Loukkaannuinko muka ilman syytä?
Eräs tuttava sanoi viikonloppuna toivovansa isänsä kuolemaa. Hän tietää hyvin että isäni kuoli vuosi sitten ja että aihe on edelleen kipeä minulle. Nyt jotkut muista ystävistä syyttää minua turhasta loukkaantujaksi, mutta olen silti edelleen sitä mieltä että loukkaannuin aiheesta.
Kommentit (5)
Tökerösti sanottu, mutta miksi loukkaantua? Omasta isästäänhän se puhui eikä sinun.
Kyllä. Meillä kaikilla on erilaiset isät. Jos hän olisi sanonut sinulle jotain tyyliin "Olet kyllä onnekas kun isäsi on kuollut, olisipa minunkin", se olisi törkeää. Omien tuntemusten kertominen taas ei ole.
Mutta ette taida olla kovin läheisiä, jos et ymmärrä hänen tuntemuksiaan ja tiedä sitä, miksi tuollaista oman isänsä kohdalla toivoo.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Meillä kaikilla on erilaiset isät. Jos hän olisi sanonut sinulle jotain tyyliin "Olet kyllä onnekas kun isäsi on kuollut, olisipa minunkin", se olisi törkeää. Omien tuntemusten kertominen taas ei ole.
Mutta ette taida olla kovin läheisiä, jos et ymmärrä hänen tuntemuksiaan ja tiedä sitä, miksi tuollaista oman isänsä kohdalla toivoo.
Eihän tuokaan mikään paha olisi sanoa. Tietysti sen toisen näkökulmasta toisen tilanne näyttää onnekkaalta.
Kyllä.