin osa on aloittanut firmoissa pienemmällä palkalla ja siitä sitten edennyt ylöspäin. Jos on työttömänä niin kannattaa ottaa vastaan työ ja pyrkiä tekemään se hyvin niin varmasti etenet parempaan palkkaan.

Kuule fakta on näin, paskaduuneissa ei palkka kasva vaikka olisit uhdrannut 20 vuotta ja terveytesi alalla.

Vierailija
24/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ap:n koulutus on?

Vierailija
25/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä todellakin on aivan liian hyvät tuet, jos työ ei kelpaa 14€ tuntipalkalla. Purran saksille töitä!

Suomessa mediaanipalkka on reilusti päälle 3 tonnia. Ketä he sitten ovat jotka ansaitsevat tämän ja enemmänkin ja miksi minä en saisi pyrkiä samaan? En ole enää parikymppinen harjoittelija. 

Toki saat pyrkiä ja siihen kannattaakin tähdätä, mutta se palkka kasvaa kokemuksen ja osaamisen mukaan, suurin osa on aloittanut firmoissa pienemmällä palkalla ja siitä sitten edennyt ylöspäin. Jos on työttömänä niin kannattaa ottaa vastaan työ ja pyrkiä tekemään se hyvin niin varmasti etenet parempaan palkkaan.

Kuule fakta on näin, paskaduuneissa ei palkka kasva vaikka olisit uhdrannut 20 vuotta ja terveytesi alalla.

Nimenomaan. Mulla oli palkka aloittaessa 1630e/kk. 7v. myöhemmin se oli 1898e/kk, kunnes työnantaja alkoi käyttää työnkuvaan alempaa palkkaluokkaa (muuten palkka olisi nosussut n. 2000e/kk) ja palkka olikin jatkossa kyseisestä työtehtävästä 1780e/kk. Silloin lähdin.

Vierailija
26/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin mennään ilman palkkaa ja näytetään mitä osaa ja sen jälkeen työntekijälle tarjotaan palkkaa ja työsopimusta. Minä menin harjoittelijaksi paperitehtaalle 1998. Sain joku 1000 markkaa korvausta. Olin siellä 4 kuukautta ja sitten tarjottiin työsopimusta ja 4500 markkaa palkkaa. Joskus 2002 sain vakituisen paikan ja palkka oli jotain 2700 euroa nettona. Palkka nousi vuosien aikana 3500 euroon kunnes tuli joskus 2013 yyteet ja paperikone lakkautettiin ja minä sain potkut.

Vierailija
27/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin mennään ilman palkkaa ja näytetään mitä osaa ja sen jälkeen työntekijälle tarjotaan palkkaa ja työsopimusta. Minä menin harjoittelijaksi paperitehtaalle 1998. Sain joku 1000 markkaa korvausta. Olin siellä 4 kuukautta ja sitten tarjottiin työsopimusta ja 4500 markkaa palkkaa. Joskus 2002 sain vakituisen paikan ja palkka oli jotain 2700 euroa nettona. Palkka nousi vuosien aikana 3500 euroon kunnes tuli joskus 2013 yyteet ja paperikone lakkautettiin ja minä sain potkut.

Ethän sinäkään ilmaiseksi ole mennyt, kun sait korvausta harjoittelijana? Pitkään olit ennen kuin pääsit vakkariksi.

Vierailija
28/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy heti töitä ja palkkakin on yli 30 e/h. Tulethan meille töihin, jos olet tekniikan tohtori.

Vierailija
29/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä ei saa vaikka olisi motivoitunut ja ahkera koska hakijoita on yleensä paljon ja työttömiä rankaistaan työttömyydestä joka usein tulkitaan omaksi valinnaksi.

Vierailija
30/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite saan just sen 9 euroa päivä, mikä on toki kiva lisä. Siitä noin puolet menee matkalippuun, jota en tarttisi ilman tätä työtä. Loput menee sitten siihen, kun pitää olla siisteissä vaatteissa ja muutenkin skarpimmassa ulkomuodossa kuin kotona. Että ei tässä ainakaan hyötymään pääse. No, työpaikalla on ilmaista kahvia ja joskus hedelmiä.

Vierailija
31/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo edennyt, kerännyt kokemusta ja osaamista. Työt loppui kaikilta edellisessä firmassa. En haluaisi aloittaa nollasta kun sitä kokemusta kyllä löytyy. Vaan ei järkeviä työpaikkoja. 

Vierailija
32/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn hinnan eli käytännön palkkatasot Suomessa neuvottelee ammattiliitot. Samoin kuin työehdot. 

Aika heikkoa on liitoilla omien jäsentensä etujen ajaminen. 

Vierailija
33/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia olisi kannattanut miettiä kun kouluttautuu  :D

Vierailija
34/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatukityökin vaihtoehto määräajaksi jos ei liian ronkeli, palkka ei iso mutta mulle jäi käteen 1500e.

Vierailija
35/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus on se, että sosiaalisuudella ja huumorintajulla pääsee pitkälle, jopa pidemmälle kuin koulutuksella, ellei ole kyse jostain virasta. Eli kouluttamaton supliikki tyyppi pääsee helpommin hyviin duuneihin ohi koulutetumpien, kiitos suhteidensa. Siksi koulussa pitääkin painottaa muutakin kuin lukuaineita. Enemmän pitäisi olla kaverikasvatusta, ryhmäyttämistä ja muuta sosiaalistamista. Siitä hyötyisi kaikki ja ilmapiiri työpaikoilla paranisi myös.

Vierailija
36/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo edennyt, kerännyt kokemusta ja osaamista. Työt loppui kaikilta edellisessä firmassa. En haluaisi aloittaa

Ymmärrettävää. Mutta kannattaa miettiä kumpi on pitkällä tähtäimellä parempi, olla työttömänä vai "huonossa" työssä.

Vierailija
37/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonopalkkainen paskaduuni on usein ainoa portti parempipalkkaisiin ja mieluisampiin duuneihin, mulle vanhemmat opetti niin jo lapsena, ja olivat täysin oikeassa. En ymmärrä miten vaikeaa sen on tämän päivän suomalaiselle työttömälle ymmärtää ja hyväksyä.

Kunnes 10 vuotta myöhemmin samanlaisissa paskaduuneissa,koska ei pääse etenemään mihinkään suuntaan. Tosi "hyvät" mahikset ja sillain.

Vierailija
38/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele hoitajaksi. Töitä riittää.

Vierailija
39/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kai tajuat että puolella kokoaikaisista työntekijöistä palkka on ALLE mediaanin?

Vai kuulutko niihin "fiksuihin" joiden mielestä kenellekään ei saisi maksaa alle tuon? Mitä luulet paljonko silloin olisi niitä yli tuon mediaanin tienaavia jos kukaan ei saisi alle mediaanin palkkaa?

Vierailija
40/43 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niistä "paskaduuneista" voi hakea uusiin duuneihin sen firman sisällä. Näin siis pikkusenkin isommilla työnantajilla. Minä aloitin urani ns "paskaduunissa" (palkka 1600 €/kk). Nyt samalla työnantajalla palkka 6500 €/kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän