Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitaisin lapseni kotona, kun olen kotona, MUTTA

Vierailija
11.09.2008 |

Kerran hoidossa olemista yhteiskunta niin vimmatusti tukee (Urpilaisen uudet ehdotuksetkin ihan perseestä) Niin vien varmasti lapseni hoitoon, niin kauan, kunnes kotihoidon tuki ylettää samalle tasolle, kun päivähoidon kulut yhteiskunnalle. Tuettaisiin vaan alle kouluikäisten (yli 3vuotiaidenkin) kotihoitoa paremmin, eikä suunitella maksutonta päivähoitoa.

T.Veronmaksaja, joka "nauttii" verorahoistaan yhteiskunnann määräämällä tavalla.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien pitää lasta hoidossa varsinkin, jos tulee olemaan ilmaista. Sitähän voi vaikka töitä saada (vaikka ei kaikki edes hae).

Varmasti löytyy päivähoitopaikkoja paremmin niille jotka niitä tarvitsevat, (jopa alle kahdessa viikossa) kun kotihoidontukeen satsataan samalla tavalla, kuin päivähoitoon, Kun useammalla on mahdollisuus hoitaa lapsia kotona.

pk-seudulla...

Vierailija
2/16 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankaisee lastaan yhteiskunnan luomien järjestelmien takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siitä saisi edes jonkinlaisen kohtuullisen korvauksen. Tuolla kotihoidontuella nyt ei makseta edes vuokraa tässä perheessä. Hoitovapaalla ollessahan ei kerry edes eläkettä ja siitä sitten myöhemmin rangaistaan, siinä ei auta edes kovatuloinen puoliso.

Kyllä varsinkin alle 3-vuotiaiden hoitamista kotona pitäisi paremmin tukea. Uskon, että moni vanhempi jäisi mieluusti kotiin pienen kanssa, jos se vain olisi taloudellisesti mahdollista. Itse menen töihin kun pienempi täyttää 2 vuotta, koska sitten tässä kunnassa loppuu kuntalisä ja kotihoidontuen suuruus on jo liian pieni meidän perheelle. Kyllä miehenkin pitää saada olla lasten kanssa, eikä tehdä töitä kahden edestä.

Vierailija
4/16 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoito niin moni jäisi kotiin kunnes lapsi on kolme. Vapautuisi paikkoja päivähoidosta ja ei tarvitsisi pienten olla siellä mitkä ei sinne kuulu alle kolmivuotiaina. Toisi säästöä kun ei tarvitsisi ollenkaan työntekijöitä näihin pienten ryhmiin. Riittävä korotus kodinhoitotukeen olisi 300 euroa kk. Sillä ehkä voisi jotenkin selvitä.

Vierailija
5/16 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta kaikki yhteiskunnan tarjoamat palvelut tulee käytettyä. Järkyttävää kuultavaa. Eipä ihme, että verotus Suomessa on mitä on. Onneksi me kaikki emme ajattele vain omaa rahallista asemaamme vaan on niitäkin, jotka toimivat lapsen parhaaksi välittämättä siitä, mitä muut saavat tai mistä itse hyötyy.

Kai tämä provoilija kuitenkin on. Eihän kukaan voi oikeasti noin ajatella tai vaikkas niin tekisikin, sitä leikilläänkään ääneen lausua....

Vierailija
6/16 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran hoidossa olemista yhteiskunta niin vimmatusti tukee (Urpilaisen uudet ehdotuksetkin ihan perseestä) Niin vien varmasti lapseni hoitoon, niin kauan, kunnes kotihoidon tuki ylettää samalle tasolle, kun päivähoidon kulut yhteiskunnalle. Tuettaisiin vaan alle kouluikäisten (yli 3vuotiaidenkin) kotihoitoa paremmin, eikä suunitella maksutonta päivähoitoa..

Joo. Verot valtion maksettaviksi!

Olisiko siinä tuetussa päivähoidossa se idea, että ne vanhemmat tuottavat verotuloja ja pyörittävät talouden rattaita lapsen ollessa hoidossa. Kotihoito on hienoa ja arvostettavaa, mutta ei samalla tavalla tuottavaa.

Vierailija
7/16 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kotihoidon tuki ikinä nousee sellaiseksi.

Minustakin tämä ehdotus on kummallinen. Selvä linjaus sen puolesta, että kaikki veisivät lapsensa hoitoon mahdollisimman pian. Itse olen vienyt lapset hoitoon melko pieninä, mutta en silti kannata ilmaista päivähoitoa, vaan mieluummin kotihoidon tukemista niillä rahoilla. Lisäksi ilmainen päivähoitomahdollisuus täyttäisi päivähoitopaikat ja paikkaa todella tarvitsevien olisi vaikeampi saada sellaista.

Vierailija
8/16 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista! Se että valtiokin tukee sitä mutta myös se että vanhemmat itse eivät osaa ajatella lasten parasta :(

On suorastan käsittämätöntä miksei valtio tue kotihoitoa? Se olisi sekä valtiolle edullisempaa että lapsille useimmissa tapauksissa paras vaihtoehto.

Vierailija
9/16 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän vituttaa maksella kaikenlaisia sossupummeja ja alkoholisteja.

