Miksi hevosen omistajilla ei tunnu olevan mitään muuta elämää kuin hevonen?
Ymmärrän toki, että hevosen omistaminen vie aikaa, mutta kai sitä muutakin elämää on?
Kommentit (12)
ei ne kaikki edes halua paljoa muuta elämää vaikka se mahdollista oliskin
No kyllähän hevonen ihmisen voittaa mennen tullen. Paljon viisaampi eläin?
Kyllä minulla on muutakin elämää. Tallin ohella käyn monissa kulttuuririennoissa. Tämän mahdollistaa hevoselleni ottamani hoitaja, joka käy tallilla silloin kun en itse pääse. Eikä siellä tietenkään päivittäin tarvitse käydä muutenkaan.
Koiranomistajien elämä pyörii vaan koirien ympärillä. Koko ajan pitää tuoda niitä piskejä joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän hevonen ihmisen voittaa mennen tullen. Paljon viisaampi eläin?
No ei voi olla jos ihmisen kanssa hengailee.
Jos sen yksin hoitaa niin siinä on melkein kokopäiväisesti työtä...
Koiran ja hevosen omistajan kanssa olen treffaillut, muttei siitä tullut kummallakaan kerralla enempää,kun eläimet vie voiton.
Sama purjeveneen omistajilla ja lapsia hankkineilla.
Yhden asian ihmiset ovat vähän raskaita, muiden kuin saman lajin harrastajien mielestä. Lisäksi jotkut inhimillistävät eläimiä liikaa, siitä ei koskaan seuraa mitään hyvää. Parempi olisi, jos liian herkät eivät ottaisi lemmikkejä. Paitsi tietysti yksinäiset ihmiset, joille lemmikistä on usein vain seuraa ja etua.
En uskaltanut enää ostaa rotukoiraa, ettei vaan lähde lapasesta harrastaminen. Rescuen kanssa vain lenkkeilen ja koulutan peruskäyttäytymisen. Opetan sen jäämään koirahoitolaan lomareissujen ajaksi ja muutenkin aion elää ja harrastaa ihan normaalia monipuolista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Ei-hevosihmiset eivät ymmärrä, että se muukin elämä on siellä tallilla. Lähes kaikki ystäväni ovat hevosihmisiä. Tavataan joko siellä tallilla, kilpailuissa, valmennuksissa tai muissa hevosalan tapahtumissa. Samalla saa raitista ilmaa ja liikuntaa.
Täsmälleen tuota se ap selitti. Sinulla ei ole mitään muuta elämää kuin hevonen.
Miksi ap:llä ei ile omaa elämään niin että joutuu puuttumaan muiden elämään?
Hanki vaikka lemmikkieläin.