Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrostalon pihalla päivystävä naapuri

Vierailija
08.09.2024 |

Asun kerrostalossa, ja pihamme tupakointipaikalla päivystää lähes joka päivä eläkeikäinen mies, on ilmeisesti yksinäinen ja etsii ihmiskontakteja. Hän ei itse edes polta, vaan odottaa aina juttuseuraa ja höpisee jokaiselle pihalla vastaantulevalle.

Tuo mies ei edes asu meidän pihapiirissämme, vaan viereisessä pihapiirissä. Itse aina tervehdin häntä kohteliaasti ja muutaman kerran olen jutellut hänen kanssaan niitä näitä, mutta nuorena aikuisena minulla ei ole hänen kanssaan oikein mitään yhteistä puhuttavaa. Tyydyn enimmäkseen tervehtimään ja jatkan matkaani.

Mietin vain, että onko Suomessa vanhukset ihan oikeasti noin yksinäisiä? Aurinkoisina kesä- ja syyspäivinä tuo mies saattaa ihan valehtelematta istua tupakointipaikan penkillä 10-13 tuntia pieniä taukoja lukuunottamatta. Kerran näin hänet istumassa ensimmäisen kerran klo 7.00 aamulla, ja viimeisen kerran klo 20.00 illalla. Luulisi että jostakin eläkeläisten kerhosta tai ryhmätapaamisesta löytäisi itselleen mielekkäämpää juttuseuraa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinelävät vanhukset ovat yksinäisiä. Heillä ei ole välttämättä jaksuja tai rahaa matkustaa tapaamisiin, siellä pitäis kuitenkin aina edes se kahvi tilata. Lähde jatkossa 5 min. aiemmin reissuun ja käytä se 5 min. tuon vaarin kanssa jutteluun. Kerro vaikka vitsi josset muuta keksi. Säästä voi puhua tai elämisen kalleudesta tai sit vaikka nykynuorisosta.;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla