Hygieniasta huolehtiminen
Miksi isä eivät opeta teini-ikäisiä poikiaan huolehtimaan hygieniastaan? Luulisi, että isät omalla esimerkillään ja opastuksella tekisivät puhtaudesta huolehtimisen normaaliksi ja arkiseksi asiaksi. Yllättävän paljon näkee niitä nuoria poikia, jotka eivät käy suihkussa, leikkaa kynsiä ja käytä dödöä.
Kommentit (7)
Oon äiti ja oon kylvettänyt vauvat iltaisin, se on rentouttavaa ja jos iho tarvitsee kosteutta niin kylpyöljyä veden sekaan... mä en ymmärrä miten jossain perheissä lapset pestään juhannuksena ja jouluna....
Mikäli nettiin on luottaminen, miehet eivät itsekään pese hampaitaan paitsi kerran viikossa ja sunnuntaina, tai pyllyään, koska sellainen on homoa.
Vierailija kirjoitti:
Oon äiti ja oon kylvettänyt vauvat iltaisin, se on rentouttavaa ja jos iho tarvitsee kosteutta niin kylpyöljyä veden sekaan... mä en ymmärrä miten jossain perheissä lapset pestään juhannuksena ja jouluna....
Tässä puhutaan nyt teini-ikäisistä. Kylvetätkö niitäkin vielä joka ilta?
Vierailija kirjoitti:
Mikäli nettiin on luottaminen, miehet eivät itsekään pese hampaitaan paitsi kerran viikossa ja sunnuntaina, tai pyllyään, koska sellainen on homoa.
Hyyyyyyyi! Yök!
Vierailija kirjoitti:
No, sillä vauvana kylvettämisellä ei kyllä mitään yhteyttä esiteinin peseytymisen karttamiseen. Hiki alkaa haista ja dödön käyttö vaatii totuttelua.
Yleensä yläkoulussa tapahtuu vastakkainen ilmiö. Suihkussa rampataan ja hajusteita käytetään niin että ilma on sakeana Jean Paul Gautierista
No, voihan sitä hygieniaa ajatella terveyden kannalta. On nimittäin surkeaa jos iho sairastuu liasta. Hammashygienian laiminlyöminen voi sairastuttaa syöpään, sydänsairauksiin, Alzheimeriin jne. Ne hygieniatavat pitää oppia ja niiden ylläpidosta pitää olla ylpeä.
Varhaisnuorella ja teinillä käynnistyvä hormonitoiminta tekee sen, että tukka rasvoittuu ja alkaa haista. Ostakaa hajustamattomia kanisteripesuaineita ja henkilökohtainen deodorantti ja hammasharja joka varhaisnuorelle ja teinille. Kun on hajustamaton shampoo, saippua ja maitohappopohjainen pesuneste ja hajustamatonta kevyttä perusvoidetta kaikille, eivät kustannukset karkaa käsistä ja aineita uskaltaa käyttää joka päivä.
Osalla pesemättömyys voi olla perua jopa mummolta, joka ostaa kalliin kasvorasvan eikä raski käyttää sitä. Mummon iho ei saa voidetta ja voide pilaantuu ja muuttuu käyttökelvottomaksi.
Ei niitä lapsia tarvi häpäistä sen hajun vuoksi. Puhtauden voi markkinoida ihan yhteisenä toimintatapana, jonka avulla kaikilla on yhdessä mukavampaa.
Olen huomannut saman. 5-7 luokalla käry on pahin. Luulisi, että vanhemmilla olisi halu opastaa näissä asioissa. Kyllä sen näkee (ja haistaa) missä perheissä hygieniasta huolehtiminen on ollut lasten normaalia elämää ja missä on vähän niin ja näin sekä vanhempien, että lasten puhtausasiat.