Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä juttu oikein voi olla kun ei enää osaa haaveilla yhtään mistään? Ei vain kiinnosta mikään.

Vierailija
03.09.2024 |

Ihmisten kanssa oleminen on raskasta. Ei vain jaksa lähinnä miettii seurassa että pääsisi vain kotiin. Kuitenkin jollain tasolla kaipaan kontakteja. Saatan soitella joskus. Kuitenkin tapaamiset väsyttää. 

Töissä en kävisi ellei olisi pakko. En oikeastaan pidä työnteosta vaikka kyllähän se jotain sisältöä tuo elämään.

Kotona en tee mitään. No siivoan kun on pakko, maksan, syön, välillä juon alkoholia. Syön liikaa. 

Mikään ei innosta, inspiroi, motivoi. Vellon ja kellun jossain tyhjyydessä enkä käsitä tätä ihmiselämää tai omaa elämääni. Monet menevät ja tekevät. Minusta ei ole normaaliin elämään. 

Niin turhaa tämä elämäni. Ei vain saa itsestään otetta tai mistään muustakaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus 

Vierailija
2/13 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaan* korjaus keskelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko jos ei taho. Älä mene ihmisten seuraan jonnekin jos on raskasta. Sitten kun on oikeaa seuraa sen huomaa tai paikka jossa itse haluat olla. Tai vaan kotona oot ja etänä. Lenkkiä. Ehkä työ ja alkoholi vie voimiasi? Toistaako se samaa rataa.

Vierailija
4/13 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus 

Niin kai mutta miten siitä pääsee eroon? Vihaan masennusta. Huomenna lääkäriltä saan jotain lääkkeitä todennäköisesti. 

Olen todella ulkona kaikesta. Ihan kuin olisin tyhjä kuori vain, jolla eri rooleja mutta mitään todellista minuutta ei vain ole. Ap 

Vierailija
5/13 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuvailet ihan mun elämää - paitsi että mä en ole työelämässä vaan yleensä yksin kotona päivät pitkät.

Olen miettinyt, ettei tämä  masennusta ole, koska kumminkin välillä hetkellisesti innostun jostakin. Mulla tämä elämän onttous johtuu sekä totaaliyksinäisyydestä että kroonisesta sairaudesta, joka totta vie syö kaiken elämänilon. Vaeltavat kivut ja jatkuva huonovointisuus ei salli edes rentoutua ja relata. Olen niiin väsynyt tähän.

"Mene ulos, nauti luonnosta, harrasta liikuntaa." Ah, kyllä se olisikin mukavaa, ellei pienestäkin aktiviteetista seuraisi olon romahtaminen päiviksi, jopa viikoksi. Oireistolla on nimikin: PEM eli post-exertion malaise. Se on kuin ikuinen ylikunto, palautumattomuuden aiheuttama uupumus ja huonovointisuus.

Vierailija
6/13 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus 

Niin kai mutta miten siitä pääsee eroon? Vihaan masennusta. Huomenna lääkäriltä saan jotain lääkkeitä todennäköisesti. 

Olen todella ulkona kaikesta. Ihan kuin olisin tyhjä kuori vain, jolla eri rooleja mutta mitään todellista minuutta ei vain ole. Ap 

Lääkäri kirjoittaa sinulle mielialalääkkeitä. Niistä on usein enemmän haittaa kuin hyötyä. Mieti kaksi kertaa syötkö niitä. 

Vierailija
7/13 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus 

Palstan vakiovastaus. Selittää kaiken. 

Vierailija
8/13 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus 

Suomiperäinen masennus.

Elämme roistovaltiossa joka varastaa ihmisiltä kaiken. Rahat on jo varastettu terveys ja mielenterveys on seuraavana listalla.

Vierailija
9/13 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tuollaista joskus menopaussissa, mutta kuulunee asiaan. Aivot ei enää jaksa unelmoida mistään, kun tavallinen elämäkin on ihan kivaa. Vanhana se ymmärtää, nuorena ei.

Vierailija
10/13 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama juttu. Minulla menee homma kyllä lähestyvien vaihdevuosien piikkiin. Toivottavasti kohta helpottaa.

Vierailija
11/13 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus 

Lääkäri kirjoittaa sinulle mielialalääkkeitä. Niistä on usein enemmän haittaa kuin hyötyä. Mieti kaksi kertaa syötkö niitä. 

Tiedän mitä tarkoitat, mutta kannattaa silti kokeilla, jos sellaisia tarjotaan. Aina voi lopettaa, jos ei sovi. Escitalopram tosin hankala lopettaa, mutta sekin kyllä onnistuu. Minä kokeilin kahta, joissa oli tosiaan haitat suurempia kuin hyödyt, mutta kolmas nosti ylös yli kymmenen vuotta kestäneestä masennuksesta, ja olen alkanut vihdoin löytää itseäni.

Vierailija
12/13 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus 

Tiedän mitä tarkoitat, mutta kannattaa silti kokeilla, jos sellaisia tarjotaan. Aina voi lopettaa, jos ei sovi. Escitalopram tosin hankala lopettaa, mutta sekin kyllä onnistuu. Minä kokeilin kahta, joissa oli tosiaan haitat suurempia kuin hyödyt, mutta kolmas nosti ylös yli kymme

Kai tiedät, että nuo lääkkeet aiheuttaa pysyviä muutoksia aivojen kemiassa?

Kannattaa todellakin miettiä että kannattaako niitä kokeilla, koska paluuta ei enää ole. Toinen on se mielenterveysrikosrekisteri eli kantamerkintä.

Vierailija
13/13 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up