Miehen exä mustasukkainen?
Vai mistä muusta tässä voi olla kyse? Tietääkö joku, mistä saisi apua? Lastensuojelu eikä lastenvalvoja ei auta, he kehoittivat vain menemään oikeuteen ja se on vireillä.
Miehelläni on entisestä liitosta 10-vuotias poika. Hän on erittäin rakas minullekin, ja on sanonut minulle lähtiessään meiltä Rakastan teitä. Se merkkasi minulle älyttömän paljon. Miehelläni ja pojalla oli hyvät ja lämpimät välit, nyt poika estänyt meidät kummatkin puhelimestaan.
Tämä exä kohteli miestäni huonosti. Suhteessa petti, ja käsittääkseni ei erityisesti nauttinut äitiydestä. Eron jälkeen exäni hoiti kaikki lapsen kouluasiat, lääkäriasiat, kuljetukset, exä ei laittanut tikkua ristiin. Hän oli todella kontrolloiva ja määräilevä ja kuulin miten törkeästi hän puhui miehelleni, päätti yksin kaikki tapaamiset ja mies noudatti kaikkia käskyjä jotta saisi nähdä lasta. No, sitä ei, kun exä ehdotti että viettäisi sinkkukesää ja sitten palaisivat yhteen, vaikka avioero oli jo käynnissä. Emme tosin olleet silloin vielä yhdessä.
No, takaisin vähän tuoreempiin juttuihin. Hommat toimivat, kun mieheni noudatti kaikkea. Kun exä kuuli, että saamme mieheni kanssa yhdessä lapsen ja muutamme 40km päähän, hän alkoi mustamaalaamaan miestäni ja esti kaikki tapaamiset sopimalla aina muuta menoa ja vei lapsen pois kotoa. Poika ei sitten halunnut itse enää tapaamisiin. Mieheni nyt odottaa käräjäoikeuden päätöstä tapaamisista, mutta prosessissa menee kuukausia tai jopa puoli vuotta ja käsittääkseni päätöstä ei tarvitse noudattaa jos uhkasakkoa ei määrätä?
Mitä tässä voi mies tehdä? Tilanne on kamala kaikille, tiedän miten poika rakastaa isäänsä ja nyt kuulemma vihaa tätä. En jaksa uskoa, että hän itse olisi tämän takana, vaan kuulostaa vieraannuttamiselle.
Up