Vierailija
10/16 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siellä ole kotihoidontuki? Suomalaisille äideille teksi hyvää käydä muualla asumassa ja kokeilla, miten elämä menee, kun ei näitä Suomen etuja ole. Loppuisi ruikutus.

Suomessa on hyvät tukisysteemit. Ei muualla saa mitään vastaavia tukia, vaan tulot on tasan 0 äitiysloman jälkeen eli meidän nykyisessä kotimaassa vauva on tuolloin 9 kk. Sen jälkeen useimmat äidit palaavat töihin ja vauva menee hoitoon. Toinen vaihtoehto on elää pelkällä miehen palkalla, joka on todella harvoin mahdollista. Tuolloin pitää olla säästöjä tai miehen pitää olla todella hyväpalkkaisessa työssä. Itse olin kotona, kunnes vauva oli vuoden ikäinen ja sitten oli pakko mennä töihin.

Surullista! Se että valtiokin tukee sitä mutta myös se että vanhemmat itse eivät osaa ajatella lasten parasta :(

On suorastan käsittämätöntä miksei valtio tue kotihoitoa? Se olisi sekä valtiolle edullisempaa että lapsille useimmissa tapauksissa paras vaihtoehto.

Vierailija
11/16 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään molemmat töissä vaikka lapset hoidetaan kotona (tai ovat töissä mukana) Varmaan löytyy muitakin jotka tekevät samaa.

Ja sehän ei kotona olevia vanhempia töihin saa vaikka vievät lapsensa maksuttomaan päivähoitoon. Vai saako????

Siitähän suurinosa kuiten valittaa, että lapset on hoidossa ja vanhemmat /vanhempi kotona. (tietenkin kateudesta).

Ei mua suuremmin haittaa vaikka jonkun lapsi on hoidossa, vaikka on kotona. Ja meillä lapset mukana töissä, koska valinta on oma ja työ mahdollista hoitaa lasten kanssa. (voin pitää taukoa, kun tarve vaatii ja hoitaa osan duunia vaikka yöllä, kun lapset nukkuvat)

Vierailija
12/16 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yhteiskunnan mielestä aivan pienenkin lapsen paras on poissa kotoa.Meillä on pieni lapsi, jonka vanheimpainvapaalla olen viimeistä kuukautta. Molemmat vanhemmat olemme jäämässä osittaiselle hoitovapaalle, jotta voimme turvata lapsen kotihoidon jatkumisen ja samalla hoitaa työmme. Kelakin on tullut mukavasti vastaan ja sieltä saa hakea osittaista hoitorahaa. Sitä vain ei myönnetä meille koska hoidamme lapsen itse. Se on tarkoitettu päivähoitomaksujen kattamiseen.

Päivähoito maksaa yhteiskunnalle yli 1000 euroa kuukaudessa per lapsi. Emme aiheuta näitä kuluja. Duunariperheemme maksaa verot ja hoitaa lapsensa itse. Ai miksi? Nämä ovat arvovalintoja. Pienen lapsen paikka on kotona. Haluamme taata hänelle parhaat eväät elämään niin kuin jokainen vanhempi tahtoo. On vain sääli ettei yhteiskunta halua panostaa kaikkien lasten hoidon järjestelyyn saman verran rahaa ja antaa perheelle mahdollisuutta valita. Nyt eletään "ota tai jätä päivähoito"- vaihtoehdolla.

Vierailija
13/16 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sillä ei tule toimeen, jos on ainut tulon lähde.

Katsos vaan miksikähän suomessa saa tukia. Onhan täälä kovat verotkin.

Kyllä minä olen saama puolella, jos yhteiskunnan kanssa ruvetaan tilejä tasaamaan. Sen verra monta kymmentä tuhatta makselen veroja kk.

Kyllähän se olisi mukava olla välillä olla ottamassakin siitä (muutakin, kuin perusjutut) mitä yhteiseen hyvään jakaa.

Miksi päiväkodissahoidettaviin lapsiin panostetaan enemmän, kuin kotona hoidettaviin, vaikka vanhemmat ovat kotona. Ja päivähoitopaikosita on pulaa?

Sekö on oikein sinun mielestäsi? Ja muiden joiden mielestä kotioitoa ei tarvitse tukea.

Eikös siellä ole kotihoidontuki? Suomalaisille äideille teksi hyvää käydä muualla asumassa ja kokeilla, miten elämä menee, kun ei näitä Suomen etuja ole. Loppuisi ruikutus.

Suomessa on hyvät tukisysteemit. Ei muualla saa mitään vastaavia tukia, vaan tulot on tasan 0 äitiysloman jälkeen eli meidän nykyisessä kotimaassa vauva on tuolloin 9 kk. Sen jälkeen useimmat äidit palaavat töihin ja vauva menee hoitoon. Toinen vaihtoehto on elää pelkällä miehen palkalla, joka on todella harvoin mahdollista. Tuolloin pitää olla säästöjä tai miehen pitää olla todella hyväpalkkaisessa työssä. Itse olin kotona, kunnes vauva oli vuoden ikäinen ja sitten oli pakko mennä töihin.

Vierailija
14/16 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska käytännössä tuo yhdennaisenkapina ei muuta yhtikäs mitään...

Vierailija
15/16 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk-seudulla...

Vierailija
16/16 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap!

Hyvä pointti!