Eskariryhmässä hyvin erikokoisia lapsia?
Lapseni on eskariryhmässä, jossa on 20 lasta ja kaikki heistä 6-vuotiaita. Silti kun heitä katsoo, niin muutama näyttää ulkoisesti joltain 3-4 -vuotiaalta, yksi taas jopa 8-vuotiaalta. Eli sekä pituudessa että muussa ulkoisessa olemuksessa on minusta hurjia eroja, vaikka ikä on sama. Tuon ikäisistä tietävät, kuuluuko tuo asiaan?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan pedofiilieringin perjantai-illan hekumoinnilta tämä ketju. Just tollaisia sairaita, muka arkisia, mutta terveen ihmisen näkökulmasta täysin omituisia ja vastenmielisiä kommentteja ja kyselyjä.
Poistoon.
Pedofiilit on kyllä nyt ihan vain sinun kuvitelmissasi. Ap
Omat lapset kasvaa miinuskäyrällä ja itsekin olen lyhyestä suvusta, mutta lasten isän puoleinen serkku on todella isokokoinen. 1,5 vuotta esikoistani vanhempana on yli 20 cm omaa lasta pidempi, varmaan minun kokoiseni. On vaikea muistaa, että hän on vielä hyvin nuori, alaluokkalainen, kun on niin isokokoinen, ja joissain asioissa melko taitavakin. Silti pelkää ja on huolissaan tavallisista lasten asioista, vaikka iso korsto onkin. Noissa ääripään tapauksissa pitää aikuisten olla todella tarkkana, että ei oleta lapsesta liikaa suuntaan tai toiseen. Ulkonäkö voi hämätä pahasti sisäisen kehityksen arviointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lapsesi kasvaa ns. "yläkäyrillä" eli on selvästi ikäisiään keskimääräistä pidempi. Yleensä 1.-2.luokkalaiset ovat keskimäärin tuon mittaisia.
Eli joku voisi ajatella äkkiseltään vaikka esim. lapsesi olevan 7-vuotias, joka tuplaa eskarin ennen kouluun menoa, kun "ei ole 6-vuotiaan kokoinen tai oloinen".
Jospa emme loisi ennakkoluuloja lapsen koon perusteella, vaan ihan oikeasti lapset vaan ovat tosi erikokoisia. Tärkeintä, että kasvas tasaisrdti omalla käyrällään, niin kaikki on ihan yhtä normaalia.
En minä mitään ennakkoluuloja tässä harrasta. Vaan tämä eri ikäisen näköiset eskarit nyt oli vain asia mihin olen kiinnittänyt huomiota. Ja kyselin onko muut. Ap
No miksi siihen pitäisi mitenkään kiinnittää mitään huomiota?
Kaikki ovat erikokoisia oli mink
Joillakin on pakkomielle kiinnittää huomionsa lapsiin, missä vain. Puhua niistä ja saada lisää yllykkeitä. Varsinkin niin, ettei lapset, lapsenmieliset ja tavalliset ihmiset edes tajua, mikä tyyppi se oikein on ja mitä ne fantasiat sille tuottaa.
Ap kokee paremmuutta kun oma lapsi ns. Hänen mukaansa oikeissa raameissa. Varmaan miestäkin katsellut pituuden mukaan..
Vierailija kirjoitti:
Ap kokee paremmuutta kun oma lapsi ns. Hänen mukaansa oikeissa raameissa. Varmaan miestäkin katsellut pituuden mukaan..
Höpsis. Mieheni ei muuten ole erityisen pitkä, vain 173 cm. Ap
Jotkut lapset menee kouluun vuotta aiemmin, harva kai, täytyy käydä psykologilla jos halutaan että lapsi menee aiemmin. Ehtii kyllä normi aikaan mennä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut lapset menee kouluun vuotta aiemmin, harva kai, täytyy käydä psykologilla jos halutaan että lapsi menee aiemmin. Ehtii kyllä normi aikaan mennä.
Mutta eikö nuo skippaa eskarin sitten kokonaan? Eli menee eskarin sijaan suoraan ekalle.
Onhan eskarilaisissa tosi isoja eroja muissakin asioissa kuin koossa ja se saattaa vaikuttaa myös oletukseen siitä iästä. Esim. sisarukset vaikuttaa, isommilta imetään vaikutteita siitä koululaisten maailmasta ja tällaiset lapset saattaa vaikuttaa vanhemmilta kuin sellaiset joilla on vain pieniä sisaruksia. Motorisissa taidoissa on isoja eroja, toiset oppii vaikka pyöräilemään tai uimaan jo 3-4v iässä ja jotkut vasta opettelee eskarilaisena. Samoin luku- ja laskutaito, puhe, keskittymiskyky, sosiaaliset taidot jne. vaihtelee. Ja se on ihan normaalia.
