Kannattaako adhd-diagnoosin hankkiminen yksityistä kautta?
Olen yrittänyt päästä yths tutkimuksiin jo , eivät ota
Kommentit (9)
Mitä se diagnoosin hankkiminen hyödyttää?
Oletko vailla lääkkeitä, kuntoutusta vai itsetuntemusta?
Miksi eivät ota? Ei tarpeeksi todisteita?
Mitä sä haluat siltä diagnoosilta?
Itsekin oon ihan oppikirjaesimerkki add-tytöstä, testit lopetettiin ala-asteen "liian hyviin" numeroihin vedoten ja eihän siltä ajalta muuta todistusta tai seurontoja ole.
Toisaalta olisi ollut ihanaa tietää, että mulla aon tämmöinen, jonka kautta itsetuntemus ja taidot pärjäämisessä olis lisääntynyt, kun olen koko elämäni kokenut että mä en vaan osaa mitään kuten pitäisi, en mä pärjää niinkuin muut.
Toisaalta sit mitä se diagnoosi hyödyttäisi? En mä usko, että lääkkeitäkään haluaisin kun pelottaa että sitten kaikki mun luovuus loppuisi.
Sählätään nyt sit diagnosoimatttomana.
Mulla on muuten tuttava, joka sai diagnoosin juuri eläkkeelle päästyään kun tyttärensä oli saanut myös diagnoosin. Kysyttiin, että haluaako hän lääkkeet kokeiltavaksi. Oli nauraen kieltäytynyt kun on kuitenkin sinne seitsemännelle kymmenelle pärjännyt ilmankin, niin ehkäpä pärjää edelleenkin :D
Toivottavasti et ole pelkästään pillereiden perässä, niitäkin varmasti aletaan jossain vaiheessa katsomaan myös niitä oikeasti tarvitsevilta kuten bentsojakin, koska ihmiset haluaa vaan pään sekaisin ja niitä valuu kadulle.
Miten se hankitaan muka? Ei sitä hankita.