Viisi miljoonaa euroa katujengirikollisuuden torjuntaan näin se aiotaan käyttää: perustamme useita työryhmiä pohtimaan kotouttamista
Kommentit (33)
Länsinaapuristammehan jo eräs jengi on vaikuttamassa Suomalaisiin. Outo kieli ja muut asiat ehkä hidastavat sitä trendiä, että lapsille jaetaan aseita ja käsketään käyttämään.
Sillä on puolensa, että ruattin tunneilla ei ainakaan pojilla olla kovin kiinnostuneita oppimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jengiläisille pitäisi keksiä tekemistä. Risusavottaan vaikka valtion metsiin raivaamaan tai marjametsiin.
Me ei tarvita ihmisiä, joille pitää keksiä tekemistä,
Vierailija kirjoitti:
Rahat menee työryhmien pullan ja kokouspalkkioihin.
Ja on sinänsä vähän outo ajatus, että valtion pitäisi kotouttaa ihmiset. Ihmisillä. tulee olla oma aktiivisuus ja halu kotoutumiseen. Lisäksi valtio toki voi järjestää kielikoulutuksia ja muuta joka sitten auttaa motivoituneita ihmisiä kotoutumaan.
Anakaan jos minä itse muuttaisin jonnekin ihan eri kulttuuriln, en mitenkään edes olettaisi, että jonkun pitää kotouttaa minut, vaan lähtökohta olisi minulle se, että minä itse kotoutan itseni. Ääriesimerkkinä voisi olla vaikkapa Japani. Kotoutumisen minimivaatimus olisi siellä se kielitaito. Ja se olisi vasta se minimivaatimus. Suomi siihen verrattuna helpompi.
Japanissa ne kaikkein pienipalkkasimmatkin ulkomaalaiset hotellisiivoajat ja ravintolatyöntekijät osaavat kieltä. Suomessa ihmiset joilla ei pienintäkään aikomusta käydä töissä rääkyvät tulkkia omalle harvinaiselle kielelleen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat menee työryhmien pullan ja kokouspalkkioihin.
Ja on sinänsä vähän outo ajatus, että valtion pitäisi kotouttaa ihmiset. Ihmisillä. tulee olla oma aktiivisuus ja halu kotoutumiseen. Lisäksi valtio toki voi järjestää kielikoulutuksia ja muuta joka sitten auttaa motivoituneita ihmisiä kotoutumaan.
Anakaan jos minä itse muuttaisin jonnekin ihan eri kulttuuriln, en mitenkään edes olettaisi, että jonkun pitää kotouttaa minut, vaan lähtökohta olisi minulle se, että minä itse kotoutan itseni. Ääriesimerkkinä voisi olla vaikkapa Japani. Kotoutumisen minimivaatimus olisi siellä se kielitaito. Ja se olisi vasta se minimivaatimus. Suomi siihen verrattuna helpompi.
Japanissa ne kaikkein pienipalkkasimmatkin ulkomaalaiset hotellisiivoajat ja ravintolatyöntekijät osaavat kieltä. Suomessa ihmiset joilla ei pienintäkään aikomusta käydä töissä rääkyv
Ei tarvitse mennä kuin Ruotsiin niin tulkkipalvelut loppuu kahden vuoden jälkeen. Suomessa saat tulkin vaikka olisit 30 vuotta asunut maassa.
Jihadismi ei ole mikään hyvä juttu.
Näille se opetetaan jo äidinmaidosta saakka.
Vankilaan vaan tuommoset, missä ollaan itsenäisesti, ei ryhmissä, vaan jokaiselle oma koppi missä voi vaikka opiskella.
Suomeksi= Käytämme valtavasti rahaa jankkaaksemme tyhjää ja loppujen lopuksi tilanne on pahempi kuin aikaisemmin
Skinit, veitset ja putket kunniaan. Joensuun -90 luvun malliin ongelmat poistuu. Poistui joensuustakin vaikka vaan muutama kymmen henkilöä touhusi.
Et voi aivopestä ketään tiukkaa tulee olee, suomalaisten muukalaisvastaisuus ei auta asiaa yhtään. Rahan parempi sijoitus aivopestä ja kouluttaa oman maan kansalaisia tulla toimeen. Tää on niin raaka mesta et kyllä siinä olisi itselläki vaikeeta olla täällä. Sama Ruotsissa. Tätä se on, mutta toki jotkin yksilöt sopeutuvat, vaikeeta se o jostain tulla tänne pimeyteen ja kylmyyteen.
20-v eteenpäin ? kattottaa sit
Luu kurkkuun.
Muuten edessä on vain onettomuutta onnemuuden päälle.
Näillä kun ei ole koskaan tapana saada tarpeekseen, vain tarvitsee aina vain lisää ja lisää, olipa kyse sitten mistä tahansa.
Valtion touhut on aina samanlaisia. Jos oikeasti tarvitseville annettaisiin ne rahat, jotka nyt maksetaan kaikenlaisille työryhmille, sosiaalihoitajille, kehittäjille, koulukodeille, jne., ongelmat poistuisivat saman tien. Ja tämä tantta-armeija vapautuisi oikeisiin töihin.