On minullakin yksi ystävä mutta kun hänellä ei ole lasta niin en taas halua puhua pahemmin lapsesta. Mikäli kysyy jotain niin vastaan. Olisi mopnta ihanaa asiaa mutta en voi vaan puhua. Ilmeisesti ei ole saanut lasta, arka aihe ja en tietenkään kysy kun on paljon muutakin juteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö nuo skippaa eskarin sitten kokonaan? Eli menee eskarin sijaan suoraan ekalle.
Mun lapsen yksi kaveri meni kyllä vuotta aiemmin eskariin ja sitten kouluun. Tosin pienluokalle, eli kai jotain haastetta hänellä kuitenkin, en ole sen tarkemmin kysellyt. Piti vaan ihan varmistaa keväällä synttärikorttia hankkiessa että täyttääkö se nyt 6 vai 7.
Olen aina inhonnut lasten vertailua. Kilpaillaan jollain pikkuvauvoilla, että kuka oppii ensin kävelemään ja puhumaan, kuka oppii ensin potalle jne. Kyllä ne kaikki oppivat. Eipä noista taidoista kukaan tule myöhemmin aikuisena tai edes kouluiässä kyselemään. Ja mitä hemmetin väliä sillä on, minkä pituisia lapset ovat eskarissa. Vilkaise niiden pentujen vanhempia, niin todennäköisesti vanhempiensa pituisia tulee lapsistakin. Osalla kasvupyrähdys tulee vasta murrosiässä. Osa kasvaa aikaisin, mutta jää kuitenkin pätkäksi. Sellaisia ne geenit ovat.
Bussikuski epäili meidän nelivuotiasta kuopusta kouluikäiseksi, jolloin olisi pitänyt maksaa lippu. Huikkasi edelläni menevän lapsen takaisin kysyäkseen ikää, ei uskonut minun kertomaani. Onneksi kuopuksella maitohampaat pysyi kauan, niin kuski uskoi hänen ikänsä, kun hän sanoi olevansa neljä. Minullahan ei olisi ollut kuin pelkkä kelakortti mukana, kuten kahden muunkin lapsen. Millä todistaa, että mikä korteista on juuri hänen. Esikoiselta oli ensimmäiset maitohampaat lähteneet tuon ikäisenä.
Kuopus on aina ollut hyvin pitkä ikäisekseen. Eskarissa oli ryhmänsä pisin.
Näin -2 käyrällä kasvaneen lapsen äitinä uskon kyllä, että joku ihmettelee lapseni kokoa. Kyllä se pistää silmään ilman erityistä tuijotteluakin.
Lapselleni on mm.laitettu 4-vuotiaana varahoitopaikassa vaipat ja vauvan (siis 1 vuotiaan) vaatteet. Koulussa hän ei itse ylettänyt laittamaan takkia naulaan tai ottamaan ruokaa.
Nyt on ihan tavallinen, yliopistossa opiskeleva, vuosia parisuhteessa ollut nuori mies, 165 cm.
Vierailija kirjoitti:
Näin -2 käyrällä kasvaneen lapsen äitinä uskon kyllä, että joku ihmettelee lapseni kokoa. Kyllä se pistää silmään ilman erityistä tuijotteluakin.
Lapselleni on mm.laitettu 4-vuotiaana varahoitopaikassa vaipat ja vauvan (siis 1 vuotiaan) vaatteet. Koulussa hän ei itse ylettänyt laittamaan takkia naulaan tai ottamaan ruokaa.
Nyt on ihan tavallinen, yliopistossa opiskeleva, vuosia parisuhteessa ollut nuori mies, 165 cm.
Tuo on jo tylyä pukea neljävuotias vauvaksi vaikka olisikin pienikokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se lapsikin oli hel***tin vihainen tuosta. Osasi jo tuon ikäisenä lukea ja tosi fiksu. Kiva istua vaunuissa vaipoissa ja potkupuvussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se lapsikin oli hel***tin vihainen tuosta. Osasi jo tuon ikäisenä lukea ja tosi fiksu. Kiva istua vaunuissa vaipoissa ja potkupuvussa.
Lapsiparka. Herää kyllä kysymys oliko kettuilua pukijan taholta vai ihan aito väärinkäsitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiparka. Herää kyllä kysymys oliko kettuilua pukijan taholta
Ihan vahinko oli. Pph antoi kyllä palautetta, että ihan ei oltu esitietoja (jotka piti toimittaa) luettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt 4v osaa sanoa että ei halua vaippaa eikä vaunuihin? Vielä noin fiksu että osaa lukeakin niin luulisi puhuvankin ihan hyvin.
Kuulostaa ihan pedofiilieringin perjantai-illan hekumoinnilta tämä ketju. Just tollaisia sairaita, muka arkisia, mutta terveen ihmisen näkökulmasta täysin omituisia ja vastenmielisiä kommentteja ja kyselyjä.
Poistoon.