Epäonnistunut hotellivaraus
Olimme varanneet Booking.comista A@O Hotesiin Edinburgiin 3 kahden hengen huonetta. Booking.comin sivustolla oli sanoin ja kuvin selitetty, minka tasoisia huoneet ovat.
Järkytys oli suunnaton, meille annettiin pienet huoneet, joissa oli yömaja tyyliset metalliset kerrossängyt ilman vuodevaatteita. Vastaanoton mukaan varauksen mukaisia huoneita ei ollut vapaana. Vuodevaatteet sentään saatiin käteen. Saimme sentään valitusosoitteen Saksaan.
Matkan jälkeen yritimme usean kerran ottaa yhetyttä, mutta vastausta emme koskaan saaneet.
Booking.com kyllä pahoitteli asiaa, mutta kuulemma mitään ei voi tehdä.
Käsityksemme mukaan välitysliike eli Booking.com. Nyt varaussivusto pesee kätensä ja näkymän jatkaa virheellisen huonetiedon välittämistä.
Onko kenellekään tapahtunut vastaavaa?
Kommentit (11)
Millaisia arvosteluja ko hotellilla siellä sivustolla on? Lataa sinne kuvat jotka kai otit niistä huoneista mitkä saitte?
Oliko vielä ultra halpa huone 5 tähden hotellista?
On käynyt niin, että eräs hotelli ilmoitti ettei huone varaamallani hinnalla ole vapaa ja tarjosi huonompaa huonetta kalliimmalla. Tämä onneksi ennen matkaa jolloin valitsin sitten toisen hotellin.
Kerran olin myös varannut toisesta hotellista kolme huonetta, mutta hotelli olikin buukannut yli. Saimme tilalle huoneet paremmasta, mutta syrjäisemmästä hotellista. Kuljetus tuli päälle.
Mutta tilanne kyllä pitää hoitaa sen hotellin eikä bookingin kanssa.
Juu, et vain osaa ja luulit saavasi halvalla loistavaa.
Eikö näin mennytkin?
Minä olen käyttänyt Bookin.comia kymmeniä kertoja. Ylensä kaikki on mennyt nappiin. Joskus huoneessa on ollut vikaa ja se on pitänyt vaihtaa. Joskus parempaan, joskus huonompaan.
Mutta kuten toinenkin vastaaja sanoi, olen hoitanut asian hotellin, en Booking.comin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Juu, et vain osaa ja luulit saavasi halvalla loistavaa.
Eikö näin mennytkin?
Katsotaanpa, käykö joskus sinullekin se karvainen nakki asiassa kuin asiassa 😂
Bookinillahan om vaikka mitä takuuta, saa tyyliin ilmaisen huoneen muualta jos huonetta ei saa.
Majoittajan täydellinen nimi on a&o Hotels and Hostels GmbH. Arvostelut olivat pääsääntöisesti hyviä, mutta koskivat hostellia. Arvosteluissa oli maininta esimerkiksi majoitus 8 hengen huoneessa. Oletimme, että muutkin palvelut toimisivat.
Toki otimme kuvat saamistamme huoneista ja lähetimme ne Booking.comille ja majoitusliikkeelle. Mukaan meni kuvat varaussivuston kuvista.
Saimme sentään katon pään päälle, mutta entä jos minkäänlaista majapaikkaa ei löytyisi.
Tietysti meillä oli varauksista vahvistus, mutta eipä se pollupelissä mitään takaa.
Ikävä lähteä seuraavalle matkalle, kun ei tiedä kuka pettää.
Miksi ette sanoneet paikan päällä, että ei käy? Olitteko koko matkan niissä kämäsissä huoneissa :D
Meille kävi kerran noin kun pieni putiikkihotelli oli buukannut itsensä täyteen. Laittoivat meidät ekaksi yöksi toiseen hotelliin. Mutta sen järjesti hotelli ja saatiin korvaukseksi alennusta tietenkin.
Olin joskus Joensuun Scandicissa. Tiskillä oli käynnissä asiakkaan ja respan välinen keskustelu aiheesta. Respan mukaan hotellilla ei ollut mitään tietoa varauksesta eikä vapaita huoneita.
😅