TELIA laittaa porukkaa luiskaan
https://www.iltalehti.fi/talous/a/e352f09b-1017-4027-9ebf-00e2e23c1b7c
Tuo on kyllä todella huonosti johdettu firma. Pörssikurssikin kyntänyt syvällä samaan aikaan kun Elisa on porskuttanut.
Kommentit (19)
Tekoälyprojetikt valmistuu. Turhat työntekijät pois ja osakekurssi nousee ja tulos paranee, jolloin Ruotsin valtio saa hyvin osinkotuloja. Suomesta katoaa noin miljoona työpaikkaa, kaikki mikä tehdään nyt tietokoneella voidaan siirtää halvemmalla tekoälyn tekemäksi. Onneksi tuet vielä juoksee, niin voi kesittyjä keskiluokka jatkossa loikoiluun.
Vierailija kirjoitti:
Tekoälyprojetikt valmistuu. Turhat työntekijät pois ja osakekurssi nousee ja tulos paranee, jolloin Ruotsin valtio saa hyvin osinkotuloja. Suomesta katoaa noin miljoona työpaikkaa, kaikki mikä tehdään nyt tietokoneella voidaan siirtää halvemmalla tekoälyn tekemäksi. Onneksi tuet vielä juoksee, niin voi kesittyjä keskiluokka jatkossa loikoiluun.
Tekoäly. Asiakaspalvelu vain huononee.
Kiitos heille nauhoitettuja puheluiden kuunteluista ja asioihin reagoinneista.
Melkein 1/5 saa potkut. Aikamoinen jytky. 500 työtöntä, suuri osa pomoja. Sen kun noissa IT-firmoissa on hankalaa kun tyyppi on ulkona tekniikasta, se nostetaan pomoksi. Siksi niitä pomoja on ihan mustanaan siellä.
Joo ja suomen työvoimapula vaan kasvaa .
Että semmonen lillatilallati firma.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä uutinen. Telian asiakaspalvelu on varmasti eu:n huonoin. Häviää jopa Kelalle. Täysin osaamattomia teinejä töissä.
Luuletko, että tekoäly on parempi asiakaspalvelija?
Minua ärsytti jo se mainos "pikkasen parempi". Anteeksi, mutta pikkanen ei ole mikään sana.
Kun hain IT-alan töihin, niin ilmeni, että maksaa huonoa palkkaa verrattuna muihin samankokoisiin yrityksiin. Varmaan nyt laittavat kehitystyön minimiin Suomessa ja siirtävät sen sinne konsernitasolle Ruotsiin.
Hyvä. Nyt varmaan liittymähinnat putoavat.
Vierailija kirjoitti:
Melkein 1/5 saa potkut. Aikamoinen jytky. 500 työtöntä, suuri osa pomoja. Sen kun noissa IT-firmoissa on hankalaa kun tyyppi on ulkona tekniikasta, se nostetaan pomoksi. Siksi niitä pomoja on ihan mustanaan siellä.
Potkut niistä saa jos tippuu kärryiltä ja nostaa samalla vuosien varrella noussutta kovaa palkkaa. Pomoksi pitää erikseen hakea nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin!
T: Riikka Purra
Mee 🚽
Onko AI tekee työt vihdoin tullut?
Vierailija kirjoitti:
Olen vielä Telian asiakas.
Minä en ole enää, kaapelikortin kävin peruuttamassa kesäkuussa, kun olimme muuttamassa. Nyt kaapeli-tv ja laajakaistayhteys DNA:lta. Puhelinliittymä miehellä Elisalta ja minulla Saunalahti-Elisalta.
Oikein. Telialla on muutenkin sairas arvomaailma yrityksenä.
Telialla paljon toimintoja halvemman kustannuksen maissa kuten espanjassa ja virossa.
Hyvä uutinen. Telian asiakaspalvelu on varmasti eu:n huonoin. Häviää jopa Kelalle. Täysin osaamattomia teinejä töissä.