Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä työkaveriani vaivaa?

Vierailija
04.09.2024 |

Molemmat samaa sukupuolta ja varattuja, ei mistään ihastumisesta siis ole kyse.

Työkaveri siis tuijottaa minua erilaisin ilmein, mutta kommunikoi muuten mahdollisimman vähän. Jos sanon jotain, niin usein tuijottaa vaan. Joskus ja hyvinkin erilaisissa tilanteissa tuijottaa ensin silmiini huomattavan ajan, esim. 10 sekuntia ja sitten skannaa päästä varpaisiin ylimielinen virne naamallaan. Jos kävelen hänen ohitse, tuijottaa vaan eikä vastaa moikkailuihini, paitsi toisinaan.

Joskus saattaa kysyä minulta jotakin, kun muitakin on paikalla, esimerkiksi kuulumisia, tällöin heti kysymyksen kysyttyään ottaa katsekontaktin johonkin toiseen henkilöön ja tutun virneen kera tietenkin. Antaa virheellisiä ohjeita eikä pahoittele. On epäileväinen minua kohtaan, esimerkiksi sairauslomalta tullessani sanoi, toki eri kontekstissa, että ei vatsatauti aikuisella kestä kolmea päivää. Olin itse ollut juuri kolme päivää pois vatsataudin takia ja ilmoitin siitä työkavereille. Tuo oli nyt yksi esimerkki, vastaavanlaisia on monenlaisia.

Selvää on, ettei henkilö pidä minusta ja on toki molemminpuolista. Hän ei kuitenkaan edes yritä piilottaa sitä, vaan myrkyttää toiminnallaan työyhteisöämme. Tuntuu olevan muillekin jotenkin kiusallista, kun olemme läsnä samaan aikaan. Enkä oikein ymmärrä, että miksi sitä inhoa toista kohtaan tarvitsisi tuoda esiin.

Olen mielestäni mukava, tunnollinen, tavallinen työntekijä. Jos olisinkin suututtanut hänet jotenkin, niin onko tuo terve tapa suhtautua? En ole uusi työntekijä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvi työkavereille ilmoittaa miksi oot poissa, esimies riittää. Ja esimies ei kerro muille miksi alainen on pois.

älä jaa asioitasi hänelle, koeta pitää mahdollisimman kaukana henkisesti ja fyysisesti. On toksinen ihminen. Muiden kanssa kannattaa olla hyvää pataa. 

Olen oppinut ettei omia asioitaan kannata muutenkaan töissä kovin paljoa availla. 

Vierailija
2/4 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa katkeralta tyypiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy häneltä mikä mättää. Ei ole normaalia käytöstä. Veikkaan, että jotenkin ärsytät häntä. Pohjimmaisia syitä voi olla kateus, piilotettu ihastus tai vain ärsyynnys. Ainakaan ei suhtaudu sinuun neutraalisti. Kuulostaa keskenkasvuiselta ihmiseltä. Ei aikuisen käytöstä.

Vierailija
4/4 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsominen on tervehtimistä ellei ilme ole tyly.

Kuulumisen kysymisen jälkeen muut voisivat huomata jos hän tuijottaa sinua odottaen vastausta. Ehkä siksi kääntää katseen pois.

Väärät ohjeet ovat osaamattomuutta tai hajamielisyyttä. Ei sinuun liittyvää.

Tuijottaminen voi olla tapa, mutta jos ei voi katsoa kun puhut hänelle, taustalla voi olla ettei kehtaa silloin katsoa kohti. Se voi kieliä siitä että yrittää estää näyttämästä ihastuneelta.

Myös ylimielinen katse jos jää kiinni tuijottamisesta kertoo samasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi