Vanhat tädit puuttuvat lastenhoitoon
Olen aina tykännyt, kun mummelit ja paapat tulevat juttelemaan ja ihastelemaan lapsia.
Nyt vaan olen törmännyt uuteen ilmiöön. Kukkahattutädit tulevat saarnaamaan ja oikeasti todella vihaisesti komentelemaan ja vahtimaan, kuinka hoidan/hoidamme lapsia?
Tältä päivältä on viimeisin esimerkki; Minulla on aika mahavaivainen tämä nuorin lapseni, jota helpottaa kantaminen ja pieni hytkyttely olalla. Olimme huonekaluliikkeessä kiertämässä. Olin juuri imettänyt, ja odotin että vauva röyhtäisisi/pieraisisi yms. ja hän parkui vähän aikaa. Joku vanhempi nainen tuli melkein raivoten sanomaan, että Anna sille vauvalle vettä! Sillä on varmasti jano! Yritin sanoa ystävällisesti, että olen juuri imettänyt ja täysimetetyille vauvoille ei edes nykytiedon valossa ole tarvetta antaa vettä. Mamma alkoi mesota siinä, miten lapsi itkee janoansa ja sille täytyisi jostain myyjältä saada vettä. Lopulta mieheni joutui pyytämään naista siirtymään kauemmaksi luotamme, ja vauvakin lopetti itkunsa heti kun vatsanpurut helpottivat ja nukkui loppureissun tyytyväisenä.
Tämä ei tosiaan nyt ollut eka kerta, ja tuli todella inhottava olo, kun naisen äänensävy oli törkeä eikä lainkaan semmoinen huolehtiva/neuvova/auttavainen. En ole edes mikään nuori teiniäiti, vaan melkein kolmekymppinen :D
Kommentit (6)
Mielenterveyspotilaat on nykyisin avohoidossa.
Mun äiti hoki tuota samaa aikoinaan.. siis 22v sitten. Ihan riitti, kun totesin, että en anna. Kokeileppa ap samaa seuraavalla kerralla.
Vanhat tädit ovat yksiä nykypäivän pahimpia kiusaajia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten jäät kinastelemaan vieraan mummelin kanssa, joka ei tiedä teidän tilanteesta mitään? Olisit sanonut aikuisena ihmisenä kiitos ja toivottanut hyvää päivän jatkoa. Jos nyt jotenkin koit arvovaltaasi loukanneen, niin riittää kun sanot vauvan juuri juoneen ja vaivat on nyt muualla. Ota tilanne hallintaan, äläkä leiki uhria.
Siis minä en muuta sanonut, kuin heti alkuun nuo mainitsemani asiat. Se mammeli mesosi tän jälkeen itsekseen ja meinasi jo kutsua myyjää paikalle, kunnes mieheni puuttui asiaan.
-ap
Alle kolmekymppinen on nykyisin hyvin nuori äidiksi.
Mitä varten jäät kinastelemaan vieraan mummelin kanssa, joka ei tiedä teidän tilanteesta mitään? Olisit sanonut aikuisena ihmisenä kiitos ja toivottanut hyvää päivän jatkoa. Jos nyt jotenkin koit arvovaltaasi loukanneen, niin riittää kun sanot vauvan juuri juoneen ja vaivat on nyt muualla. Ota tilanne hallintaan, äläkä leiki uhria.