Suurperheet nykyaikana, vaikea käsittää monestakin syystä
Maapallon väkiluku on jo yli 8 miljardia, mikä parhaillaan aiheuttaa valtavan vakavia ongelmia luonnolle, kaikelle, koko ihmiskunnalle monin tavoin. Lopulta jokaiselle yksilölle. Kiihtyvällä vauhdilla.
Kymmenessä vuodessa on ihmismäärä maapallolla paisunut miltei miljardilla. Ja sen kyllä huomaa, jos ei elä täysin pimennossa tiedon ja tieteen suhteen, arjen havaintojen suhteen.
Miten hyvin oli moni asia vielä vaikka 80-luvulla, sekä yhteiskunnallisesti että luonnon kannalta. Silloin ihmisiä oli "vain" noin 5 miljardia. Mutta nykyään jo yli 8 miljardia, ensi vuonna jälleen yli 82 miljoonaa enemmän. Eikä Suomi ole mitenkään erillään tarkasteltava, olemme osa samaa ihmiskuntaa kaikki. Ja vauhti senkun kiihtyy. Ylikuluttaminen, roskaaminen, riistäminen, tehotuotanto, yleinen julmuus... Niin sydämetöntä menoa, etenkin luonnon kannalta. Se on kammottavaa, surullista ja järjetöntä, jos sanon rehellisen mielipiteeni.
Kohtuullisuus olisi hyvä asia. Viisas asia.
Kommentit (8)
Maailma tarvitsee enemmän tietynlaisia ihmisiä ja vähemmän toisenlaisia...
Monesti suurperheillä on taustalla joku vältäväestöstä poikkeava eetinen näkemys.
Vierailija kirjoitti:
Itse jätin lapset hankkimatta, jotta lapsenlapsillani olisi parempi elää tällä pallolla.
🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Maailma tarvitsee enemmän tietynlaisia ihmisiä ja vähemmän toisenlaisia...
Ja ne *toisenlaiset* lisääntyvät vauhdilla ja siitä syyllistetään *tietynlaisia*.
Vierailija kirjoitti:
Itse jätin lapset hankkimatta, jotta lapsenlapsillani olisi parempi elää tällä pallolla.
Tämä on vauvapalsta, vitsit menevät ohi.