HS Joka kymmenes suomalainen syö masennuslääkkeitä, varsinkin nuoret naiset Oikeastaan mihinkään toimiin ei ole ryhdytty.
Kommentit (32)
Lääkärit tuputtavat lääkkeitä tosi herkästi. Niistä pitää itse osata etsiä tietoa ja kieltäytyä. Harva nuori osaa ja/tai viitsii.
Vierailija kirjoitti:
Noin kymmenesosa väestöstä syö masennuslääkkeitä, noin kymmenesosa ulosotossa. Olisipa mielenkiintoista tietää, kuinka moni on sekä m.lääkkeitä syövä että ulosotossa.
Plus 22% on lihavia. Monikohan suomalainen on koko trifekta...
Lääkefirmojen onnistuneesta mainonnasta, jota lääkärit toteuttavat ilman tunnontuskia.
Työttömyytta ja sairauksia arvelen syyksi.
Mutta mielenterveyden keskusliiton mukaan hallitus aikoo nyt leikata satoja tuhansia mielenterveystyöstä! 😡
Masennus ja siihen liittyvät oireet ovat ns. "Roskakoridiagnoosi". Kun väsymyksen fyysistä syytä ei pystytä selvittämään, kyseessä on masennus. Tyyppiesimerkki lienee masennusdiagnoosin saanut kilpparivaivainen, jonka kilppariongelmaa ei ole tutkittu.
Tuolla diagnoosilla tulee masennuslääkkeet.
Ei köyhillä ja huonosti tienaavilla ole varaa terapiaan. On kallista hoitoa!
Masennuslääkkeiden käyttö alkoi yleistyä älypuhelinten ja somen suosion noustua. Hmmm....
Nyyh nyyh, on se niin kauheata olla nuori nainen. Miehiltä saa huomiota, ja työpaikkakin löytyy helpolla.
Toista se on olla 50v+ nainen.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin kunnallisessa psykiatrian poliklinikalla. Oli ilmainen.
Pahinta mitä masentunut voi tehdä, on käyttää korruptoituneen lääketeollisuuden aineita, jotka vain pahentavat masennusta. Lääkärit on lahjottu tai huijattu määräämään masennuslääkkeitä, jotta ihmiset masentuisivat lisää ja antaisivat heille paljon rahaa. Oikeita ja toimivia lääkkeitä lääkärit eivät myönnä, koska silloin rahan virta lakkaisi, kun ihmiset parantuisivat.
Koska niitä joika kuulemma aihe kiiinnostaa ei kiinnosta itse aihe vaan valitus. Niitä kiiinnostaa lisäresurssien vaatiminen ja leveily sillä, ei itse ongelma.
Onhan tämä nykyhallitus ryhtynyt vaikka mihin toimiin: vähentänyt rahaa mielenterveyspalveluilta ja sosiaaltoimelta, toisen ja kolmannen asteen koulutusten tuntimääriä on vähennetty ja lisätty etäopiskelua (= yksinäisyyttä). Että ei nyt voi sanoa, että mitään ei ole tehty, minusta on tehty hyvin paljonkin ongelman kasvattamiseksi.
Masennuslääkkeitä syövät ovat naispuolisia hikkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin kunnallisessa psykiatrian poliklinikalla. Oli ilmainen.
Ei se ole terapiaa.
Se on jännä että mistä tämä johtuu. Johtuisiko koulukiusaamisesta ja nöyryytyksestä? Erilaisista traumoista? Tämä maa on kiusaajien maa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit tuputtavat lääkkeitä tosi herkästi. Niistä pitää itse osata etsiä tietoa ja kieltäytyä. Harva nuori osaa ja/tai viitsii.
Kuten mistä?
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollainen on sallittua? Eettisesti väärin sairaita kohtaan, jotka haavoittuvaisia.
Noin kymmenesosa väestöstä syö masennuslääkkeitä, noin kymmenesosa ulosotossa. Olisipa mielenkiintoista tietää, kuinka moni on sekä m.lääkkeitä syövä että ulosotossa.