Otin AV:lta opikseni ja hain töitä
Olen lopen kyllästynyt nykyiseen, koulutustani ja kokemustani vastaavaan, hyvinpalkattuun asiantuntija-ammattiini. Velat on maksettu, joten palkasta jää joka kuukausi puolet säästöön ja sijoituksiin.
Peruskoulun ensimmäiseltä luokalta saakka sunnuntaina on tympinyt alkava viikko. Nyt huomasin, että tympii lauanatai-iltanakin, joten päätin tehdä asialle jotain. Niinpä päivitin tietoni työkkärin sivuille. En minä usko, että sen ansiosta työnantajat alkaisivat soittelemaan. Se oli kuitenkin ensimmäinen, konkreettinen askel toivomaani suuntaan.
Täytyy varmaan alkaa aktiivisesti katselemaan avoimia työpaikkoja. Päätin, että tästä lähtien haen kerran viikkoon yhtä paikkaa. Aivan kuin edellisen kerran yhdeksän vuotta sitten. Silloin piti hakea kahdeksaa paikkaa, joista lopulta sain kaksi peräkkäisinä päivinä. Kolmannestakin vielä soittivat parin kuukauden päästä.
Saas nähdä, miten tällä kertaa käy. Millaisia kokemuksia teillä on työpaikan vaihdosta? Etenkin, jos haluaisitte eri alalle.
Kommentit (7)
Hommaa se Kela Gold niin olet oikeasti vapaa...
Vierailija kirjoitti:
Hommaa se Kela Gold niin olet oikeasti vapaa...
Minulla on oma Gold-kortti, joten ei tästä elintaso laskisi, vaikken enää ikinä menisi töihin. Silti haluaisin vielä 12 vuotta tehdä jotain hyödyllistä ja mielenkiintoista työtä kotona lorvimisen sijaan. Tosin sekä äitini, että vaimoni ovat kauhuissaan, että vaihtaisin pienempipalkkaisiin "hanttihommiin".
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan ole yrittänyt vaihtaa työpaikkaa?
Ei ne voi kun ei ne halua eikä niillä ees oo työpaikkaa. Sitä paitsi niitä vituttaa, kun jotkut joilla on jo työpaikka vaihtavat sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne voi kun ei ne halua eikä niillä ees oo työpaikkaa. Sitä paitsi niitä vituttaa, kun jotkut joilla on jo työpaikka vaihtavat sitä.
Ei kai työpaikan vaihtaminen ole keltään pois? Luulisi vituttavan, jos joku muu saa paikan, jota itse on hakenut.
Minunkin miehellä olisi noin 10v eläkeikään ja säästöjä/sijoituksia sen verran, että voisi jo jäädä töistä pois. Minusta olisi aivan mahtavaa, jos hän päätyisi tämän loppuajan tekemään jotain ihan muuta kuin nykyistä työtä - ihan vain huvikseen.
Jos vaimo ja äiti ovat hanttihommista kauhuissaan, he eivät ole ap:n puolella. Ap:llä on täysi oikeus käyttää säästöjään leppoistamiseen, jos haluaa, ei niitä kaikkia rahoja tarvii perinnöksi säästää!
Tarvisko sen olla työtä? Eikö joku vanhan kartanon (pienempikin talo käy) kunnostus olisi mukava projekti? Tai jos ostaisi isomman tontin, jonka puista saisi veistettyä hirret omin käsin tehtyyn mökkiin?
Vierailija kirjoitti:
Minunkin miehellä olisi noin 10v eläkeikään ja säästöjä/sijoituksia sen verran, että voisi jo jäädä töistä pois. Minusta olisi aivan mahtavaa, jos hän päätyisi tämän loppuajan tekemään jotain ihan muuta kuin nykyistä työtä - ihan vain huvikseen.
Jos vaimo ja äiti ovat hanttihommista kauhuissaan, he eivät ole ap:n puolella. Ap:llä on täysi oikeus käyttää säästöjään leppoistamiseen, jos haluaa, ei niitä kaikkia rahoja tarvii perinnöksi säästää!
Tarvisko sen olla työtä? Eikö joku vanhan kartanon (pienempikin talo käy) kunnostus olisi mukava projekti? Tai jos ostaisi isomman tontin, jonka puista saisi veistettyä hirret omin käsin tehtyyn mökkiin?
Olen rakennusmestari, joten kunnostus toki onnistuisi. Vaimolla vain on Helsingissä työpaikka, eikä hän halua muuttaa. Täällä ei juuri halpoja mökkejä ole ja kunnostus maksaisi. Ei rahaa kuitenkaan tuhlattavaksi olisi, vaikka voisihan sen kunnostetun mökin sitten myydä voitolla. Silti menisin mielummin töihin vaikka rautakauppaan myyjäksi.