Miten/millä voi testata, että onko huonekalut homeessa?
Huoneistossa liian kostea sisäilma. Sänkyä lähinnä mietin, josta maksoin kuitenkin yli tuhat euroa. Harmittaa, jos mennyt pilalle.
En ole yksinkertaisesti kyennyt muuttamaan pois.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt joku tietää?
No kun asuin homekämpässä, sänky ihan todella oli homehtunut. Se paljastui, kun avasi joustinpatjan. Saattoi olla, että patja piti muutenkin hävittää, jolloin sitä tuli hieman tutkittua. Muistelen, että mulla oli silloin rajusti allergista oireilua niin patja taisi mennä erityiseen tarkistukseen. Siitä jäi "jonkin sortin neuroosi" ja seuraavassa asuinpaikassa tein vuosien käytön jälkeen saman tempun patjalle, joka ei onneksi ollut homeessa. Sitten ompelin käsin patjan suojuksia kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt joku tietää?
No kun asuin homekämpässä, sänky ihan todella oli homehtunut. Se paljastui, kun avasi joustinpatjan. Saattoi olla, että patja piti muutenkin hävittää, jolloin sitä tuli hieman tutkittua. Muistelen, että mulla oli silloin rajusti allergista oireilua niin patja taisi mennä erityiseen tarkistukseen. Siitä jäi "jonkin sortin neuroosi" ja seuraavassa asuinpaikassa tein vuosien käytön jälkeen saman tempun patjalle, joka ei onneksi ollut homeessa. Sitten ompelin käsin patjan suojuksia kiinni.
Voi ei. Riittääköhän vuosi siihen, että joutaa mennä pilalle? Avaamaan tuota en viitsi lähteä (jenkkisänky, jossa 2 runkoa + 1 patja + 1 sijauspatja).
Ap
Jos sen sitten vaihtaa. Patjoineen. Ellei ole varma. Onko sisäilma jo normaali, ei homeita.
Vierailija kirjoitti:
Jos sen sitten vaihtaa. Patjoineen. Ellei ole varma. Onko sisäilma jo normaali, ei homeita.
Mm, kai se on pakko.
Ap
Tähön aikaan vuodesta kaikkialla on liian kosteaa. En vetäisi siitä mitään pitkäaikaisia johtopäätöksiä, mutta pyrkisin avaamaan vähintään kaksi ikkunaa asunnosta niin jsein kuin mahdollista ja tuulettamaan vuodevaatteet kunnolla joka aamu.
Vierailija kirjoitti:
Tähön aikaan vuodesta kaikkialla on liian kosteaa. En vetäisi siitä mitään pitkäaikaisia johtopäätöksiä, mutta pyrkisin avaamaan vähintään kaksi ikkunaa asunnosta niin jsein kuin mahdollista ja tuulettamaan vuodevaatteet kunnolla joka aamu.
Totta tuokin, täällä vaan ilmanvaihto ei toimi ollenkaan - siis ihan kirjaimellisesti ollenkaan.
On ollut henkisesti kovin raskasta, enkä ole sen myötä vaan jaksanut mitään. En ole löytänyt sopivaa asuntoa ja nyt ahdistaa, jos kaikki irtainkin pilalla. Ei ole rahaa pistää kaikkea uusiksi, enkä tiedä mitä tehdä.
Ap
Miksi asunnon ilmanvaihto ei ole kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, olen kyllä yrittänyt selvittää asiaa. Vuokranantajaa asia ei jostain syystä kiinnosta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, olen kyllä yrittänyt selvittää asiaa. Vuokranantajaa asia ei jostain syystä kiinnosta.
Ap
Isännöitsijään sitten asiasta yhteyttä asap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä alapeukutat?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä alapeukutat?
Ap
Sitä paitsi pointti ei nyt ollut mikään muu, vaan haluan vastauksen otsikon kysymykseen.
Up